Electriciteitssnoeren doorbijten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
jansie78
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2008 13:50

Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door jansie78 »

Ik heb een poes van ruim 9 maanden en die heeft de tik om alle snoertjes die ze tegenkomt door te knagen.
Snoeren van lampen,telefoon en zelfs mijn internetkabel.
Ik heb dr nu in een ruimte opgesloten waar geen snoeren zijn maar hoe leer ik haar het af.
Want het is een schat van een beest maar van die tik moet ze van.
En voor de andere poezen is het ook raar hun vriendinnetje zit opgesloten.
Ze doet dit al vanaf dat ze een week of 10 is.
Ze is bij mij thuis geboren en na 8 weken naar vrienden gegaan en ik heb haar nu sinds 3 weken weer terug omdat het daar totaal niet ging met haar rare tik.
Maar hoe help ik haar er vanaf. :-(
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door rieneke »

ik kan me voorstellen dat je met deze gewoonte niet blij bent.
bij de gamma en dergelijke zaken kan je een soort spiralen kopen waarmee je snoeren kan bundelen en beschermen.
de snoeren waar ze toch nog bij kan zou ik insmeren met tobasco.
succes ermee!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door yana »

Zou ook vd zekerheid ff naar dr bekje laten kijken. Tandsteen/vleesontsteking kan ook knagen veroorzaken.
Verder zijn er speciale bijtspeeltjes tk voor katten.
Evt kun je zo'n beschermmantel om de snoeren doen.
Nooit een tik geven, helpt niet, snappen ze niet.
Als je zíet dat ze wíl gaan knagen, plantespuit erop!
Echter NIET water op (open!) snoer laten komen!!
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door mvg83 »

Oud topic, maar mijn kat is ook van doorbijten van alle elektriciteitsnoetjes die ze kan vinden.
Eerder al snoer van de telefoon doorgebeten en nu weer de draad van één van de boxen van onze stereotoren. We kunnen niet elk snoertje in een kabelgootje leggen, omdat het vaak ook apparatuur is die we verplaatsen.
Wie heeft een effectieve methode om de snoeren tegen kattengeknaag te beschermen?!
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Adriana »

hoe oud is je kat en misschien kun je haar wat lekkers geven om te knagen, eendagskuikens, rauw vlees met kraakbeen, zachte kauwstaafjes lam van carnibest.
dat zal zij veel lekkerder vinden en misschien haar knaaglust daarop botvieren.
heeft zij al gewisseld?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door mvg83 »

Ze is een jaartje oud en heeft ook al gewisseld.
Zal zeker dan iets lekkers kopen om op te knagen!
Maar ook misschien tips om mijn snoeren goed te beschermen (en haar dus ook)?
Groetjes!
***Nibby & Coco***
Vivianne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2010 03:00

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Vivianne »

Wij hebben vanwege het konijn kabelgoten gekocht (deze kun je in iedere gamma krijgen) dit zijn er ook in de vorm van flexibele buizen. Er zitten meer voordelen aan... zoals dat alles gewoon bij elkaar blijft en niet zo stoffig wordt ;)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Flo_o »

Inderdaad van die kabelbescherm-dingen zijn wel handig.. en anders kun je eucalyptusolie op de kabels smeren!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vroeg mij af ivm knagen, of iemand al ooit geprobeert heeft of een kat ook wil knagen op zo'n gedroogde huid zoals ze aan honden geven. Je weet wel, zo van die knaagstokjes of botten van runderhuid. Zouden ze dat lekker vinden? Zouden ze daar aan knagen? Ik wil ons Kleintje graag iets laten knagen omdat ze het uit zichzelf nooit doet en haar tanden beginnen een beetje tandsteen te vertonen ( 6 jaar he) en dus zou ik liever haar een beetje aan het knagen krijgen zodat het niet erger wordt.
Als ik nu lamskotteletjes geef dan haalt ze er het grote vlees af maar echt op knagen doet ze niet. Het zou natuurlijk ook kunnen omdat dat een beetje pijn doet, maar zo erg lijkt het nog niet. Hou het ook wel in het oog, maar vind het nog niet ernstig genoeg om haar onder narcose te laten schoonmaken. Ben niet zo voor narcoses voor de lever en zo.

Dus iemand ervaring met die runderhuidknaagdingen ivm katten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door mvg83 »

Ik heb net van die gedroogde visjes gekocht zodat het misschien afleidt van het knagen op de snoeren. Of dat echt effect heeft, weet ik nog niet, maar ze zijn er wel even zoet mee en vinden het errug lekker!
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Leonie89 »

wij hebben al onze kabels omhuld met van dat siliconen buis waar normaal het water van het aquarium door loopt.. heel handig per meter te koop en doorzichtig, dus je ziet er niets van.. t is wel een werkje, omdat je de gehele kabel (in ons geval een metertje of 30) moet doorsnijden in de lengte (wat best makkelijk ging hoor).. maar we waren in totaal iets van 10 of 15 euro kwijt, dus dat valt erg mee..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Adriana »

pearlsofpassion schreef:Dus iemand ervaring met die runderhuidknaagdingen ivm katten?
carnibest heeft lamsstaafjes en die zijn redelijk zacht en voor katten geschikt. even voelen en buigen want de zakjes staafjes verschillen onderling nog al qua stugheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door pearlsofpassion »

Ok Adriana, bedankt. Ik zal eens moeten rondkijken want de dierenspeciaalzaak waar ik nu ga (beetje verder in de straat) heeft geen Carnibest. Heb ik al geregeld op gevloekt, maar ja... Zal dan wat verder moeten gaan he. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door Adriana »

kijk even op de website van carnibest naar de verkooppunten en in het allerergste geval kan ik je als je dat wilt wel een pakje opsturen....... en graag gedaan Valerie ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Electriciteitssnoeren doorbijten

Bericht door kellie »

je kan de snoeren ook weg werken achter een plint.
Plaats reactie