Opleving na diagnose FIP?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Ik heb net een spuitje gevuld met een klein beetje zoutoplossing en dit in de neus van Dirk gespoten.
Een minuutje daarna moest hij niezen en toen kwam er weer een flinke (groene) snottebel mee.
Maar deze keer zat er ook een klein beetje bloed bij.
Zal ik nou vanavond naar de dierenarts gaan of zou het kunnen dat het gewoon door het niezen komt?
Ik heb al veel klachten gelezen die bij Fip horen maar weet iemand of dit er ook bij hoort?
Ik hoor het graag.

Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

snottebel met bloed, bloed kan komen door de kracht van het niezen. Denk niet dat je hiermee naar de DA hoeft, maar hou het wel in de gaten

Sterkte met Dirk
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

wendy dirk schreef:Hallo Sharon
Bedankt voor je reactie.
Het is zeker een onzekerheid.
Wordt er af en toe echt stapel gek van.
Elke keer gaat het even goed en dan beginnen we weer van voor af aan.
We hebben wel vitamine pillen die we geven voor wat meer weerstand.
Maar de colloidaal zilver die jij noemt ken ik niet.
Wat is dat voor iets?
Als het maar geen vitamine C is want dat mag hij niet hebben want dat versterkt de Fip.
Ik hoor het graag van je want dan kan ik dat gaan overleggen met me dierenarts.

Groetjes wendy.
Ik heb even voor je gekeken, ik heb het laatste jaar alleen nog luchtwegcomposium gebruikt. Die tip heb ik toen van een ander forumlid gekregen en dat werkt goed, alleen ruikt het wel sterk.
Voor meer info http://www.puurnatuur.nl/puurnatuur.html
Hier zit geen vitamine C in. Colloidaal zilver heb ik in de jaren ervoor veel gebruikt, ook dankzij de tip van iemand, maar mijn dierenarts kent het niet. Ik heb er zelf wel goede ervaringen mee. Het is een goed alternatief voor AB, mijn kat Xandor had ook al verschillende kuurtjes gehad en ik wilde hem niet weer een kuur geven en heb toen dit geprobeerd. Hier zit verder geen geur aan.
Voor meer info http://www.denieuwedokters.nl/colloidaa ... l?cPath=24
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Sharon.
Bedankt voor de info.
Dat collidaal zilver klinkt echt goed dus ga het even met de dierenarts overleggen want ik wil het toch wel even proberen.

Groetjes wendy
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,
Ik hoop dat het colloidaal zilver ook voor Dirk werkt. Wanneer ga je naar de DA?
Met Fleur gaat het nog steeds goed.
Welke AB kuur heeft Dirk eigenlijk gehad? Want bij Fleur werkte Convenia helemaal niet, maar Baytril juist wel.
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Ik ben gisteravond bij de DA geweest.
Ik ga niet beginnen met colloidaal zilver.
Mijn DA kent het niet en ze weet ook niet wat het doet.
Bij Fip is bijvoorbeeld vitamane C erg slecht.
Dit zorgt er juist voor dat het Fip virus sterker wordt ipv de kat.
Ze kent het colloidaal niet en weet dus ook niet zeker hoe het werkt.
Ik durf het risico dus niet te nemen.
Dadelijk maakt het het alleen maar erger.
Dus we houden het nog een paar dagen bij de zoutoplossing en als het niet beter wordt krijgt hij toch weer AB.
Hij kreeg elke keer Doxoral maar dit stopt alleen het vermenigvuldigen maar dood de bacterie niet.
Dit werkt alleen niet zo goed dus als het weer nodig is gaan we nu wat anders proberen.
Dan krijgen we iets wat de bacterien dood.
Fijn dat het met Fleur goed gaat.
Twijfel jij er nou nooit aan of ze wel echt Fip heeft?


Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Nou we zijn gewoon door gegaan met de zoutoplossing en het heeft gelukkig geholpen.
We deden elke avond na het eten een paar druppels in de neus en de snottebellen zijn weg!
Ook het niezen is op dit moment helemaal weg dus het kan niet beter!!
Nou maar hopen dat het even zo blijft voorlopig.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat fijn!
Ik hoop inderdaad ook maar voor jullie dat het in ieder geval voorlopig zo blijft!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat heerlijk zeg! Heb je het uiteindelijk met een injectiespuit erin gespoten of gewoon gedruppeld?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

We hebben 2 keer met een spuitje gespoten maar dan zat er daarna elke keer bloed bij als hij moest niezen.
Daarna hebben we elke keer druppels in zijn neus laten lopen en dan flink wat.
Ben zo blij dat hij er nou weer even vanaf is!
Hoop dat het nou voor een langere tijd is.

Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,
Fijn dat Dirk van z'n neusverkoudheid af is. Je vroeg of ik er nooit aan twijfelde of Fleur wel echt Fip heeft. Na de AB kuur acht weken geleden hebben we eigenlijk nooit meer iets aan Fleur gemerkt wat op Fip kon duiden. En één van de vijf dierenartsen uit de praktijk zei vier weken geleden ook dat ze er eigenlijk te goed uit zag om Fip te hebben. Dus ja, ik twijfel er ten zeerste aan of ze wel Fip heeft. Stiekem geloof ik het zelf geen eens meer, hoewel ik toch ook ergens gelezen heb dat sommige katten met droge Fip nog één of zelfs twee jaar kunnen leven. Maar het zou mij echt ongelooflijk tegenvallen als ze nu ineens weer achteruit zou gaan. En jij? Wat denk jij van Dirk?

Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria
Ik weet het echt niet meer.
Van begin af aan heb ik me al niet bij die diagnose neer kunnen leggen.
Alle dingen die ik dan op internet las over Fip dat had en heeft hij gewoon niet.
Mijn dierenarts blijft echter wel volhouden dat hij het heeft en heeft mij ook gezegt dat hij er nog wel 5 jaar mee kan leven.
De assistente bij de dierenarts heeft zelf 6 katten verloren aan Fip (allemaal natte vorm)en heeft zich er dus best in verdiept.
Zij zei laatst tegen me dat ze sterk haar twijfels heeft bij de tests die ze gebruiken om katten op Fip te testen.
Nou ja dan krijg je natuurlijk steeds meer hoop.
Ook zei ze dat ze eigenlijk ook wel een beetje twijfelde of hij wel Fip heeft maar dat ze me natuurlijk ook geen valse hoop wil geven.
Dus ja zoals ik al eerder zei ik weet het echt niet meer.
Als ik naar zijn klachten kijk dan denk ik het kan echt vanalles zijn.
Alleen een beetje neusverkouden wil natuurlijk niet meteen zeggen dat een kat Fip heeft.
En bij de test kwam ook niet echt een duidelijke streep tevoorschijn.
Het was echt een heel licht streepje maar het was er wel een.
Dus op zich geloof ik echt niet dat hij het heeft maar ja ik wil ook mezelf geen valse hoop geven.
Want stel dat hij het wel heeft en dadelijk wel ziek wordt...
Gebruikersavatar
Snokkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2006 16:50

Bericht door Snokkie »

Dat lijkt me echt zo naar, al die onzekerheid. Misschien moet je toch eens (ook) bij een andere dierenarts langsgaan? Die kan je wellicht wel overtuigen (danwel iets anders concluderen)? Dat lijkt me voor je eigen rust fijner dan al die twijfels die je nu hebt...
Kleine muisjes hebben kleine wensjes,
geroosterd brood met gestampte mensjes!
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

We zitten er aan te denken om hem verder na te laten kijken.
Voordat ze Fip hadden gevonden dacht de dierenarts dat hij misschien in zijn neus een vergroeiing heeft zitten waar heel makkelijk een bacterie achter gaat zitten waardoor hij elke keer verkouden is.
Maar het nadeel is dat Dirk dan narcose krijgt en dat is natuurlijk heel slecht voor zijn weerstand.
En ja als hij dan toch Fip heeft dan is een slechte weerstand eigenlijk het laatste wat we willen.
Maar we hebben er wel aan zitten denken om anders foto's te laten maken ofzo.
Dat moet toch niet echt kwaad kunnen.
Als we naar een andere dierenarts gaan dan wordt hij ook getest op Fip en daar komt dan ook hetzelfde uit dus zijn we eigenlijk net zo ver.
Het is dus erg lastig allemaal.
We willen graag zoveel mogelijk proberen maar moeten natuurlijk wel uitkijken dat we het niet erger maken.
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

We zijn nu 2 weken verder en nog steeds geen snottebellen!!!
Gaat echt goed nu.
Heb ook het idee dat Dirk zich ook echt weer goed voelt.
Hij is altijd wel nieuwsgierig maar op het moment echt heel erg.
Kan niet beter dus!
Plaats reactie