katers en kattin

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
moustikat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:06
Locatie: herne

katers en kattin

Bericht door moustikat »

Ik heb een vraagje:
Momenteel heb ik 4 katers die allen gecastreerd zijn. De oudste is 4 jaar en de jongste is er bijna 2. Door omstandigheden zou daar een jonge kattin bijkomen (8 weken oud) die ik op gepaste leeftijd zou laten sterilizeren. De katten gaan niet buiten.
Ik vraag me af of dit geen problemen gaat geven? zijn er mensen die daar ondervinding mee hebben?
Dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Bij ons heeft het wennen aan 2 kittens geen problemen opgeleverd.
Maar als de kitten in huis komt zou ik adviseren dat de volwassen katten als eerste naar de kitten kunnen komen....om kennis te maken. Niet andersom dus.
De eerste week zal er best wel eens geblazen worden naar de kitten.
Maar ze moeten allemaal wennen aan hun nieuwe situatie.
Ik merk nu dat hier na 2 weken de kittens helemaal geaccepteerd zijn.
Veel succes en plezier met de katten en nieuwe kitten.

Groetjes
Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zou je wel willen adviseren je kattin te laten helpen voor haar eerste krolsheid.
Want het is helemaal niet te zeggen dat de katers, al zijn ze gecastreerd haar met rust laten als ze krols word.

Ik heb bij de eerste kennismaking de nieuwe eerst even in de mand laten zitten zodat ze kennis konden maken en daarna vrij gelaten.
Hier word een week gegromd en geblazen en dan is de strijd grotendeels wel geslecht.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Volgens mij bedoel je of het problemen geeft als je een poes bij 4 katers zet? Of bedoelde je dat niet?
Ik denk dat het in principe niet veel uitmaakt of het kitten een vrouwtje of een mannetje is voor de gewenning. Dus ik ga mee met Sandy en Helma wat dat betreft. ;-)

Succes!
Gebruikersavatar
moustikat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:06
Locatie: herne

Bericht door moustikat »

Bedankt iedereen voor de hintjes.
Ik maak mij inderdaad zorgen als de poes krols gaat zijn.
met 4 (beren) in huis, allen rond de 5 kg.
***wie lief is met de dieren, is ook lief met de mensen ***
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Tja, dan gewoon inderdaad laten steriliseren vóór ze krols wordt ;-) Met een maand of 6 moet kunnen in ieder geval, en dan ben je de eerste krolsheid vaak nog wel voor.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

inderdaad zo jong mogelijk steriliseren (ook voor de kattin zelf zo fijn, voor hen is krols zijn ook niet leuk) dan voorkom je een heleboel problemen ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freaky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2006 19:29

Bericht door freaky »

Lotte schreef:inderdaad zo jong mogelijk steriliseren (ook voor de kattin zelf zo fijn, voor hen is krols zijn ook niet leuk) dan voorkom je een heleboel problemen ;)
bij ons heeft de dierenarts altijd gezegd dat poezen pas om hun 1 jaar gesteriliseerd mogen worden, aangezien dan pas de geslachtsdelen helemaal ontwikkeld zijn. Vanaf het eerste ogenblik dat onze poes krols werd, gaven we haar wel, op advies, "de pil" maar natuurlijk wel voor poezen ;-)
het kan natuurlijk zijn dat onze dierenarts geen enkel risico wou nemen en daarom enkel op één-jarige leeftijd steriliseert...
Catlover
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2007 18:52

Bericht door Catlover »

Hi ik wilde t volgende vertellen op je vraag of het problemen zou geven met 4 katers en een poes.
Nu, ik had zelf 2 volwassen katers van 8 kilo en gecastereerd, nu kwam er een kleine kitten bij een poes en die moest eerst wennen dit heeft zn tijd nodig gehad en de 2 mannentjes wilde dr niks van weten, vooral de dominante niet, voordat ze krols werd heb ik haar laten steriliseren, en t enige wat ik nu weet is dat de dominante haar wel eens pest om achter haar aan te zitten vd rest niets.
Nu kreeg ik een maand geleden een tweede poes binnen deze is echter 8 maanden en zo v.d straat geplukt ook nog eens een keer een rode die dus fel is, maar nog jong! En daar gingen we weer, eerst appart houden in een kamertje dan af en toe eruit en er bij blijven, kijken blazen en blazen en grommen van alle kanten de andere poes wilde dr niks van weten de 2 mannen begonnen om haar heen te draaien, en vielen af en toe aan, nu na 3 weken loopt ook zij door t huis, en zij werd dus krols met alle gevolgen van dien, ik heb haar gelijk de andere dag laten steriliseren 1 dag heeft de ellende van gegil en geblair geduurd, mijn 2 katers gingen af en toe samen op de vuist van wie de sterkste zou zijn, niet echt vechten maar toch er waren hormonen in de lucht, nu is ze geholpen gelukkig de rust is wedergekeerd, alleen de andere poes moet ook nog wennen nu na 3 maanden gaat het redelijk goed. En ik geniet zelf ook v.d rust en hun speel uurtjes soms alle vier achter elkaar aan!!
t Heeft veel tijd en energie gekost omdat ze ook niet buitenkomen maar wel op 2 afgezette megagrote balkons, ik hoop dat je wat heb aan mijn verhaal,. Niet opgeven gewoon in huis nemen en langzaam aan laten wennen snachts nog niet gelijk met zn allen in 1 huis is mijn advies bij mij heeft t geholpen en op gegeven moment krijgen ze toch allemaal t zelfde luchtje omdat je ze aait dan ruiken ze ook geen verschil meer.
gr Catlover.
Gesloten