Electrische draden zijn in trek

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Electrische draden zijn in trek

Bericht door Aranea »

Onze twee katten zijn al vanaf de eerste dag verzot op draden. Het liefst fijne draden. Ondertussen staat de uitslag op: 3 headsetjes stuk, één luidsprekerkabel over, de meeste draden beschadigd.

De grote electrische kabels heb ik al in rubberen buizen gelegd. Andere draden heb ik zo goed mogelijk verstopt. Maar O wee als er ergens een kabeltje loshangt.

Heeft iemand misschien een extra tip? De draden insmeren met een vies goedje? Maar wat dan?
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Je kan best aan de dierenarts vragen met wat je het kan insmeren. Bij mijn konijn indertijd moest ik het insmeren met mosterd.

Kimba hebben we vanaf het begin altijd duidelijk gemaakt dat draden taboe zijn. Er was één draad waar hij toch makkelijk aankon en die hebben we rond een tafelpoot vastgeplakt met tape zodat Kimba er niet meer in kon bijten. Die draad was op slag niet interessant meer ;-) . Je moet dus écht wel inventief zijn, het probleem is, je katten zijn dat ook... :lol: .
Hoe langer je katten het doen hoe moeilijker het gedrag is af te leren.
Probeer ze alternatieven te zoeken (speeltjes om in te bijten) en als je écht ten einde raad bent is er nog altijd de plantenspuit...
Veel succes!!

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
AnnSwinnen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2007 20:56

Help! Wat te doen met elektriciteit kabels?

Bericht door AnnSwinnen »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus eerst en vooral sorry moest deze topic ooit bestaan hebben.
Begin augustus krijg ik mijn poesje, een britse korthaar.
Ik heb alvast het huis zo veilig mogelijk gemaakt voor haar maar weet niet wat ik moet doen met de elektriciteitkabels. Hoe lossen jullie dit probleem op? Hoe kan ik het best de kabels van tv, video en computer verwijderen of wat kan ik hieraan doen zodat ik me geen zorgen moet maken dat de kat eraan gaat knagen?

Alvast bedankt voor jullie tips.
Gesloten