# Een kat erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
jesse
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 08:41

# Een kat erbij?

Bericht door jesse »

Een kat erbij?

Ik heb een kater (Pluis) van 1 jaar, hij is niet gecastereerd, en ik wil graag een kitten erbij. Ik wil heel graag dat dit goed gaat, want ik heb al eerder een kat (Pluk) moeten missen doordat hij niet kon samenwonen met Pluis toen die nog een kitten was. Pluk woont nu bij mijn schoonmoeder en heeft het daar heel fijn, maar deze keer wil ik mijn beide katten houden:!:
Wat kan ik doen om de voorgaande situatie te voorkomen?
Waar moet ik rekening mee houden?
Is het handig om Pluis te laten castereren?
Maakt het geslacht van de kitten wat uit?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes Jesse
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Een kat erbij?

Bericht door rieneke »

kan je er wat meer over vertellen? waardoor is het met pluk fout gegaan?
castreren zou ik je kater sowieso.
je boft dat hij nog niet je hele huis heeft ondergesproeid, en castratie komt het karakter meestal wel ten goede.
jesse
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 08:41

Re: Een kat erbij?

Bericht door jesse »

Hij werd heel agressief en viel zelfs ons en Pluis aan, terwijl hij juist heel sloom is. Daarna is hij terug gelopen naar mijn schoonmoeder (we hebbeen daar een tijdje gewoond in afwachting van ons nieuwe huis). Wij woonden hier alweer 1,5 maand toen Pluis kwam. Dus ik denk dat het een samenloop van omstandigheden was dat Pluk weer terug ging. Ik wil de komst van een nieuwe kitten zo makkelijk mogelijk laten verlopen.
Oh ja, Pluis heeft nog nooit binnen gepiest.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Een kat erbij?

Bericht door rieneke »

dus het probleem lag niet bij pluis.
dan zie ik geen enkel probleem er een kitten bij te nemen hoor, dat gaat meestal prima.
poes of kater, dat maakt niet zo veel uit.
maar laat wel je kater castreren.
anders wordt het matten met je andere kater zodra die geslachtsrijp wordt.
neem je een poes, dan kan die voor je het weet bevrucht zijn, en daar zit niemand op te wachten, met asiels die uitpuilen.
ik begrijp dat je kater ook buitenloopt?
ongecastreerde katers gaan veel sneller zwerven dan gecastreerde.
ook vechten ze meer buiten, met sterk verhoogd risico op kattenaids.
Gesloten