help mijn poes haar kaak zit los!!!

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

help mijn poes haar kaak zit los!!!

Bericht door wil »

mijn poes kon al een paar dagen niet meer goed eten,
vanmorgen bij de da geweest, zit waarschijnlijk zijn rechteronderkaak los.

heeft iemand hier ervaring mee, wat houd het in en wat kunnen ze er aan doen, ben me rot geschrokken.

gr wil
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Beste Wil,

Je bent vanmorgen bij je dierenarts geweest. Had hij/zij geen antwoord op je vragen?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

morgen gaan ze foto's maken,eerder wilde hij me nog niks zeggen,

ben er zo van geschrokken dat ik haast niet kan wachten tot ik iets meer weet.

vorig jaar augustus is ze geopereerd aan haar oor, ze kanker diep in het oor, het hele binnenoor is verwijderd, daarna merkte ik al dat ze niet meer normaal kon kauwen, de da nam het denk ik met een korreltje zout.

ben zeker vanaf vorig jaar oktober drie keer in de maand met haar naar de da gegaan, maar hij kon almaar niks vinden.

nu vorige week kon bijna helemaal niet meer eten, nog kreeg ik het idee dat hij mij niet serieus nam.

eindelijk ben ik vanmorgen naar een andere da geweest en die zag gelijk dat de rechtonderkaak los zat, was ik maar eerder gegaan.

morgen weet ik meer, ik hoop maar dat het niet al te erg is.
ze heeft al zoveel pijn gehad.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Wil,

Wat vreselijk voor jou en je kat. Geef je haar nu dan (dwang)voeding, omdat het kauwen moeilijk gaat? Of lukt het nog wel met natvoer (daar zit trouwens bijna alleen maar water in, weinig voedingsstoffen)?

Wel fijn dat je nu een andere dierenarts hebt gevonden die wel gelijk het probleem vond. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen, ik duim in ieder geval mee.

Sterkte!
Wendy
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

ik geef haar elke dag pijnstillrs dan merk ik dat het iets makkelijke voor haar is, brokjes krijgt ze helmaal niet naar binnen dus moeten we het maar even met mouse doen.

ik stond inderdaad perplex vanmorgen bij de da, hij had nog niet in zijn bekkie gekeken en vermoeden al dat haar rechteronderkaak los zat, toen hij haar bekkie opende hoorde hij het gelijk kraken.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Het lijkt me erg zielig om te zien. Maar ik kan me wel herinneren dat ik ooit in een dierenprogramma heb gezien dat de kaak van een kat werd 'vastgeklemd' met hechtingen. Ik hoop daarom echt dat er iets aan gedaan kan worden. Jammer dat die dierenarts er niets over zei, maar hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid.

Liefs,
Wendy
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

bedankt voor je medeleven,
het is inderdaad heel naar om te zien,
maarja morgen weet ik meer, en maar hopen dat het goed afloopt.
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Hoi Wil, heel veel succes bij de dierenarts morgen. Voor wat het waard is heel veel sterkte en het komt gewoon helemaal goed.

Sterkte, Linda, Kitty en Gilbert.
Gebruikersavatar
gertjanheinen
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:15
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door gertjanheinen »

Gilbert schreef:Hoi Wil, heel veel succes bij de dierenarts morgen. Voor wat het waard is heel veel sterkte en het komt gewoon helemaal goed.

