Aanschafprijs van een (ras)kitten

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door nellebel »

he annet, leuke vergelijking met de designerbank en de bank van ikea. engiste verschil is de kwaliteit. want daarbij zit wel verschil in de banken maar niet bij de katten. maar weet zeker dat je dat ook niet bedoeld. hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door MarjanR »

Huh??? Waar komt de discussie Belgen/Nederlanders nu weer vandaan?
Ik vond de vraag van Wendy ook netjes en niet onbeleefd, ik vond de reactie van Miele eerder onbeleefd (zo jaag je mensen weg, netjes hoor).
Trouwens, ik heb me wel netjes voorgesteld (hoewel ik eerst een topic opende ivm m'n zieke Pukkeltje* en dat kwijt wilde).
Vraag me zo af; Miele heb jij uberhaupt mijn voorstel topic wel gelezen??? (dit was een hypothetische vraag, dat zul je begrijpen)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
wennes13
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2011 20:46

Re: aankoopprijs

Bericht door wennes13 »

miele2010 schreef:Wennes13, heb jij ooit gehoord van elementaire beleefdheid? Je komt hier zomaar binnenvallen en je van alles afvragen zonder boe of ba... Stel je eerst deftig voor, dat is hier de gewoonte op het forum! Nadien zullen we proberen te antwoorden op al jouw vragen...
Welkom op de kattensite...
Ik heb mijn vraag anders heel netjes geformuleerd. Als ik ervoor kies iets te vragen op de site, zonder mijn hele hebben en houden te vertellen is dat mijn keuze. Maar toch bedankt voor het welkom.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door BillyJean »

Hoi Wennes
Je zult hopelijk wel begrepen hebben dat een aantal leden het totaal niet onbeleefd vinden hoe jij je vraag stelt.
Heb je naar mijn link gekeken?? Snap je nu hoe de prijs wordt bepaald? Ik dacht vroeger altijd dat fokkers slapend rijk werden, tot een kennis een nestje Heilige Birmanen wilde en ik hoorde wat er allemaal aan vast zit...

Ik heb een paar Vlaamse vriendinnen en juist de verschillen maken het zo leuk, en er zijn inderdaad wezenlijke verschillen, maar dat maakt de vriendschap ook boeiend en ben ik graag in het zuiden ( en zij in het noorden)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
wennes13
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2011 20:46

Re: aankoopprijs

Bericht door wennes13 »

Adriana schreef:dat is een erg duidelijk en realistisch overzicht!
en als wendy met haar vraag de prijzen van de fokkers ter discussie wil stellen, dan denk ik dat ze beter een ander forum (wat meer leden heeft die katten fokken) kan opzoeken..
Nee, ik wil absoluut niet de prijzen ter discussie stellen. Ik vraag het me gewoon af. Ik heb net het overzicht op de link gezien en die prijzen zien er heel logisch uit. Maar tjeetje van sommige prijzen worden mijn ogen toch wel wat groter. Zoals de prijs van de dekkater.

En de reden van het afvragen over de prijzen is dat ik zo waanzinnig graag een blauwe rus of een karthuizer zou willen, maar geen (ongeveer) 800 euro kan betalen. Ja, sparen is een optie, ik weet het. Maar dan zijn we wel een paar jaar verder. :???:

We hebben nu twee "gewone" kater die heel lief zijn, maar ik ben gewoon helemaal verliefd geworden op de blauwe rus en karthausers.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door BillyJean »

Hoi Wennis

Voor dieren waarmee je gaat fokken, betaal je meer geld
Ik heb mijn 2 Britjes "gevonden" via kitten te koop

Er staan ook Blauwe Russen op. Misschien een idee om hier eens te kijken? Ik ben heel blij met mijn poezen, omdat ze al wat ouder zijn, kon de oude eigenaar ook heel goed vertellen wat het karakter is van de poezen.

Ik ben er erg blij mee dat ik het zo heb gedaan
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou inderdaad voor een herplaatser kunnen gaan. Dieren die al wat ouder zijn.
Er zijn altijd nadelen aan verbonden, zo zijn het ofwel dieren waar mee gefokt is geweest (en soms ook aan de pil geweest) en die dus te laat geholpen zijn, of waar de eigenaar ervanaf wil en dat via de fokker doet. In die laatste categorie kan je erg verwaarloosde katten of katten vinden die er slecht aan toe zijn. Die zijn natuurlijk extra dankbaar voor een thuis en verdienen het zelfs nog meer, maar je kan het maar beter op voorhand weten.

Ook herplaatsers kosten wat geld, maar niet zoveel als een kitten.

