hyperthyreoïdie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Tams
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2008 12:07

hyperthyreoïdie

Bericht door Tams »

Hallo allemaal,

Bij een van mijn katten is hyperthyreoïdie (te snel werkende schildklier) geconstateerd.
Ze is al 12 jaar, dus op zich niet zo verwonderlijk.
Leverwaardes te hoog , hart waarschijnlijk aangetast, bloedwaardes te laag. Gelukkig werken de nieren nog wel ok.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met behandeling met Iood131 (radioactief jodium) ?
Ze is te slecht voor een operatie...

Want ze is zo'n miepke dat je zeker geen pilletje kunt geven, ook niet opgelost, in voer oid.
Bovendien werken we beiden, en zijn we vaak korte of lange tijd, prive of voor t werk, afwezig.
De buurman past dan op, maar ik wil hem t niet aandoen in gevecht te gaan met een kat die niet van plan is ook maar iest te slikken wat ze niet zelf uitgekozen heeft.

Ik hoor t graag!
Ook ideeën over alternatieve behandelingen zijn zeer welkom.
Of tips van mensen die t wél lukt om een poes een pilletje te geven.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: hyperthyreoïdie

Bericht door Admin »

Tams,

Kijk ook even in dit topic of anders in de zoekresultaten op dit forum. Ook vind je hier meer info over de schildklier.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten