Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Broekrok
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2003 11:48

Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door Broekrok »

Hoi allemaal,

Wij zitten met een raar probleem.. onze twee katten zijn nogal grote jagers en komen in de lente en zomer met allerlei beesten thuis.. muizen, libelles, kikkers etc. Gisteren lag er echter een muis inc. muizenval buiten voor het kattenluikje... heel zielig, pin door de kop van de muis, het blokje kaas hing half uit z'n bek. Ik begrijp sowieso niet dat iemand zo'n val gebruikt (er zijn genoeg alternatieven) maar wie zet er nou zo'n val buiten neer?? Muizen horen toch buiten? :roll:

Mijn vraag is dan ook of ik de katten het beste binnen kan houden omdat het goed mogelijk is dat er ergens in een tuin nog meer muizenvallen staan en een kat kan natuurlijk ook op het stukje kaas afgaan...? Ik zou ook alle huizen af kunnen gaan met de vraag wie die vallen buiten neerzet maar of de dader het toe zou geven...

Advies is welkom!

Groeten,
Broekrok.
Carpe Diem
danny88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 14:07

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door danny88 »

inderdaad heel raar om dat soort dingen buiten te plaatsen
ik zou mijn kat wel binnenhouden kan vervelende dingen veroorzaken als de kat op het kaad af gaat

suc6 ermee
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door Sandra W »

Dit is inderdaad vreemd en je kat en die van de hele buurt kunnen met hun pootjes of koppie vast komen te zitten in zo'n afschuwelijke val. Persoonlijk zou ik op onderzoek gaan in de buurt en dan eens een hartig woordje gaan spreken met degene die dit neerzet :twisted:.

groeten,
Sandra
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door rissie »

Ik ben het volledig met sandra eens. Ik zou de hele straat door gaan en aan bellen.
want dit gebruik je buiten niet.
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door oonah »

kan het niet uit iemand zijn schuur komen of zo?
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door rieneke »

ja, dat dacht ik ook, wellicht is hij ergens naar binnen geglipt?
Vinny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:33

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door Vinny »

Ik weet het niet hoor. Heb weinig contact met de buren, hoor ze ook wel eens klagen over de katten (sinds kort nog maar 1 kat :epray: ). Wat wil nu het geval, laatst was hier een aannemer voor voegwerk die mij enthousiast zijn voegwerk wilde laten zien in de tuin van de buren. Leek mij ongepast, zij waren niet thuis. Hij haalde mij over, de buren hadden ook gezegd dat de poort open was als hij er in moest. Vervolgens voegwerk bewonderd. Maar tot mijn schrik zag ik ook midden in de tuin op de rand van de bloemenbak........... Juist ja, 2 muizenvallen op scherp!!! Wat moet ik hier nu mee. Het is eigenlijk toch wel een beetje clandestien dat ik in hun tuin ben geweest. Maar ik was er absoluut niet blij mee. Weet er eigenlijk niet zo goed raad mee.

Bazinnetje van Vinny+ en van Whoopy
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door rieneke »

het is geen bepaald geen sympathieke oplossing, maar je buurman ondervindt blijkbaar overlast van je kat. klagen heeft niet geholpen, dus gaat hij gekke dingen doen.
zie je geen mogelijkheid je tuin af te zetten?
Vinny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:33

Re: Muizenvallen buiten.. katten binnenhouden?

Bericht door Vinny »

Tja, weet je wat het is Rieneke, dan krijg je natuurlijk toch de geijkte discussie. Welke kat maakt zich schuldig aan dat er in hun tuin wordt gegraven. Ik heb het onze katten zelf nog niet zien doen, maar de kans is er natuurlijk, maar aan de andere kant struinen er hier zoveel katten rond. Niet alleen bij ons, maar natuurlijk ook bij hun. En ik onderken zeker dat dat hartstikke vervelend is, vooral als je zelf geen katten hebt. Maar persoonlijk heb ik dan liever dat ze ze wegjagen met een emmer water waardoor ze hopelijk zo schrikken dat dat gelijk hun laatste bezoekje aan de tuin van de buren was i.p.v. een muizenval. En wat betreft dat klagen betreft, eerlijk gezegd hebben ze nooit bij ons aangeklopt om ons daarop aan te spreken, maar we hoorden ze een keer daar over klagen tegen bezoek. Ach, als ik dit zo lees zou ik wensen dat ik zo veel poen had dat ik lekker een huisje achteraf zou kunnen kopen waar wij minder last van buren hebben en zij van ons....... :edance: :edance: :edance:

Groetjes,
Claudia
Gesloten