Er zijn ook mensen die principieel tegen het nemen van herplaatste dieren waar mee gefokt is zijn en zelfs geen kitten bij zo'n fokker willen, omdat het van minder respect getuigt van de fokker voor zijn dieren. Maar daar valt over te discussiëren en iedereen moet het zelf maar uitmaken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Adriana »

ach, er roept altijd wel weer iemand weer eens wat..
"ik ben tegen bont, ik ben tegen herplaatsers en tegen fokkers, die hun dieren waar ze niet mee verder willen, zo goed mogelijk proberen te herplaatsen" .. altijd makkelijk om gedrag van een ander te veroordelen en zelf aan de zijlijn te blijven staan..

herplaatsers kunnen om heel uiteenlopende redenen op de herplaatslijst komen en doorgaans zijn dat geweldig gezonde, goed gecontroleerde dieren.
overigens, onze ervaringen met de match kater/poes blauwe rus zijn beide keren heel slecht, weet niet waarom. maar als je katers hebt en voor één van de twee poezen zou kiezen, beding dan een goeie teruggeefregeling als het echt niet blijkt te gaan.
en dan zijn er ook nog twee katers van 3 en 4 uit een goed nest, maar die gaan alleen samen
het voordeel van een herplaatser is dat-ie al wat ouder is en niet meer zo nodig de tent afbreekt.... ik heb sinds augustus vorig jaar twee blrus-kittens en die hebben hier al voor veel dynamiek gezorgd en eerlijk gezegd als ik het vantevoren had geweten, ...............(en ja, ik begrijp je verliefdheid..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Cerna »

ach, er roept altijd wel weer iemand weer eens wat..
"ik ben tegen bont, ik ben tegen herplaatsers en tegen fokkers, die hun dieren waar ze niet mee verder willen, zo goed mogelijk proberen te herplaatsen" .. altijd makkelijk om gedrag van een ander te veroordelen en zelf aan de zijlijn te blijven staan..
Ik ben zo iemand die zoiets roept en ik vind dit geen aardige opmerking Adriana. En waarom zou iemand die zoiets roept aan de zijlijn staan? En waarom is het gemakkelijk om principes te hebben?
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Lovecat »

altijd makkelijk om gedrag van een ander te veroordelen en zelf aan de zijlijn te blijven staan..
Ik 'roep' ook dat soort dingen en ik ben het met Annet eens, en vooral gequote opmerking vind ik vreemd uit jouw mond Adriana...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Adriana »

ik bedoelde dat het vaak alleen maar woordjes zijn en in het leven gaat het om daden en niet zozeer om iets roepen. en het was verder tegen niemand in het bijzonder gericht.
ik weet dat Annet veel vrijwilligerswerk doet/heeft gedaan en dat Valerie dieren, die in de knel zaten heeft opgenomen, net zoals ik zelf-trouwens en vele anderen op het Forum, maar het komt erg vaak voor dat er iets wordt geroepen 'omdat het zo goed staat' en als je even doorvraagt, dan blijkt dat de eigen leefstijl helemaal niet zo diervriendelijk of milieuvriendelijk is. en dat vind ik dan wel erg makkelijk..
goed voorbeeld hier zijn de bbq-feestjes en nee, toch maar geen scharrelvlees want vlees is zo lekker en scharrelvlees is zo duur...

ik weet niet precies wat zo onaardig is aan welke van mijn opmerkingen.
het lijkt me erg jammer als niemand zich ontfermt over herplaatsers of als het mensen heel erg tegen wordt gemaakt.. en zo komt het bericht over de bedenkingen tegen herplaatsers op mij over en daar ging het mij om.
het is heel makkelijk om tegen het dragen van bont te zijn (ben ik ook maar ik heb geen behoefte om het te roepen) maar ik verwacht van mensen die dat roepen dat ze voor zichzelf één lijn trekken en dus overal waar de exploitatie van dieren in het geding is, voor de diervriendelijke variant kiezen, of veel minder of niet.

het woord principes komt in mijn tekst niet voor en dit is mijn mening, die ik net zo goed naar voren mag en kan brengen als ieder ander ;-) , die mogelijk een andere mening heeft.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Lovecat »

en zo komt het bericht over de bedenkingen tegen herplaatsers op mij over en daar ging het mij om.
oke, ik heb de bedenkingen over herplaatsers niet gelezen in dit topic, alleen dat Valerie zegt dat er mensen zijn die er zo over denken. Dus het was mij niet duidelijk dat dat je punt was aangezien je je bericht begint met; ach mensen roepen altijd wel wat, lekker makkelijk tegen bont zijn entc. Omdat je het zo algemeen stelt, lijkt het alsof je ineens een hele hoop mensen veroordeelt, maar nu ik je uitleg lees, voel ik me totaal niet meer aangesproken.

JA, ik ben tegen bont (en ik heb dieren opgevangen, omdat je mij zo specifiek uit je lijstje laat, misschien bedoel je dat ik dat niet doe ofzo?)) nee ik doe geen vrijwilligerswerk, en ik doe vast nog heel veel dingen fout. Maar ik doe mijn best en dat is goed genoeg. BBQfeestjes worden hier regelmatig gehouden; veganistisch welteverstaan. Als ik alles goed wil doen, kan ik beter de mensheid afschieten en daarna mezelf; DAT zou pas goed voor de wereld zijn :grin:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Het was enkel maar mijn bedoeling om te informeren...

Ik heb zelf geen ervaring met fokkers en herplaatsers, maar ik herhaal gewoon wat hier al naar voren is gekomen. Anders krijgen we straks weer een discussie over al dan niet herplaatsers nemen, ik dacht dat gewoon even kort samen te vatten en die discussie te vermijden.
Dat is dus duidelijk niet gelukt...

