Wondje op kussentje poot

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gucci
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2007 19:12

Wondje op kussentje poot

Bericht door Gucci »

Onze poes heeft sinds vorige week een wondje onder haar poot. Dit wondje bloed af en toe en de korrels van de kattenbak blijven hier ook aan vast zitten.

Ze heeft er voor zover ik weet geen last van want ze loopt, rent en speelt zoals normaal.

Helaas wil het wondje niet echt genezen want ik zie overal kleine bloedvlekjes op het laminaat.

Heeft iemand tips voor me hoe dit kan genezen?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Gucci,

Ik kan je alleen maar adviseren om met je kat naar de dierenarts te gaan, in de kattenbak zitten natuurlijk allerlei bacterieen, en ik denk dat er daardoor zeker kans is dat het kan gaan ontsteken. Waarschijnlijk kan de dierenarts het goed schoonmaken en misschien doet hij er een verbandje om oid.

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mischien ouderwets maar wat ik bij mn hond ooit heb toegepast is een aluinoplossing.
Weet niet meer waar ik dat gehoord heb want het is al jaren geleden :ethink:
Hij was zn nagel finaal kwijt na het achter een bal aan rennen op straat. Sja verbind dat maar is :???:
Bloeden als een rund dus thuis heb ik het schoongemaakt en met een aluinoplossing gedept tot het bloeden gestopt was.
Aluin trekt wondjes dicht en werkt ontsmettend.
Aluin kan je halen bij de apotheek en moet je met heet water oplossen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Aluin werkt inderdaad bloestelpend. Dus dat zou een goed idee kunnen zijn!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hier een raad van een mensenverpleegkundige (weliswaar in opleiding, maar toch!); het is belangrijk dat je het wondje goed ontsmet inderdaad. Je kunt het wondje vergelijken met een wondje aan onze vingertoppen of aan de onderkant van onze voeten; we hebben daar speciale huid, met veel gevoelszenuwen, dus moet het wondje snel dicht.

Je zou de dierenarts kunnen raadplegen, die ontsmet het wondje en lijmt het dicht, waarna er ook geen bacterien meer bijkunnen, maar als je dat niet wilt of er even geen geld voor hebt zijn er verschillende opties;
- Maizena erop poederen, dit trekt het wondje dicht.
- Aluin.
- Calendula emulsie, te koop bij de apotheek. Dit mag je als een van de weinige zalfjes op de markt ook op open wondjes smeren. Zorg ervoor dat je de wondranden extra goed insmeert.

Dek het niet af met een verbandje of een pleister, zo sluit je de bacterien binnen en ben je nog veel verder van huis als er een infectie ontstaat.

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Die aluin verkopen ze in het kruidvat ook in handige steentjes. Oorspronkelijk waren die voor wondjes van het scheren, dus je vind die stenen ook bij het scheergerei ;-)

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten