Opleving na diagnose FIP?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Nou we zijn weer een maandje verder en helaas het snotteren is weer begonnen.
We zijn weer druk bezig met druppelen maar heb nog niet echt het idee dat het wat beter wordt.
Nog ff aankijken dus en anders wordt het toch weer een bezoekje aan de DA denk ik.

Groetjes
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,

Hoe gaat het nu met Dirk? Nog steeds verkouden?
Met Fleur gaat het gelukkig nog steeds goed.
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Met Dirk gaat het op dit moment weer goed.
Hij is elke keer even verkouden en dan beginnen we meteen met een zoutoplossing en dan naar een paar dagen is het weer over.
Verder heeft hij nergens last van.
Fijn om te horen dat het met Fleur ook goed gaat.

groetjes wendy
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,
Gaat het nog steeds goed met Dirk?
Fleur heeft af en toe een dag dat ze niet wil eten en dan houden we ons hart vast, omdat ze anders zo'n veelvraat is, maar tot nu toe komt het na één of twee dagen gelukkig toch weer goed.
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Met Dirk gaat het nog steeds goed.
Zo af en toe begint hij te snotteren maar dan geven we hem meteen wat zoutoplossing en dan is het weer weg.
Laatst zijn we ff voor controle naar de DA geweest en daar was gelukkig alles goed.
Hij zag er mooi uit en hartje en longen enz waren allemaal goed.

Groetjes wendy
tabby
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:46

Mijn Maine Coon kitten heeft natte FIP

Bericht door tabby »

onze maine coon kitten is bijna 14 weken en hij is sinds vorige week zaterdag bij ons.
TOen ze werd gebracht door de caterrie zagen we al dat ze erg vermagerd was,ook
vonden we haar nauwelijks gegroeid!! zijn vacht was dof ,zijn oogjes vuil en wazig waren.
Ook speelde hij nauwelijks!!
Maar we dachten dat ze omdat hij zo lief is een beetje te weinig voedsel had gehad!!
0ok zijn rug bolde op en de botten kwamen eruit!!
Wij veel voedsel geven met de gedachte..>>> ondervoeding!!
Tot ik gisteren een weegschaal ben gaan halen, toen bleek dat hij nog maar 1050 gram woog!!!
Ik heb gelijk de caterie opgebeld omdat ik me eigen ernstig zorgen maakte.
Volgens haar was hij weggegaan met ee n gewicht van 1350gram.

Ze zei dat ze ook een kitten had met de zelfde symptomen maar dat het niks ernstig was en na een kuurtje binnen 2 dagen haar al zag opknappen!! I k vond haar zo achteruit gaan dat ik de dierenarts gisteren gebeld heb:
Aangekomen hebben ze haar temp.gemeten dat was40.5 gr.
Ze deed een punctie in haar buik en ze zei gelijk dit is een geval van FIP???
Er kwam geel stroperig spul uit haar buik ...vocht!!
Hij gaat dood zei ze dood leuk!!!
WAT ik snapte er niks van!!! Ze had een injectie gekregen en een antibiotica kuur!!
Volgens haar is hij niet meer te redden.
Ga over een paar dagen maar naar je eigen dierenarts was het advies.... medicijnen mee 85euro armer en klaar!!

Nergens kan ik een goed antwoord vinden over de vraag hoe snel zo'n ziekte verloop van FIP nou kan gaan!!
Ik vraag me dan ook af of hij niet al besmet was met het virus in de caterrie???
We zouden haar 24 januari met (13 weken) krijgen en toen werd het ineens een week eerder wij blij natuurlijk!!
Volgens de caterie komt het door de stress vanwege de overplaatsing en de inentingen.
Ook hebben wij hier nog zijn broertje uit het zelfde nestje!!
Die is Duidelijk anders en speelt heel veel maar kwam hier al niestend heen!!
Ook is er een nog een ander kitten uit het nestje gestorven>>> Volgens hun aan een nier probleem!!

Het ergste vind de beslissing om hem in te laten slapen !! ik heb geen tranen meer over!!
kan je alleen een diagnose stellen op basis van aleen buikvocht?????
Moet ik niet eerst iets anders proberen????
Kan dit ook niet iets anders betekenen HELP mij!!
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips
Morgen wordt ze opgehaald maar ik kan het niet!!

v
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door Sandra W »

Helaas kan ik uit jouw verhaal geen andere conclusie trekken dan dat je hier met een slechte cattery te maken hebt gehad, want een goede cattery zou nooit twee zieke kittens aan je mee hebben gegeven, zij wachten namelijk tot ze weer gezond zijn en geven ze daarna pas mee.

De kans dat ze toevallig drie ernstig zieke kittens (nierziekte, FIP en niesziekte) uit 1 nest zouden hebben is ook uiterst klein en door de manier waarop ze reageerde (zo luchtig) en ook alle verantwoordelijkheid wegschoof zou je zelfs kunnen zeggen dat je helaas het slachtoffer bent geworden van broodfok! Deze mensen geven niets om hun dieren en denken helaas alleen maar aan geld!

Ik vrees verder dat de dierenarts gelijk had dat je kittentje FIP heeft, namelijk natte FIP (er is ook droge FIP), dit blijkt inderdaad uit het gele spul uit de buikholte. Hier worden ze heel snel ziek van én het is ook heel besmettelijk voor het andere kittentje. Er is dus een kans dat deze het ook heeft (net als het derde zieke kittentje met "nierproblemen"). Ik vrees dan ook dat je het kittentje snel moet laten inslapen (ik weet dat dat echt vreselijk is!) want er is geen genezing voor natte FIP in zo'n ver gevorderd stadium en het is ook een hele nare ziekte voor het beestje.

Uiteraard moet je terug gaan naar de fokker met een ernstige klacht en je geld terugvragen, maar met dit soort mensen is er helaas een grote kans dat ze geen schuld op zich nemen en dat je dus geen geld terug ziet.

Ik vind het echt vreselijk dat dit jullie en jullie arme katjes is overkomen en ik wens je natuurlijk ontzettend veel sterkte en ik duim voor je dat je andere kittentje nog niet besmet is en dat je daar nog lang van mag genieten!

groeten,
Sandra
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door fvddungen »

Zijn catteries in dit soort gevallen niet in een soort van zwarte register op te nemen? Dan is het wel beetje gedaan met hun broodfok.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door rieneke »

sandra, volgens de nieuwste inzichten is fip niet besmettelijk zoals lang is gedacht.
ook als verschillende katten of kittens uit een groep of nest fip ontwikkelen, blijkt na onderzoek dat het om verschillende corona-stammen gaat, en dat het zich dus onafhankelijk van elkaar heeft ontwikkeld.
verder niets aan je verhaal toe te voegen :smile:
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door wendy dirk »

Aria hoe gaat het met Fleur?
Met Dirk gaat het gelukkig nog steeds goed.

Groetjes Wendy.
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,
Met Fleur gaat het ook nog steeds goed. En dan te bedenken dat
één van haar dierenartsen zei: het is 100% FIP, laat haar maar
inslapen... Heeft Dirk nog last van verkoudheid? Werkt de zoutoplossing
nog?
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
AnitaGinger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:50
Locatie: Breda

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door AnitaGinger »

Jullie hebben het hier over de ziekte FIP. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dat in hemelsnaam? Kunnen jullie mij uitleg geven?

Gr. Anita
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door Kattenbella »

Anita,

Als je naar de startpagina gaat van deze site zie je aan de linkerkant een aantal onderwerpen die je kan aanklikken waaronder ziektes. Daar kan je een korte beschrijving lezen over FIP.
Ik weet alleen dat er een droge en een natte variant is en dat de natte variant agressiever is.

Zelf heb ik er gelukkig niet mee te maken. het kan iedereen overkomen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Fijn dat het met Fleur goed gaat.
Met Dirk gaat het ook goed.
Zo af en toe verkouden maar verder gaat het prima.
De zoutoplossing werkt nog steeds erg goed.
Gelukkig maar want al die AB is ook niks.
Moet je toch niet aan denken he dat je naar die dierenarts had geluisterd..! :enaughty:

groetjes Wendy
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Re: Opleving na diagnose FIP?

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Ben ff tijdje niet hier geweest maar vroeg me af hoe het met Fleur gaat?
Met Dirk gaat het goed.
Hij is nou toevallig net begonnen aan een ABkuur maar op zich gaat het hartstikke goed met hem.
Alleen dus nog steeds erg verkouden zo af en toe.

Gr Wendy.
Plaats reactie