Gedragstherapeuten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Gedragstherapeuten

Bericht door sadewi »

Sinds een week of 3 vertoont Dap raar gedrag naar mijn vriend toe. Ik heb toen contact gehad met een gedragstherapeute, via de dierenarts.
Zij heeft voorgesteld dat ik hem met lekkers steeds meer lok in de buurt van mijn vriend.

Helaas wordt zijn gedrag alleen maar erger, zodra mijn vriend 's avonds in de buurt is, verstopt hij zich nu. Net zo lang tot mijn vriend de kamer uit is. Als ik alleen met hem ben is er niets aan de hand. Er is niets tussen die 2 voorgevallen waarvan wij denken dat is de oorzaak. Het terugduwen van het navelbreukje doen we niet meer, om hem daar niet nog meer stress van te bezorgen.
Maar zodra ik de kamer uit ben en Dap niet met mij mee kan, gaat ie grommen naar mijn vriend.

Hij is met 5 weken het nest uitgehaald, dus daar ligt waarschijnlijk het probleem. Hoeveel liefde en aandacht hij hier ook heeft gehad sins ie bij ons is, hij had nog wat langer z'n mamsie nodig..

Heeft iemand ervaring met sessies van gedragstherapeuten? En zo ja, met wie?
Wij wonen in Drenthe, dus iets in de buurt zou handig zijn, maar kon via google nog niet echt veel gedragstherapeuten vinden.

Iemand tips voor een gedragstherapeut of wat ik nu met Dap aan moet? De gedragstherapeute van de vorige keer is tot dinsdag afwezig, wil graag zsm weten hoe ik het nu moet aan pakken.

Een bench is geen optie, wij wonen nu nog zo klein, dat we zelf wel het huis uit kunnen gaan met zo'n kooi in huis.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik weet absoluut geen oorzaak of oplossing, wil alleen maar even kwijt dat ik het erg verdrietig vind voor je vriend. Hij zal zich zo afgewezen voelen door Dap en als je dan geen oorzaak weet maakt dat het extra moeilijk.
Ik hoop voor jullie dat Dap zich snel weer gewoon gedraagt naar je vriend toe.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Beste Sadewi,

Kijk eens op http://www.kattengedragstherapie.nl.

Ik vind dit een hele prettige site vol met adviezen en tips. Er zijn ook dierenartsen en kattengedragstherapeuten bij aangesloten. Ik heb nu zelf contact met een gedragstherapeute over het gedrag van mijn eigen poes en ik ben zeer tevreden over de adviezen en de aanpak. Stuur me naar even een PB-tje als je meer wilt weten.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Sadewi,

Ik wilde je vragen om je onderwerp (kat bang voor vriend) in 1 topic te houden. Ondertussen komen je berichten over dit onderwerp op meerdere plaatsen op het forum voor, zie de topics:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ht=#301954
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ht=#301900
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ht=#302380

Binnenkort zullen die oudste topics verwijderd worden. Probeer ajb dubbele topics te voorkomen.

Alvast bedankt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Sorry admin, maar kreeg weinig respons op de topics, en wilde toch laten weten waarom ik contact zoek met een gedragstherapeut.

Bedankt voor de tips allemaal! Het is voor mijn vriend heel vervelend om ontweken te worden, en om te zien dat de kat bij mij helemaal normaal doet.
Hopelijk hebben we er wat aan!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Nu Dap een 3 tal nachten bij ons heeft geslapen 's nachts, lijkt het al beter te gaan. Alleen is hij 's ochtends vanaf een uur of half 6 aan het spoken, dus dan doe ik hem in de woonkamer, zodat wij nog eventjes kunnen slapen.

Moesten wel onze principes overboord gooien, maar aangezien het lijkt te werken...

Als hij na het castreren en verhuizen nog zulk raar gedrag vertoont, neem ik alsnog contact op met een gedragstherapeut. Vind momenteel de kosten nog te hoog en er staan nog 2 te grote ingrijpende veranderingen voor dappie voor de deur,
die hebben wellicht een positieve invloed op zijn gedrag.
Dappie rules!
Gesloten