Tepels bloeden poes normaal?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
hastel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:45

Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door hastel »

Hallo beste mensen,

Ik heb een poes Spinner ze is ong. 2 en die likt eens per 3 weken aan der tepels dat ze gaan bloeden, is dit normaal? Of ze dit nou zelf veroorzaakt door het likken of ze spontaan beginnen te bloeden weet ik niet zeker...
Heb ook een kater maar die heeft er nooit last van gehad.
Heeft iemand misschien een tip?

Alvast bedankt,

groetjes Joyce
Laatst gewijzigd door hastel op 08 apr 2008 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door Admin »

Hoi Joyce,

Er zijn 2 andere topics die min of meer over hetzelfde gaan. Misschien vind je daar iets wat je verder helpt:

Topic 1

Topic 2
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
hastel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:45

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door hastel »

Hallo Admin

Bedankt voor de tips maar das toch net iets anders denk ik...
Spinner heeft geen allergie voor voedsel of voor wat dan ook, maar ze likt gewoon zo fanatiek aan der buikje dat de tepels gaan bloeden dat is mijn vermoeden.
En omdat Devil (de kater) daar nooit last van heeft gehad dacht ik dat het misschien een poezending was, maar kon der niks over vinden dus vandaar mijn vraag?!?!
Kan het misschien met der sterilisatie te maken hebben?
Nogmaals bedankt,

groetjes Joyce
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door Sandra W »

hastel schreef:Hallo beste mensen,

Ik heb een poes Spinner ze is ong. 2 en die likt eens per 3 weken aan der tepels dat ze gaan bloeden, is dit normaal? Of ze dit nou zelf veroorzaakt door het likken of ze spontaan beginnen te bloeden weet ik niet zeker...
Heb ook een kater maar die heeft er nooit last van gehad.
Heeft iemand misschien een tip?

Alvast bedankt,

groetjes Joyce
Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld een vlooienallergie heeft en dus overgevoelig reageert op ieder vlooitje en zoveel jeuk heeft dat ze zich tot bloedens toe likt, maar het kan bijvoorbeeld ook stress zijn en dan likt ze zich om zich te kalmeren (de ene kat is gevoeliger voor stress dan de ander, bijvoorbeeld door veranderingen in huis of buiten, door drukke kinderen of door contact met een andere kat) of het kan ook een dwangneurose geworden zijn terwijl er geen echte aanleiding voor is.

Hoe dan ook is het niet goed dat ze zo veel likt dat ze gaat bloeden, dus het lijkt me raadzaam om even naar de dierenarts te gaan en misschien heeft die een oplossing, bijvoorbeeld een kalmeringsmiddel of een zalfje. Daarnaast kun je zelf ook homeopatische kalmeringsmiddeltjes geven, maar dan moet je wel eerst zeker weten wat de oorzaak van het likken is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door Sandra W »

hastel schreef:Hallo Admin

Bedankt voor de tips maar das toch net iets anders denk ik...
Spinner heeft geen allergie voor voedsel of voor wat dan ook, maar ze likt gewoon zo fanatiek aan der buikje dat de tepels gaan bloeden dat is mijn vermoeden.
En omdat Devil (de kater) daar nooit last van heeft gehad dacht ik dat het misschien een poezending was, maar kon der niks over vinden dus vandaar mijn vraag?!?!
Kan het misschien met der sterilisatie te maken hebben?
Nogmaals bedankt,

groetjes Joyce
Nee, het is geen poezending, want ook katers kunnen zo erg likken dat ze gaan bloeden of kaal worden. Verder heeft het ook niets met de sterilisatie te maken, tenzij dat pas geleden is gebeurd en ze de hechtingen eruit probeert te krijgen.

groeten,
Sandra
hastel
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:45

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door hastel »

Oke hartstikke bedankt voor de tips hier kan ik wel wat mee...

Denk dat het stress is want ze komt niet buiten en de sterilisatie is al een hele tijd geleden. Ik houd der nu nog ff goed in de gaten en kijk dan wat de da zegt moet toch volgende maand voor inentingen....
Zolang het niet echt kwaad kan ben ik al tevreden en zij ook want die wil helemaal niet graag naar de da.
En voor de rest doet ze alles goed eten, drinken, spelen en alles op de kattenbak dus het zal allemaal wel meevallen.
nogmaals dank voor jullie reacties.

Groetjes Joyce
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Tepels bloeden poes normaal?

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je het beschrijven aan je dierenarts als ze het zo erg vindt om daarheen te gaan. De mijne hier nemen mijn verhalen altijd wel serieus.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten