Kat in de olie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
LORE

Kat in de olie

Bericht door LORE »

Hoi,
mijn kater heeft op kerstavond een ongelukje gehad. toen ik s'nacht thuiskwam zag ik dat het grootste deel van zijn lichaam nat was. toen ik hem wou afdrogen merkte ik dat het een soort olie was. Ik krijg dit er echt niet, heb hem al proberen wassen maar hij blijft olie in zijn vacht hebben. Vinden jullie het verantwoord om de vuile vacht te scheren? Ik ga sowieso naar de dierenarts gaan maar met die feestdagen...
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik zou allereerst even naar de DA bellen. Misschien kunnen ze je een tip geven welke zeep of kattenshampoo je daar het best voor kunt gebruiken. De kat scheren lijkt me niet raadzaam, tenzij het spul dat hij over zich heen heeft gekregen, giftig is bij oplikken of door de huid opgenomen wordt en op die manier problemen kan veroorzaken.

Weet je niet hoe het is gekomen of wat het precies voor spul is dat hij in zijn vacht heeft?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
GAST

Bericht door GAST »

Ik vermoed dat het een soort stookolie is, mazout of zo! Het stinkt verschrikkelijk en hij ziet er maar beroerd uit... Hij eet wel maar is abnormaal rustig en loopt een beetje raar! Maar dat is misschien wel logisch als je helemaal volplakt met een zwarte stinkende boel!
Ik weet niet hoe het komt, ik denk dat hij ergens in gevallen is maar gezien de plaats en de vorm op zijn lichaam denk ik dat iemand het bewust gedaan heeft! Ben al blij dat hij het overleefd heeft!!
LORE
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zou je dan niet even naar de dierenarts gaan? Of heb je die al gebeld of iets? Lijkt me echt wel heel verstandig, hoor ;-) . Al die stoffen krijgt je kat tijdens het wassen (en dat doet ie omdat hij er zelf ook niet blij mee is) wel naar binnen en daar wordt ie vast niet vrolijk van :???: .

Ik heb zelf wel eens gehoord dat wassen met groene zeep geen kwaad kan, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Dat weet een dierenarts je vast en zeker wel te vertellen ;-) .

Jakkes wat een naar idee dat iemand dit bewust gedaan zou kunnen hebben :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Lore GAST

Bericht door Lore GAST »

ga straks met hem naar de dierenarts!!! Laat jullie zeker iets weten! In ieder geval bedankt voor de reacties! Hopelijk komt het goed voor hem, het is de leifste poes die ik heb en die wil echt niet kwijt....
Lore GAST

Bericht door Lore GAST »

Ik kom juist terug van de dierenarts! Het scheren was dus toch een goed idee, hierbij heb ik dus officieel een halve naakte kat met een donzig buikje en kopje!! Seth (de geoliede kat) mag enkele weken niet buiten en heeft voor de rest geen bijwerkingen van zijn avontuur! het is nog altijd een raadsel hoe het gebeurd is maar het belangrijkste is dat hij er geen schade van ondervonden heeft!
Enkel minpuntje is dat de da vastgesteld heeft dat hij hartruis heeft.... dat is dan weer een zorf erbij! Momenteel nog niks aan te doen, mss in de toekomst!
Groetjes en bedankt voor de steun,
Lore
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Jee, vrolijk kerstfeest seg. Wie gooit er nu (tegenwoordig zeer dure) olie over een kat?
gelukkig komt alles goed. Heeft ie erge hartruis?
Lore GAST

Bericht door Lore GAST »

Ik moet mij nog geen zorgen maken over zijn hartruis! Binnen enkele jaren, met de ouderdom dus zal dat problemen geven. Dan zal er wel een behandeling opgestart worden!
Het o zo (niet) grappige lolletje met de olie heeft dus nog iets positiefs, in die zin dat Seth (de poes) de da de kans gegeven heeft om rustig naar zijn hart te luisteren. Hij is anders nogal in paniek en heel onrustig bij de da...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Geluk bij een ongeluk dus. Ik hoop dat Seth met goede medicatie nog een mooie tijd tegemoet gaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Nerrivik hing vol met boomhars. We hebben dit met tafelolie moeten oplossen en de olie wegdeppen met keukenpapier. Deze tip hadden we gekregen van het antigifcentrum.
Hierna een uitgebreide wasbeurt met PH-arme shampoo.

Een andere dierenarts vertelde ons dat bloem ook wonderen doet. Je huis hangt natuurlijk wel helemaal vol!
Eerst eten dan de moraal
Gesloten