's nachts eten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

's nachts eten?

Bericht door lianne »

Onze Fristi, Pepsi en Guusje hebben 's nachts altijd de beschikking over een bakje harde brokjes. Soms is het bakje helemaal leeg, soms ook weer niet.
Ik vraag me eigenlijk af of dit wel verstandig is om neer te zetten.
Daartegen ( weet niet of het daardoor komt) hoor je ze de hele nacht niet, pas tegen een uurtje of 6/7 wanneer ik er zelf uit gaat beginnen ze een beetje tot leven te komen.
Geven julllie je kat(ten) 's nachts iets te eten?
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Nee, alleen wanneer ze gaat slapen (als wij gaan slapen), geven we vaak nog een klein lepeltje paté. Dan eet ze even en gaat dan slapen. Ze komt meestal van buiten en heeft dus vaak ook zin in wat. Maar in principe lijkt het mij 's nachts niet nodig (bijvoorbeeld gewoon 's morgens weer), maar dat is maar net wat jij handig vindt/lijkt en waar je katten behoefte aan lijken te hebben. ;-)
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Bij ons hebben ze 's nachts ook brokjes staan. Dit zou niet noodzakelijk zijn denk ik want als ik ga slapen dan gaan zij ook slapen. Net wat jij zegt als ik wakker wordt dan worden de mannen ook pas actief maar ze gaan wel gelijk eten.

Ik laat het gewoon staat, weet niet zeker of ze 's nachts eten - slaap heel erg vast :lol:

Ben ook wel benieuwd of het nou wel of niet goed is :!:
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mijn katten gaan over op versvoer, maar snachts zet ik nog wat brokjes neer die ze normaal gesproken altijd tot hun beschikking hadden.
Overwennen heeft tijd nodig ;-)
In de tijd dat er altijd brokjes stonden werd het hier ook het meest snachts opgegeten.
Zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn, overdag slapen ze de meeste tijd dus spreekt het voor zich dat ze pas later eten toch?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap eet ook voornamelijk 's nachts, niets raars aan toch?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hier staat ook altijd 's nachts voer in de bakjes.
Vooral omdat Saar een tijd heeft gehad dat ze me echt mijn bed uitjoeg om 6 uur 's ochtends omdat ze wilde eten ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

hier blijven ook 's nachts brokjes staan. Mijn poezels worden immers wakker (en dus hongerig) van bij de eerste ochtendschemering, in deze tijd van het jaar valt dat nog mee, maar in de zomer ga ik écht niet om 4u m'n bed uit om m'n ladies eten te geven hoor ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ben blij dat uit jullie antwoorden blijkt dat ik ze hier niet mee verwen of wat dan ook.
Thankx (vooral van Pepsi, deze grote veelvraat zag zijn nachtelijke happie al zijn neus voorbij gaan :lol:)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ik doe het niet (meer). Voornamelijk omdat ik dan niet kan controleren wie het opeet. ;-) Wampie is nogal een vreetzakje en als ze de kans krijgt eet ze allebei de bakjes leeg. Dus hier gewoon 's avonds ergens na het eten of voor we naar bed gaan, en 's ochtends vroeg. Inderdaad wordt ik wel m'n bed uitgemauwd, maar op zich is dit juist wel handig. Wampie blijft doorgaan totdat ik eruit kom en een wekker niet! :lol:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Toen ik nog maar 1 kat had stond er altijd een bakje brokjes klaar en at zij gedurende de dag en nacht kleine beetjes.

Nu ik er een veelvraat bij heb (die door blijft eten en ook het eten van de andere kat opeet) geef ik twee keer per dag eten en houdt ze strikt gescheiden tijdens het eten. Ze eten dan beiden in één keer hun bakje leeg. De rest van de dag staat er dus niets meer.

Ik heb geluk dat ze me de volgende morgen pas rond 7 uur wekken (wekker gaat om half acht), dus gelukkig geen miaauwconcerten in de ochtendgloren.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

jeej, soms denk ik dat ik het écht getroffen heb met m'n poeziewoezies. Ik heb geen veelvraten :icon_shifty: Zij krijgen als ik vertrek elk 20 gr. brokkies en als ik thuiskom nog eens elk 20gr. en die zijn nooit helemaal op :geenidee: Ze eten ook elk uit hun kommetje, écht toen bille erbij kwam heb ik gewoon een extra kommetje op de grond gezet, naast dat van pitou en ik heb nog nooit één van de twee erop betrapt dat ze uit het andere kommetje eet (maar misschien heeft de mep die pitou aan bille verkoop als ze gewoon eens aan het kommetje ruikt, daar ook wel mee te maken :icon_shifty: )
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

freija schreef:(maar misschien heeft de mep die pitou aan bille verkoop als ze gewoon eens aan het kommetje ruikt, daar ook wel mee te maken :icon_shifty: )
Dat denk ik wel ja :lol: Als Tukker zit te eten en Wampie probeert uit zijn bakje te eten (of andersom, wat ook nog wel eens gebeurt) begint Tukker Wampie gewoon een wasbeurt te geven :shock: Terwijl ze uit zíjn bakje zit te eten :lol:
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Lijkt me trouwens niet echt lekker als je oor uitgelebberd wordt terwijl je zit te eten.. :icon_shifty:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

José schreef:Lijkt me trouwens niet echt lekker als je oor uitgelebberd wordt terwijl je zit te eten.. :icon_shifty:
Ach, zo sla je toch mooi 2 vliegen in 1 klap? :silly: :lol:

Hier is er maar 1 de baas over het eten: Bindi. Als ze 's avonds 1 zakje natvoer krijgen moeten we er bij blijven staan want madame heeft haar bakje snel leeg en schuift dan zo een plekje door. En dat terwijl de kerels juist heel langzaam zijn. Dus Bindi moet dan verplicht op de arm wachten totdat zij uitgegeten zijn, er is dan vaak nog wel wat over voor haar. 8-)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

claudia schreef: Ach, zo sla je toch mooi 2 vliegen in 1 klap? :silly: :lol:

Hier is er maar 1 de baas over het eten: Bindi. Als ze 's avonds 1 zakje natvoer krijgen moeten we er bij blijven staan want madame heeft haar bakje snel leeg en schuift dan zo een plekje door. En dat terwijl de kerels juist heel langzaam zijn. Dus Bindi moet dan verplicht op de arm wachten totdat zij uitgegeten zijn, er is dan vaak nog wel wat over voor haar. 8-)
bij ons is het andersom: Musti de kater eet vliegensvlug zijn portie op en gaat dan naar Woefie (poes) die gewoon opzij gaat staan. :icon_shifty:

Als ze eens een keer Sheba (zo van die hele kleine potjes met echte stukjes kip enzo) krijgen, is er geen houden aan. Vasthouden is gewoon geen doen tenzij je een sadistje bent. Dus moet Musti dan in de badkamer tot Woefie haar portie op heeft. :oops:
Gesloten