Feliway valeriaan Catnip enz

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Feliway valeriaan Catnip enz

Bericht door Greet »

Ik lees op de site veel over Fileway Valariaan Catnip en Citronella,
wie kan me zeggen wat je waarvoor gebruikt?

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Feliway is een middel dat je in sprayvorm of als stekker kunt kopen en dat een chemische vorm van feromonen afgeeft dat een kalmerende werking op katten kan hebben. Heel geschikt voor gestresste katten of als hulpmiddel om katten (en honden) aan elkaar te laten wennen.

Valeriaan is kalmerend voor mensen, maar werkt juist het tegenovergestelde bij katten. Veel katten vinden het heerlijk en gaan zich heel grappig (bijna high) gedragen. Je kunt dit bijvoorbeeld op de krappaal spuiten om ze daaraan te laten wennen.

Catnip of ook wel kattenkruid genoemd is een kruid dat je in een zakje of los kunt kopen en veel katten zijn hier dol op en gaan zich dan heel uitzinnig gedragen. Je kunt dit als speeltje kopen of op je krappaal doen zodat ze die gaan gebruiken.

Valeriaan en catnip werkt niet bij alle katten en ook niet bij piepjonge kittens (die ruiken het nog niet). Je kunt een heel klein beetje van valeriaan of catnip gebruiken door het op de katten te doen zodat ze sneller aan elkaar wennen, maar spuit het nooit rechtstreeks op ze. Doe gewoon een beetje op je handen en aai ze daarmee.

Citronella heeft de geur van citroen en dat vinden veel katten heel vies en werkt dus goed na het verwijderen van urinegeurtjes.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Valeriaan enz

Bericht door Greet »

Bedankt voor je uitleg.

Wat ik nog wil weten is hetvolgende: is valeriaan in spuitbus of vloeibaar te koop? En heeft Fileway ook invloed op de hond?
Is de zwarte kat op de foto echt van jou? Mijn jongste dochter heeft ook een zwarte kater. Toen ze in het asiel werkte is daar een nestje met de fles grootgebracht. Gek genoeg was er weinig animo voor de "zwartjes" (Bijgeloof?)

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Valeriaan is natuurlijk voor mensen bedoeld, de drogist heeft het wel in vloeibare vorm, maar ik denk niet dat ze het in sprayvorm hebben, maar je kunt het natuurlijk wel even navragen. Feliway en valeriaan zijn waarschijnlijk ook goed voor honden te gebruiken, dus dat is waarschijnlijk geen probleem. Ik weet eigenlijk niet of catnip bij honden werkt.

De kat op de foto (die donkergrijs is ;-)) is helaas niet mijn eigen kat, maar mijn lievelingskat in het asiel die gelukkig een eigen huis gevonden heeft. Ik heb zelf een andere donkergrijze kat die gehandicapt is, een heerlijke knuffelkater :-). Je hebt inderdaad gelijk dat zwarte (en cyperse) katten langer in het asiel blijven hangen, misschien vinden de klanten ze te saai, terwijl ze prachtig zijn!

groeten,
Sandra
Gesloten