Groot probleem met moederpoes en kitten

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Groot probleem met moederpoes en kitten

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijke foto's en wat een schattig filmpje!

Ik heb spiekem gelijk ook even de rest van je blog gelezen (ik was toch wel een beetje nieuwsgierig :oops:). Leuk om te lezen hoe een Begisch gezinnetje leeft in Ibiza, dat zal best even wennen zijn geweest!

groeten,
Sandra
Minoutje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2008 17:12

Re: Groot probleem met moederpoes en kitten

Bericht door Minoutje »

Hoi Sandra,
Helemaal niet erg hoor dat je gelijk de blog eens gelezen hebt, daar is hij voor hé ;-)
Ik zal er binnenkort nog eens nieuwe foto's opzetten.

Ik had ondertussen nog een vraagje :oops:
Ik heb Mierke ingespoten met die spray van Frontline maar ze heeft nog altijd vlooitjes.
Wat moet ik nu doen ? Mag ik ze nog eens inspuiten met die spray ?
Ik wil haar nu ook niet vergiftigen hé, want daar krijg ik schrik voor met al die onheilspellende berichten daarover...

Groetjes,
Joke
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Groot probleem met moederpoes en kitten

Bericht door Sandra W »

Frontline is helaas niet meer zo goed tegen veel vlooien, want ze zijn er vaak resistent tegen geworden, maar je mag haar helaas niet direct een tweede keer inspuiten, want dat is schadelijk voor haar (niet vanwege het vergiftigingsgevaar maar vanwege de overkill aan bestrijdingsmiddelen op zo'n kwetsbaar lijfje).

Je mag haar echter als het heel erg is wel voorzichtig wassen met een paar druppeltjes dierenshampoo in wat lauwwarm water en dan als ze helemaal nat is goed doorkammen met een vlooienkam. Wel daarna heel goed opdrogen met een handdoek en met een lauwe föhn droogblazen.

Als het niet al te erg is kun je echter beter even wachten tot ze 6 weken is en haar dan een pipetje in de nek geven. Je mag haar nestje en de rest van het huis wel gelijk nog een keer behandelen, maar hou haar dan wel goed uit de buurt en lucht het huis daarna ook goed. Je mag de moederpoes overigens helaas ook niet direct nog een keer behandelen, maar natuurlijk wel over een paar weekjes.

groeten,
Sandra
Minoutje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2008 17:12

Re: Groot probleem met moederpoes en kitten

Bericht door Minoutje »

Hier ben ik weer met een update !
Zo'n 10 dagen geleden zijn we ten einde raad met Minou weer naar de dierenarts getrokken, het beestje had zoveel pijn, echt zielig gewoon.
We gingen met de mededeling dat er nu toch wel eens heel goed naar gekeken moest worden want dat dit toch geen leven meer was voor haar. We waren toen echt op het punt om het beestje uit haar lijden te verlossen.
Voor het eerst toen hebben de dierenartsen toegegeven dat er toch iets ernstig mis moest zijn want zoveel pijn was inderdaad niet normaal.
Ze was echt agressief, naar ons toe en naar Mierke (haar kitten) nog veel meer.

De dierenarts heeft toen besloten om die ijzeren pin maar uit haar pootje te halen want ze dacht dat die zat te irriteren.
Ze ging dan zien of de breuk voldoende hersteld was, indien zo dan zou het toch wel heel snel moeten gaan beteren met haar.
Indien niet, dan opteerde zij toch ook om Minou uit haar lijden te verlossen.

Enkele uren later belde de DA met de melding dat de breuk voor zo'n 70% geheeld was en dat dit normaal gezien wel voldoende moest zijn.
En wonder boven wonder, Minou liep weer, ze at weer met smaak, begon te 'spelen' (meer vechten nog eigenlijk) met Mierke en toonde weer interesse voor ons en haar omgeving.

Nu, zo'n 10 dagen later, gaat het nog altijd redelijk goed met haar. Het vechten met Mierke is ondertussen veel gemoedelijker geworden, ze spelen samen. Het draait soms nog uit op een venijnige slag en stoot maar toch niet zo heel vaak meer.
Mierke zit nu natuurlijk ook in een periode dat ze haar grenzen eens aan het uittesten is...

Minou haar pootje is nog lang het oude niet, de ene dag gaat het goed, de andere sleept ze geweldig met haar pootje.
Ze zet het ook niet altijd goed neer, meestal zit het gedraaid zodat ze op de bovenkant van haar pootje steunt.

Maar in alle geval, we hebben er een goed oog in en hopen dat dit pootje er toch ooit nog heel uitgeraakt.
En Mierke is ook nog altijd een echt schatje, het is toch wel waar wat ze zeggen, een flessenkitten is toch wel aanhankelijker hoor !

Groetjes...
Joke
Gesloten