Overdaad aan kattesnoepjes!!!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Snoesje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:53
Locatie: Arnhem

Overdaad aan kattesnoepjes!!!

Bericht door Snoesje »

Werd vannacht wakker van geluid in de woonkamer en dacht dat de katten met een of ander doosje aan het spelen waren..... Toen ik dus vanochtend de woonkamer in kwam lopen zag ik dat Nero het doosje met kattesnoepjes van de tafel af had getrokken! Weet zeker dat hij het heeft gedaan aangezien Cleo er niet zo dol op is en Nero als een gek begint te miauwen als dat doosje voor de dag komt. Maar goed, nu is hij vanmorgen al 4x op de bak geweest en poept best dun. Ik weet niet precies hoeveel hij er heeft gegeten, maar kan het kwaad???? Op het doosje staat dat ze er ong. 5 per dag mogen..... Wat een kleine dief hé?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Tja, dat is wel een beetje veel hè! Dit soort snoepjes zijn inderdaad heel erg laxerend, vandaar dat hij nu aan de diarree is, maar dat is eigenlijk wel goed, want dan raakt hij de troep in zijn lichaam snel kwijt. Maar je moet wel oppassen dat hij niet te lang aan de diarree blijft, want dan kan hij uitdrogen, dus je kunt over een paar dagen beter even naar de dierenarts gaan als het niet vanzelf is gestopt.

Katten kunnen verder inderdaad vergiftigd worden als ze teveel van iets binnen krijgen, maar ik denk dat dat in dit geval niet het geval is. Hou het maar heel goed in de gaten en als hij afwijkend gedrag gaat vertonen onmiddellijk naar de dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Gesloten