Kat wast zichzelf eindeloos

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Flighty

Kat wast zichzelf eindeloos

Bericht door Flighty »

Mijn kater van 3 jaar oud kan zich eindeloos zitten wassen.
Ontvlooien doe ik regelmatig, en verder ziet z'n vacht er netjes uit.
Is hij gewoon er schoon op zich zelf? of zou het iets anders kunnen zijn?
Groetjes Ilse
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat er meer aan de hand zijn dan gewoon erg schoon zijn, want likken doen katten meestal met mate. Ik denk dus dat hij zichzelf uit stress of verveling likt. Het werkt kalmerend voor hem.

Het kan bijvoorbeeld dat hij op z'n kop wordt gezeten door een andere kat in huis, dat de kinderen in je huishouden te druk zijn voor hem, dat er veel katers in de buurt rondlopen of dat hij veel alleen is. Misschien kun je er achter komen of jouw kat ergens last van heeft.

De dierenarts kan hem misschien een kuurtje van iets kalmerends geven of andere adviezen geven. Dus het lijkt me een goed idee daar met je kater even heen te gaan.

Ik zou er wel iets mee doen, want ik ken een poes die zoveel likte van de stress van de dominante kater in huis dat haar pootjes en buik helemaal kaal gelikt waren. Die poes werd toen veel gelukkiger en stopte met likken in een ander huishouden. Ik zeg natuurlijk niet dat je je kater weg moet doen, maar in dit geval was het de enige oplossing die nog overbleef. Sterkte!

groetjes,
Sandra
Nicole

Bericht door Nicole »

Ik denk ook dat je ernaar moet laten kijken.
Wassen schijnt voor katten ook een heel uitputtende bezigheid te zijn.
En als ze het uit stress meer doet dan noodzakelijk...

Succes ermee!

;-)
Gesloten