Mijn kater is ziek

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gesloten
Ruud64
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:06

Mijn kater is ziek

Bericht door Ruud64 »

Hallo mensen,

Mijn kater is ziek. We zijn 2 x naar de dierenarts gegaan om een diagnose te laten stellen, haar diagnose was een virus. En ze gaf hem antibiotica en een koorts remmend middel, en een middel om de eetlust op te wekken. Maar hij heeft vannacht overgegeven en nu net weer. Hij had wel wat gegeten maar drinken doet hij niet. Hij is lusteloos en ik ben behoorlijk verdrietig.

Ik las over mogelijke virussen en katten ziekte kwam in de buurt. Maar hij is er voor ingeënt. Is er hier iemand die ervaring met dit heeft?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Ruud,

Kan je niet een weekenddierenarts bellen en advies vragen. Je kat is al onder behandeling. Je hebt recht op hulp nu vind ik.
Ik zou het zo niet weten. Er moet iemand naar je kat kijken vind ik.

Bel je en laat je weten hoe het is gegaan?

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je water ingeven met een spuit zonder naald. Hoe zit je kat in de vacht? Als je het omhoog houdt, blijft het dan staan? Dat wijst op uitdroging.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ruud64
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 18:06

Bericht door Ruud64 »

Hij heeft 2x een infuus met een zout oplossing gehad, en vanmorgen had hij wat gegeten. Ik zal hem straks met water injecteren via zijn bek.

Maar hij drinkt dus niet uit zichzelf, dan ga ik hem zelf maar helpen. Het lullige is dat we allebei al overspannen zijn vanwege familieomstandigheden.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ruud, dit is zeker lullig voor jullie, maar je moet doorzetten. Is er niemand in jullie omgeving die eventueel kan helpen?

Steeds een beetje water ingeven en kijken hoe je kat reageert. Ik vind het een goed teken trouwens dat je kat al wat heeft gegeten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Mijn kater is ziek

Bericht door Sandra W »

Ruud64 schreef:Ik las over mogelijke virussen en kattenziekte kwam in de buurt. Maar hij is er voor ingeënt. Is er hier iemand die ervaring met dit heeft?
Kattenziekte is een hele ernstige soms dodelijke ziekte die ze niet kunnen krijgen als ze goed ingeënt zijn, dus daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. Het is waarschijnlijk inderdaad een andere virus, waardoor hij braakt.

Als je kat nog niet drinkt maar wel eet, dan zou ik hem de komende dagen met water verdund blikvoer geven. Blikvoer zelf zit vol met vocht en met water verdund krijgt hij nog meer vocht binnen.

Ook zou ik hem binnen houden tot hij weer beter is want dan kun je hem beter in de gaten houden. Verder moet je echt naar de weekenddierenarts als hij blijft braken, want de kans bestaat dat hij dan uitdroogd.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Beste Ruud,

Wat ontzettend rot voor jullie, je moet wel weten dat je zelf nooit genoeg water in hem kan spuiten als hij per dag moet hebben. Ik vind vochttekort echt spoed, dus ik zou gewoon een dierenarts bellen. Wat ik heb geleerd is dat je echt op moet komen voor de gezondheid van je katje. Ik hoop dat jullie kat snel opknapt.

Veel sterkte,
Wendy
Ines Dermul
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 12:56

Re: Mijn kater is ziek

Bericht door Ines Dermul »

Hoi Ruud,

Uitdroging mag je niet onderschatten...
die van mij is reeds meerdere keren bedreigt met uitdroging.
spuiten in bek, lopende voeding... allemaal goed maar je kan het veel simpeler doen en zonder stress bij je kat. 2 maal 2 minuten werk.
je moet wel durven en een beetje techniek hebben. maar het is heel simpel en zeer doeltreffend. vocht via onderhuidse infuus.
2 maal per dag 100cc en klaar is kees.
ik doe dit hier nu dagelijk bij mijn zieke poes.
ik weet in Europa zijn er DA die er wat negatief voor staan dat we zelf een spuitje geven en andere dingen doen, maar ik trek me er niks van aan. mijn poes komt op de eerste plaats en niet hun portemonee...
na 1 dag zie je de poes gewoon opknappen...
wil je meer weten? laat het weten ik stuur je dan even een persoonlijke mail.
en ja, ik doe dit onder toezicht van een dierenarts. het is hij die me dit laat doen. een groot voordeel, ik woon niet in Europa.. en hij is geen europeese DA heeft zijn nadelen en zijn voordelen...
sterkte met je poes...
Gesloten