Sterkte, Linda, Kitty en Gilbert.
Ze hadden iets weggehaald vanwege een kankergezwel.. ik hoop dat Gilbert niet voorbarig is, gelukkig zal het morgen duidelijk zijn wat er aan de hand is. Sterkte morgen.
vriendelijke groet,

Gertjan
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

ik heb zelf het idee dat zijn kaak is beschadigd tijdens de operatie, omdat hij daarna raar ging eten voorheen was dat allemaal normaal.

afgelopen zaterdag heb ik nog bloed laten prikken was allemaal goed
volgens da kon de kanker er niet meer zitten.

ben wel bang als ze nu gaan opereren omdat de kaak zo dicht bij het oor zit, is misschien wel een hele stomme gedachten van mij.

morgen weet ik gelukkig alles.
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

helaas heel slecht bericht,

ben gebeld door de da nadat ze foto's hadden gemaakt.

haar hele rechter kaak was aan het wegrotten, in het oor zaten ook nog tumoren, er was geen redde meer aan, zo doorgaan zou betekenen dat haar hele koppie zou gaan wegrotten.

me lieve poesje lag nog te slapen toen hij belde, ik heb gelijk gevraagt of hij haar wilde laten inslapen , ik vind het wel heel erg dat ik er niet bij was, als ze eerst nog wakker was geworden had ze weer zo'n angst gehad en dat wilde ik echt niet meer.

ik ga haar zo ophalen en een paar uur mee naar huis nemen, en om 19.00 uur wordt ze gecremeerd.

lieve snoopy ik mis je nu al, ik zit de hele middag al om je te huilen xxxx

wil
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Lieve Wil,

Wat een naar bericht :cry:, dit is ook wel heel erg onverwacht.. Ik vind het knap dat je voor haar hebt gekozen, om haar niet langer te laten lijden. Dit was echt het laatste wat je kon doen, ook al is het verschrikkelijk dat ze nu niet meer bij je is. Het doet heel erg pijn om je poes zo opeens te moeten missen.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Spooky :kissykissy:.

Heel veel liefs,
Wendy
wil
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:47
Locatie: den haag

Bericht door wil »

hoi wendy,

heel erg bedankt voor je medeleven,
ik voel inderdaad verschrikkelijk, ik heb best een schuldgevoel aan overgehouden dat ik er op het laatste moment niet bij was.

gelukkig heeft ze tot op de laatste dag nog bij me op schoot gezeten, en ze genoot er nog zo van als ik met haar zat te knuffelen, ik heb haar het afgelopen jaar dat ze ziek was zoveel mogelijk liefde gegeven als ik maar kon.

Maar helaas toen ik hoorde dat het ze er zo erg aan toe was, kon ik het haar niet meer aan doen om wakker te worden, ik hoop niet dat ze me dat kwalijk neemt.


nogmaals bedankt voor je lieve woorden,

groetjes wil
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Wil,

Ik snap dat je je zo voelt. Ik heb Linus één nacht en dag bij de dierenarts achter moeten laten (hij was een nierkatje van vier jaar oud). Toen de dierenarts belde dat de nierwaarden echt belachelijk hoog waren (600x van wat normaal is, en dat betekent dat hij heel misselijk is en beroerd, 0% nierfunctie), ben ik ook ernaartoe gerend. In jouw situatie had ik er ook voor gekozen om gelijk euthanasie te doen, in plaats om haar wakker te maken terwijl ze dan pijn heeft. Ik denk echt dat dit het beste was. Voor jou is het natuurlijk heel erg dat je er niet bij kon zijn, maar je hebt nu wel voor haar gekozen, dat is toch bewonderingswaardig?

Mijn vriend kon er ook niet bij zijn bij Linus, omdat hij toen net een week weg was, maar toen hebben we ook besloten om Linus niet het weekend door te slepen. Je wil je kat gewoon niet meer laten lijden.

Ik denk dat iedereen wel een beetje een schuldgevoel krijgt na euthanasie, jij bent toch degene die moet beslissen en dat is hartstikke moeilijk, ookal is het 'het beste'. Maar ik weet zéker dat ze bij jou heel gelukkig is geweest en dat ze je niets kwalijk neemt.

Liefs,
Wendy
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Wil,

ik denk dat je juist gehandeld hebt en dat het heel moedig van je was om haar meteen te laten gaan. Maar het moet heel moeilijk voor je zijn om geen afscheid te kunnen nemen. Ze zal het je heus niet kwalijk nemen.

Heel veel sterkte nog.
Gesloten