In potten van planten graven

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: In potten van planten graven

Bericht door puck0906 »

ik heb bij het tuincentrum mooi gaas gekocht en dat eromheen gedaan (dus bovenop de aarde) Verder heb ik een grote plant op een tafeltje gezet. Ze blijven relatief overal af en ik gebruik ook de plantenspuit.......
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: In potten van planten graven

Bericht door Rowena »

Nou! Altijd hebben ze het zand met rust gelaten, ik lees dit topic door, en een dag laten ligt heel mijn woonkamer vol met zand! :edoh: Luna heeft het zand in de plantenbak ontdekt en laat het geen seconde met rust :evil: .. Maar even snel wat aluminium folie over het zand heen gelegd, ben benieuwd hoe dat gaat!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: In potten van planten graven

Bericht door Adriana »

hihihi
heeft ze soms meegelezen en een nieuw speeltje ontdekt?
tja, folie of anders een paar grote platte stenen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Bommel en Hummel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:55
Locatie: Geffen

Re: In potten van planten graven

Bericht door Bommel en Hummel »

Onze Bommel en Hummel (inmiddels 1,5 en 8 maanden oud) konden ook maar niet van onze palm ablijven. Zand, bladeren, de stam, alles was interessant.

Na het overlijden van onze eerste plant en de aanschaf van plant nummer twee meenden we dat we ons goed hadden voorbereid door de pot in te pakken met aluminiumfolie en een volle plantenspuit in de aanslag.

Helaas hadden we niet gerekend op onze kleinste donderstraal: die doet niets liever dan jagen op water (uit de kraan, het bad of de plantenspuit). Wanneer we haar soms met grof geweld uit de plant mepten dach mevrouw dat we een spelletje gingen spelen, pak me dan als je kan! Niets mocht baten. Het aluminiumfolie werd zorgvuldig van de pot gescheurd zodat ze zelf balletjes konden maken om achter aan te rennen. De stam werd gebruikt als krabpaal (naar hun eigen échte krabpaal kijken ze niet op of om!). Met enige regelmaat vonden we de plant omgevallen op het kleed.

Sinds twee weken zijn we de trotse eigenaar van een prachtige nep plant...en ze blijven eraf! Hummeltje is er nog één keer ingesprongen. Ze hebben allebei nog één keer diep in de pot gekeken maar sindsdien is de lol eraf!
Bommel en Hummel geven je kusjes...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: In potten van planten graven

Bericht door Adriana »

hmmmm neppalm... n e p k a t . . ........

... voor sommige mensen zou een nepkat een uitkomst zijn:
springen niet onuitgenodigd op het aanrecht, klimmen niet in de gordijnen, wekken je niet s morgens vroeg,
geen gekwakkel, geen hoge dierenartsenrekeningen, hangen niet in de bank, geen gezeur met plantenspuiten,
geen gezeik met kattenbakken, doen precies wat het baasje wil, altijd gehoorzaam en en ......

joehhoe!! .. Zooplus ????
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Bommel en Hummel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:55
Locatie: Geffen

Re: In potten van planten graven

Bericht door Bommel en Hummel »

Dit topic gaat dan ook over "kattenkwaad"...en niet over hoe leuk, lief en schattig onze katjes ook kunnen zijn. Jeetje, als hier niet eens meer een serieus probleem qua kattenopvoeding besproken mag worden...pfff!
Bommel en Hummel geven je kusjes...
Boheme

Re: In potten van planten graven

Bericht door Boheme »

Ik ben stapel op mijn dieren en ze mogen echt heel veel.... maar als ik deze week een plant weg heb moeten gooien omdat hij helemaal uitgegraven was, een plant van de kast is gevallen en ik vandaag twee scheuren in mijn gordijnen heb moeten maken....tja, dan wordt ik niet heeeel erg vrolijk... dus nu wat peper in de pot gestrooid en nu hoop ik dat ze er even uitblijven... de gordijnen zijn weer gemaakt.... dus ze kunnen er weer tegen..

