korstjes onder de kin

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
helen001
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:30

korstjes onder de kin

Bericht door helen001 »

Hallo,

Vraagje: sinds een tijdje hebben mijn katten beide korstjes onder hun kin. De korstjes hangen meestal een beetje los, je kunt er wat huid onder zien. Dacht eerst dat ze hadden gevochten, bij de ene kat gingen de korsten ook weg. Maar nu zijn ze er nog steeds, en bij de kat waarbij het verdwenen was is het weer terug. Nu moet ik toch binnenkort langs de dierenarts omdat ze hun inentingen nodig hebben, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn - een allergie misschien? Ze zijn qua gedrag overigens niet anders dan normaal. Eten en drinken goed, spelen, vacht voor de rest mooi glanzend.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hallo Helen,

Dit klinkt als krentenbaard. Als je hier op de site of in Google zoekt op 'krentenbaard' of 'acné', vind je daar wel informatie over. Volgens mij staat het hier in het topic over Huidproblemen onder 'Ziekte en Medisch overig'.

Groeten,
Femke
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Eh, krentenbaard is toch super besmettelijk, ook voor mensen?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Volgens mij is de kattenversie niet besmettelijk voor mensen hoor. ;-) Het is ook meer een soort acne.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Hebben ze bij ons ook, krentebaard.
Vooral katten met wit of rood hebben er last van.
Je kunt het schoonmaken dagelijks, net als bij acne, vb met zilverwater.
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Je kunt het met afgekoeld gekookt water en zout schoonmaken. De verhouding is 1 liter water en 9 eetlepels zout.
Kat niet uit plastic bakjes laten eten, maar metalen bakjes....en die dagelijks afwassen.
succes

gr petra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mijn kat moet er toch telkens antibiotica voor nemen hoor :geenidee:
En bovendien is ze zwart ;)
Gesloten