Buitenkat moet op de bak

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
sama87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:34

Buitenkat moet op de bak

Bericht door sama87 »

hallo katten liefhebbers

laat ik me even voorstellen
ik ben sanne elshof ik ben 20 jaar en ik zit met een probleem

ik heb een kat ze heet Madame die in september 9 jaar wordt en die gewend is om buiten haar behoefte te doen.

Nu kan ik binnenkort een apartement krijgen op de 5de verdieping met een klein balkon.
Wie heeft ervaring met een kat die haar behoefte op een kattenbak moet doen?En zodanig dat het niet gaat stinken?


Zijn er ook mensen die hun kat op het balkon op de kattenbak hun behoefte doen?En zo ja hoe doet u dat dan?

Graag een reactie aub.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door jobey »

De kattenbak moet je gewoon een paar keer aan de kat laten zien dat die er is. het beste is wel een afgesloten bak, die stinkt het minste, ook is het erg belangrijk wel soort kattengrid je hebt. dit kan per kat verschillen. Ik heb erg vervelend als onze poes zijn behoefte heeft gedaan en rent naar buiten met kattengrid aan haar poten. dit is gewoon proberen wat jij het beste vind, en wat jij natuurlijk belangrijk vind. Er zijn tegenwoordig ook kattengrid die goed is voor het milieu.

bij de kattenbak op het balkon moet je er wel voor zorgen dat die kat er niet af kan springen door de spijlen ofzo, maar ik zou echt de kattenbak binnen, dan hoeft die kat het niet steeds aan te geven ook makkelijk voor hem/haar
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door sandy »

Waar ik de beste ervaring mee heb zijn houtkorrels, je ruikt absoluut niks.
Je moet natuurlijk wel elke dag de ontlasting eruit scheppen, maar dan nog merk je daar ook niks van en hier staan de bakken in het kleine kamertje naast onze slaapkamer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sama87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:34

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door sama87 »

sandy schreef:Waar ik de beste ervaring mee heb zijn houtkorrels, je ruikt absoluut niks.
Je moet natuurlijk wel elke dag de ontlasting eruit scheppen, maar dan nog merk je daar ook niks van en hier staan de bakken in het kleine kamertje naast onze slaapkamer.
waar kan ik die kopen moet ik daarvoor naar een speciaalzaak of kan ik het in de supermarkt kopen en wat kosten die korrels?
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door jobey »

bij mij in de buurt zijn ze te koop bij tuinland ook wel beter bekend als intratuin.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door sandy »

Ze zijn gewoon in de dierenwinkel te koop, mn vriend haalt het altijd bij de Welkoop, zo'n grote baal daar doe ik een maand mee, kost rond de 8 euro.
Van supers weet ik alleen van Albert Heijn dat die ze verkoopt maar dat zijn kleine zakken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door jobey »

zelf gebruik ik altijd de kattengrid van de euroshopper, het eigen merk van albert heyn. Het is niet duur en als je de ontlasting er steeds uitschept stinkt het ook niet!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door Beestje »

Ik zou de kattebak niet op het balkon zetten.
Want als je een keer niet thuis bent en de poes moet nodig heb je de kans dat hij het ergens in een verborgen hoekje doet.

Ik zou de bak gewoon ergens neer zetten waar hij dag en nacht kan komen. (ik heb zelf alle binnendeuren openstaan)

En ik zou klontjesvormend kattebak vulling kopen en elke dag de hoopjes eruuit scheppen. Een keer per week helemaal kuisen en je ruikt helemaal niks in huis!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
sama87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:34

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door sama87 »

Beestje schreef:Ik zou de kattebak niet op het balkon zetten.
Want als je een keer niet thuis bent en de poes moet nodig heb je de kans dat hij het ergens in een verborgen hoekje doet.

Ik zou de bak gewoon ergens neer zetten waar hij dag en nacht kan komen. (ik heb zelf alle binnendeuren openstaan)

En ik zou klontjesvormend kattebak vulling kopen en elke dag de hoopjes eruuit scheppen. Een keer per week helemaal kuisen en je ruikt helemaal niks in huis!
wat bedoeld u met klontjesvormend kattenbak vulling waar kan ik dat kopen en hoeveel kost het?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door daantje »

Als je poes (ik neem aan dat het een poesje is ;-) ) gewend is om altijd buiten haar behoefte te doen, zou ik in eerste instantie toch wat aarde door het grit heen mengen (welke vulling je ook gaat gebruiken in de toekomst) en dat uiteindelijk afbouwen. Misschien helpt het haar om wat meer vertrouwen in de bak te krijgen.
Persoonlijk zou ik de bak ook ergens in huis zetten waar je poes de bak altijd, zonder problemen kan bereiken. Wij gebruiken zelf klontvormend grit, dat wil zeggen dat als je poes een plas gedaan heeft, dit een grote klont wordt die je gemakkelijk uit kunt scheppen. Door het uitscheppen hoef je de bak niet aldoor in zijn geheel te verschonen. Wij hebben vier katten en we ruiken de bakken nagenoeg niet. Wel scheppen we elke dag de drollen en klonten eruit.
Dit is wel een heel persoonlijk gebruik hoor, andere oplossingen zouden jou misschien beter kunnen bevallen.

Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
sama87
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:34

Re: kan iemand mij misschien helpen

Bericht door sama87 »

daantje schreef:Als je poes (ik neem aan dat het een poesje is ;-) ) gewend is om altijd buiten haar behoefte te doen, zou ik in eerste instantie toch wat aarde door het grit heen mengen (welke vulling je ook gaat gebruiken in de toekomst) en dat uiteindelijk afbouwen. Misschien helpt het haar om wat meer vertrouwen in de bak te krijgen.
Persoonlijk zou ik de bak ook ergens in huis zetten waar je poes de bak altijd, zonder problemen kan bereiken. Wij gebruiken zelf klontvormend grit, dat wil zeggen dat als je poes een plas gedaan heeft, dit een grote klont wordt die je gemakkelijk uit kunt scheppen. Door het uitscheppen hoef je de bak niet aldoor in zijn geheel te verschonen. Wij hebben vier katten en we ruiken de bakken nagenoeg niet. Wel scheppen we elke dag de drollen en klonten eruit.
Dit is wel een heel persoonlijk gebruik hoor, andere oplossingen zouden jou misschien beter kunnen bevallen.

Succes!
Madame is een poes van 8 jaar oud in september word ze 9.
alvast bedankt voor de tip.En dan nog een vraag.Hoe vaak word de kattenbak in zijn geheel verschoond?

er hebben me meer mensen afgeraden om de kattenbak op het balkon te zetten.waar heeft u de kattenbak staan als ik vragen mag???
Gesloten