Korte snorharen?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Korte snorharen?

Bericht door GiNi »

Ik zit met een stom vraagje, bij Ayo heb ik al langer gemerkt dat ze langs een kant volledige snorharen heeft maar langs de andere kant zijn ze niet eens half zo lang. Het zijn echt korte snorhaartjes van maar een paar cm. Ik vroeg me af of er iemand nog al zoiets gezien heeft? Zullen zij op termijn nog groeien of blijft dit?

En qua oorzaak, zou dit een soort "genetische afwijking" zijn? Ik heb een klein vermoeden (is natte vinger werk) dat dit wel eens zou kunnen komen van haar niesziekte. Het is namelijk ook langs die kant dat haar oogje regelmatig ontstoken is. Ze krabt(e) er ook veel aan, en het is een beetje haar lastige kant.

Verder merk ik dat ze bvb nooit kopjes geeft (ze is nu 3 maand) en vanmorgen voor de allereerste keer mijn hand 1 kopje heeft gegeven (ik was helemaal ontroerd!) en dat ze enorm hoofdschuw is. Ze laat zich niet gemakkelijk strelen op haar hoofdje (wel langs de achterkant ervan). Zou dit ermee kunnen te maken hebben?

Ik ben benieuwd of iemand hier meer over weet :)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

De haren kunnen ook tijdens het spelen zijn afgebroken. Ik denk dat. Of het door niesziekte zo zou kunnen zijn?? Geen flauw idee eigenlijk..
Als ze afgebroken zijn, zullen ze wel weer terug aan groeien.
Gesloten