Kat niet in mand te krijgen: epileptische aanval

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
mnijsen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 10:38

Kat niet in mand te krijgen: epileptische aanval

Bericht door mnijsen »

Ik zit met een probleem. Mijn kat Tommie (1 jaar oud) krijg ik niet in een mand. Toen hij nog een kitten was, heb ik hem regelmatig meegenomen naar mijn vriend in Den Haag, dat ging altijd prima. Eind september wilde ik hem weer meenemen maar toen kreeg hij een epileptische aanval als gevolg van de stress. De dierenarts heeft toen aangegeven dat ik het weer moest proberen. Gistermiddag gebeurde echter hetzelfde. Weer kreeg hij een aanval (schuim op z'n bek, stuiptrekkingen en plas laten gaan).

Hoe kan ik hem nu ooit nog vervoeren, bijvoorbeeld als hij echt naar de dierenarts moet? Ik vertrouw niet zomaar op kalmeringstabletten en zo'n aanval wil ik echt niet nog een keer meemaken.
Over enkele maanden ga ik verhuizen naar Den Haag; ik maak me nu al zorgen over hoe dat moet.

Ik heb z'n mandje al in de woonkamer staan; hij slaapt er zelfs 's nachts in. Dus dat heb ik al geprobeerd...

Wie o wie kan mij van advies voorzien?
De dierenarts zegt dit nog nooit meegemaakt te hebben...

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Jeetje, dat is echt een heel vreemd en serieus probleem en ik kan me goed voorstellen dat je je grote zorgen maakt. Misschien kun je homeopatische druppeltjes gaan gebruiken in de weken vóór je verhuizing ter kalmering van je katje of wellicht helpt een felliway steker om de stress te verminderen. Verder zou ik het echt niet weten, want dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen. Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je iets vind dat goed helpt vóór de verhuizing.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Of je begint nu met het laten wennen aan een riempje, dat hij zelf kan lopen en dat je hem op schoot zet als je naar je nieuwe huis gaat?

Als het reismandje zoveel stress mee brengt als hij daarin daadwerkelijk vervoert moet worden, zou je toch dat als beste alternatief kunnen proberen.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Neem eens contact op met Hilleke Keereweer, zie homepage. Zij is poezetherapeute. Misschien zit er meer achter. Dan kan zij wellicht helpen.
Gesloten