Ik heb misschien vergeten uitdrukkelijk te vermelden dat je ook goede herplaatsers kan hebben. Net zoals elke volwassen kat uit het asiel ook een goede kan zijn, maar er ook iets mee kan schelen....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Adriana »

;-) als je het goed beschouwt dan zijn asieldieren ook herplaatsers en alle dieren kunnen gebreken en verborgen gebreken hebben..
bij de ras-herplaatsers heb je missch iets meer info over verleden en gezondheidssituatie dan bij asieldieren, omdat die soms ook nog met een smoes worden afgestaan. of van de straat worden geplukt.
dit is een heel goed adres voor iemand, die bijv een al wat ouder dier van specifiek een bepaald ras zoekt.. veel beter dan de adverts in de plaatselijke krant of Marktplaats..

wij hebben twee herplaatsers van deze lijst, Mies en Enzo en het zijn schatten van beesten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Aanschafprijs van een (ras)kitten

Bericht door Cerna »

Ik bedoelde dat het vaak alleen maar woordjes zijn en in het leven gaat het om daden en niet zozeer om iets roepen. en het was verder tegen niemand in het bijzonder gericht.
Adriana, jij weet dat ik uit principe geen herplaatser wil en het herplaatsen sterk veroordeel. Dat heb ik in een ander topic waar jij ook aan meegedaan hebt, heel duidelijk gemaakt. En ook al was jouw opmerking tegen niemand in het bijzonder gericht, ik voel mij toch aangesproken, juist omdat jij weet hoe ik daar tegen aan kijk. En dus vind ik het heel onaardig om te zeggen dat ik (omdat ik me aangesproken voel) maar wat roep en mensen veroordeel, maar verder aan de zijlijn blijf staan.

Wanneer je niet wilt dat bepaald gedrag in stand gehouden wordt, dan moet je er dus ook niet aan meewerken. Wanneer jij vindt (en dan bedoel ik jij in het algemeen) dat het fokken van honden in schuren in het voormalige Oostblok moet stoppen, dan moet je dus geen hond kopen waarvan je de ouders niet kunt zien of via Marktplaats (al zitten daar ook goede fokkers tussen) want dan houd je dit in stand en dat geldt dus ook voor het herplaatsen.

Wanneer je vindt dat een dier tot zijn/haar dood bij de eigenaar moet blijven, ook wanneer er niet meer aan verdiend wordt, dan moet je dus die fokkers die een kat na bewezen diensten dumpen, niet helpen door zo'n kat over te nemen. Alleen hierdoor doorbreek je deze gewoonte.
Dan zul je zeggen, ja maar, wat gebeurt er dan met die katten? Die katten wil men verkopen en zal men dus niet naar een asiel brengen of tot een zwerversbestaan veroordelen. Die katten blijven dan gewoon waar ze horen, bij de fokker, gecastreerd en wel, genietend van hun pensioen.
ik weet dat Annet veel vrijwilligerswerk doet/heeft gedaan
Het gaat er niet om dat ik veel vrijwilligerswerk heb gedaan, dat doet hier niet ter zake. Het gaat er om dat ik niet meewerk aan praktijken die ik veroordeel en dus niet aan de zijlijn blijf staan door bijvoorbeeld toch te bezwijken voor een kat uit de herplaatsing. En dat is soms niet eenvoudig want er zijn hele mooie katten bij (Bowie). En je moet heel goed doorvragen wanneer je een raskat aanschaft en ook dat is niet altijd eenvoudig. Ik had graag een kitten van Bowie willen hebben, tot ik er achter kwam dat Nedercats consequent herplaatst. Dan is dat jammer, maar dan zet ik zoiets uit mijn hoofd.
Dus nee, het is niet altijd gemakkelijk om principes te hebben.
het is heel makkelijk om tegen het dragen van bont te zijn (ben ik ook maar ik heb geen behoefte om het te roepen) maar ik verwacht van mensen die dat roepen dat ze voor zichzelf één lijn trekken en dus overal waar de exploitatie van dieren in het geding is, voor de diervriendelijke variant kiezen, of veel minder of niet.
Ik lees hier uit dat jij dus ook zo iemand bent die een vegetariër met leren schoenen aan (ik dus) veroordeelt omdat ze niet één lijn trekken. Wanneer je consequent wilt zijn zou je als zelfvoorzienende veganist op een onbewoond eiland moeten gaan wonen. Pas dan ben je diervriendelijk bezig want in deze maatschappij die zo afhankelijk is van de exploitatie van dieren, kun je nooit consequent één lijn trekken.
het woord principes komt in mijn tekst niet voor en dit is mijn mening, die ik net zo goed naar voren mag en kan brengen als ieder ander ;-) , die mogelijk een andere mening heeft.
Natuurlijk mag je jouw mening hebben, maar ik mag ook zeggen dat je mij gekwetst hebt met jouw mening en dan gaat het puur om de zinsnede "dat je maar wat roept en vervolgens aan de zijlijn blijft staan" (of iets in de context; heb de tekst nu niet meer paraat)
Plaats reactie