kostprijs en leeftijd voor castratie kater

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gesloten
Gebruikersavatar
eefie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 13:36
Locatie: melle

kostprijs en leeftijd voor castratie kater

Bericht door eefie »

Ik ben sinds 3 maanden trotse eigenaar van mijn katertje Rocky. Rocky is nu 6 maanden oud. Ik ben van plan hem te castreren om hem na de winter buiten te laten. Voorlopig hou ik hem nog binnen, ik vind het hier iets te gevaarlijk op straat en er lopen hier redelijk wat katten rond. Wat is nu de perfecte leeftijd om een kater te castreren? 6 maand of best iets ouder?
Weet er ook iemand wat de kostprijs is voor een castratie?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

dit kan je waarschijnlijk allemaal ook wel terug vinden in het sterilisatie/castratie topic ;)

Maar ik heb onze kater afgelopen maandag laten steriliseren, hij was toen net 5 maanden. Ik heb hier 38 euro voor betaald.
Sommige dierenartsen doen dit pas wat later, maar met 7 maanden moet je hem zeker kunnen laten castreren (al ben ik dus voor wat vroeger)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Mijn da rekende 50 euro. Hij mocht heel de dag blijven om terug bij te komen. Ik heb mijn katerje laten casteren toen hij net geen 7 maanden was, vermits hij nogal dominant werd naar mijn andere poes (kattin).

Mijn da wacht persoonlijk liever tot de katers tussen de 8 à 10 maanden zijn vermits ze dan zeker volgroeid zijn en hun penisje ook groter is. Dit ivm blaasgruis (als de penis te klein blijft zouden ze er vlugger last van krijgen). Maar in principe kan het zonder problemen vanaf 6 maanden.
Gesloten