niet eten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
bibi73
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2008 02:14

niet eten

Bericht door bibi73 »

Hebben jullie mischien een tip voo0r mij????
Mn kat grump van 11 had vorige week een klin abces bij de kaak, daar is een spuit ingzet en hij heeft een antibiotica prik voor 14 dagen gehad.
Sinds afgelopen di eet hij bijna niet meer, ik merkte dat hij geen snoepjes meer wilde, kattenmelk dronk hij nog een beetje, maar verder is hij traag.
gister met hem naar de dierenarts geweest, daat kreeg hij vocht en nog een pijn spuit.
Thuis wilde hij gelijk wel snoepjes en water (hoera) maar later wou hij niks meer :cry: .
Heb hem wel dwang gevoerd, maar dat spuugde hij later weer uit.

Vanmorgen wou ie wel gelijk malt pasta een paar likjes, wilde ook een paar snoepjes en dronk water, maar nou wil hij weer niks, ik heb vanmiddag wel weer wat eten in zn bek gestopt, wat ie absoluut niet leuk vind.
Hij heeft geen koorts, abces is weg.
arts wilde wel een bloedonderzoek voor lever en nieren doen maar ik hoop dat het zo wel weer wat beter gaat.
hij wast zich nog wel, spint ook nog met kroelen.
Iemand ervaringen of tips met zoiets???
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: niet eten

Bericht door rieneke »

ik zou toch kiezen voor een bloedonderzoek voor de zekerheid, zeker met een kat op die leeftijd.
als hij nu al 2 dagen niet eet, moet je zeker consequent gaan dwangvoeren, anders liggen leverproblemen op de loer.
bij de da kan je een grote spuit halen, en blikjes hill's ad.
als je dat in de blender stopt, krijg je een papje wat redelijk makkelijk toe te dienen is.
omdat hij spuugt, is het het beste kleine beetjes tegelijk te geven, maar driekwart van zo'n blikje moet er dagelijks toch wel minimaal in.
succes ermee!
Gebruikersavatar
AnitaGinger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:50
Locatie: Breda

Re: niet eten

Bericht door AnitaGinger »

Zeer zeker een bloedonderzoek. De symptomen die je noemt dat je kat niet meer wil eten en niets binnenhoud is sprekend voor problemen met de nieren. Dit kun je laten testen door een bloedonderzoek. Mocht het zo zijn dat het de nieren zijn schrik dan niet te hard want er valt zeker iets aan te doen.
Zelf heb ik een kat die nierfalen heeft en die geef ik 2x per week infuus en fortekor tabletten.
Ik zeg niet dat ze het heeft maar het zou zomaar kunnen zijn en sommige dierenartsen zijn er nog niet zo mee bekend heb ik ondertussen begrepen en zeggen dan gemakkelijk dat je ze in zou moeten laten slapen.
Wees slim en doe dat niet als die diagnose gesteld wordt.
Indien je vragen hebt mag je ze altijd stellen.
Sterkte ermee.
cella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:56

Re: niet eten

Bericht door cella »

hey,
ik heb het soort gelijke meegemaakt. mijn kat had ook totaal geen zin meer in haar eten, wat ik ook deed. fijn malen, kleine beetjes. echt niks hielp. toen we naar de dierenarts gingen had ze te weinig vocht in haar lichaampje en die kreeg ze toegedient. eenmaal weer vocht binnen werd ze langzaam de ouwe. na een tijdje was de vocht uigewerkt en begonnen we weer van vorenaf aan. ik heb toen gekozen voor de bloedonderzoek en helaas bij ons was het niet zo best. hieruit bleek inderdaad met de nieren.

succes groetjes marcella
Gesloten