En nee, ik wordt niet boos op ze, ik spreek ze niet toe en loop ook niet te schelden, maar een mens mag best balen als er spullen stuk gaan, dus mopper ik maar in mijn hoofd.. niemand die het hoort ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: In potten van planten graven

Bericht door Adriana »

Bommel en Hummel schreef: "kattenkwaad"...
Jeetje, als hier niet eens meer een serieus probleem qua kattenopvoeding besproken mag worden...pfff!
----
vind je dit al serieus, een beetje spitten in je potten met planten? ... t was overigens helemaal niet persoonlijk bedoeld en ik was in een melige bui en zag het helemaal voor me, de pagina van Zooplus met kleur, formaat, korte en langere pootjes, stemgeluid, krulletjesvacht of steil recht naar beneden enzovoorts - dus graag met een beetje gevoel voor humor.. :-D :-D
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: In potten van planten graven

Bericht door Biny »

Was hier ook een hobby :lol: Doen het nu nooit meer op de een of andere manier! Toen we er boomschors overheen legden ter decoratie vreesde ik voor het ergste maar nog steeds niet aangekomen *klopt heel hard af*
Vanochtend wel weer een reep behang van 30 cm in de gang gescheurd.. maar dat interesseert ons inmiddels niet meer, ziet er toch niet meer uit :lol:
Gaan we er als we er ooit zin in krijgen afhalen en gewoon verf over de kale muur heen, als dat pakt, eerst even met voorstrijk ofzo. Dan zijn we daar ook vanaf
Heeft in ieder geval luna gedaan want Ziva ligt de hele week al lichtelijk depressief te zijn en heeft nog niet gespeeld sinds sterilisatie, omdat ze de romper verschrikkelijk vind..!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: In potten van planten graven

Bericht door Rowena »

Adriana schreef:hihihi
heeft ze soms meegelezen en een nieuw speeltje ontdekt?
tja, folie of anders een paar grote platte stenen
Haha ja ik denk het! Echt toevallig hoor! Gelukkig heeft het folie al een stuk geholpen!! Al heeft ze nog wel een aantal pogingen gedaan om het folie eraf te halen, maar dit zonder succes :D..

Een nepkat lijkt me een geweldig idee :lol: :lol:
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
mvg83
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2009 18:18
Locatie: Zevenhoven

Re: In potten van planten graven

Bericht door mvg83 »

Onze engeltjes zijn ook zo dol op planten, van de 8 hebben 2 grote het tot nu overleefd. Ennn die mooie grote potten hebben veel aarde=leuk! Was ook altijd aarde overal aan t opruimen, maar sinds we van die kiezels eroverheen hebben gelegd, hebben we daar geen last meer van.
Heeeel soms wordt er zo'n steentje nog uit de pot gevist voor een beetje lol, maar ze blijven verder redelijk braaf.
Sateprikkers als eerst toen geprobeerd, maar ik vond dat eigenlijk wel zielig. Katjes vonden het eigenlijk wel leuk. :cathappy: Haalden een prikker er met hun bekkie uit en waren weer zoet met een nieuw speeltje. Vond ik niet zo'n goed idee -voor het geval zo'n prikker in hun keeltje terrecht zou komen- dus toch alles maar weeer weggehaald.

Tja, katten zijn leuk, zolang je maar geen rekening houdt dat je huis heel blijft! :grin:
***Nibby & Coco***
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: In potten van planten graven

Bericht door castratenkoor »

Voor mij was DE oplossing - helemaal geen planten meer in huis.
Heb wel planten in mijn aquarium ;-) en sierhout in de terraria.
Ik mis het niet hoor, planten in huis.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: In potten van planten graven

Bericht door kellie »

jee wat zijn mijn kittens dan makkelijk.ze proberen wel maar als ik nee zeg en ze weg haal,hebben ze er na 4x wel genoeg van.
de jongste heeft een nieuw spelletje het speeltje onder het kleed stoppen en er dan zelf ook maar onder duiken.aangezien mijn hond aan de diaree was en het kleed onder zat,ligt er nu een nieuw kleed.wat dus niet zo fijn is met haar nieuwe hobby.aangezien ze er ook behoorlijk aan ligt te krabben.de eerste halen zitten er in.maar ja zo gaat dat met dieren.
Plaats reactie