Kat uit de boom kijken...?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Ellony
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 13:12
Locatie: Hoenderloo

Kat uit de boom kijken...?

Bericht door Ellony »

Ik ben sinds een paar maanden geleden verhuist van de stad naar een klein dorp in het bos. Ook mijn kat Selphie is meeverhuisd. Voorheen was hij een echte binnenkat, nu gaat hij elke dag naar buiten. We hebben een kattenluik dus hij is vrij om te gaan en te staan.

Nu hebben wij hier in het bos natuurlijk hele hoge bomen. Selphie klimt hier graag in, maar durft vervolgens niet meer naar beneden te komen. Hij zit soms zo hoog dat wij er met onze ladder niet altijd bij kunnen.

De eerste keer heb ik de glazenwasser moeten bellen om hem uit de boom te kunnen vissen. De tweede keer zat hij op een hoogte waar ik er zelf bij kon. De derde keer was hij dagen spoorloos, totdat mijn stiefvader hem ergens in het midden van het bos hoorde miauwen. Weer de glazenwasser gebeld, maar ook zijn ladder was dit keer niet hoog genoeg. Uit pure wanhoop hebben we de boom omgezaagd (vertel het niet verder!) om de kat weer op de grond te krijgen.

Vanochtend zag ik hoe een zwarte hond mijn kat een boom injoeg... En mijn ladder is niet groot genoeg om erbij te kunnen.

Nu komt mijn kat er uit zich zelf écht niet uit. Hij blijft dagen zitten als het moet. De kat letterlijk uit de boom kijken gaat dus niet. Nu vrees ik dat ik weer die arme glazenwasser van mij zal moeten bellen om hem er weer uit te komen vissen...

Mijn vraag: herkennen jullie misschien dit probleem? Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan stoppen/verminderen/afleren? Het is nu al de vierde keer binnen twee maanden! De kat voortaan binnen houden lijkt me erg moeilijk omdat hij dan misschien uit onvrede de meubels gaat slopen...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Allereerst natuurlijk van harte welkom op het forum! Dit is inderdaad een heel lastig probleem.

Het gebeurt inderdaad wel vaker dat katten niet zelf uit een boom komen, maar ik heb nog nooit gehoord dat een kat zo vaak uit een boom gehaald moet worden. Misschien kun je als hij dit blijft doen je tuin afzetten of met een tuigje gaan lopen, ook al is dat natuurlijk niet ideaal en ook jammer nu je juist zo mooi in de natuur woont en hij alle vrijheid heeft om lekker rond te struinen.

groeten,
Sandra
Ellony
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 13:12
Locatie: Hoenderloo

Bericht door Ellony »

Bedankt Sandra W voor de reactie en het welkom! Ik hoor er ook nooit iemand over dat een kat keer op keer zo hoog de boom invliegt. Inmiddels is hij er weer uit gehaald door de glazenwasser...

Omdat ik echt in het midden van het bos woon, heb ik een gigantisch grote tuin. Toch bracht jou reactie mij wel op het idee om misschien een gedeelte af te zetten waar de anderen er geen last van hebben. Ik denk erover om dus een soort ren te bouwen. Zo kan hij toch de natuur in en zit hij niet gebonden aan een tuigje (had ik al eens eerder met hem geprobeerd, maar dan drukt hij zich plat tegen de grond...).

Ik hoop dat dit lukt. Heel erg bedankt voor de tips!
Gesloten