Kitten eet weinig

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Randy

Kitten eet weinig

Bericht door Randy »

Ik heb sinds een paar daagjes (Sinds zondag 1 oktober) een kitten van 8 weken in huis.

Deze afgelopen paar dagen heeft hij erg weinig gegeten.
Eerst dachten we dat hij misschien nog moet wennen aan de nieuwe omgeving, maar het is nu al een dag of 5 dat hij alleen af en toe wat brokjes neemt.

Vandaag heb ik het anders geprobeert, en heb ik hem een plakje kipfilet (voor op brood, zo'n kleintje dus) gevoerd.
Dit vond hij heerlijk, en at hij bijna helemaal op.

Nu zat ik nog wel te denken; de eerste dag heeft hij wel een beetje van een blikje gourmet gold gegeten, dit was het eerste wat hij bij ons thuis at, daarna moest hij overgeven.
Zou dit misschien een traumatische ervaring geweest kunnen zijn?
Of heb ik gewoon een heel kieskeurige kat?

Het voer dat ik hem geef zijn maaltijdbrokjes junior van Iams, en af en toe een iams junior blikje.
Je zou toch zeggen dat dit goed voer is, maar in het nest at hij wel gewoon, maar dan C1000 brokjes en blikjes.
Zou dit ook nog uitmaken?

Alvast bedankt!

Groetjes Randy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Randy,

Ben je met je kitten al naar de dierenarts geweest voort eventuele inentingen. ontwormingen en ontvlooiing? Deze zal je zeker tips kunnen geven over de juiste voeding voor je katje en het ook helemaal gaan onderzoeken.
lat je ons weten hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Randy

Bericht door Randy »

Ik heb mijn dierenarts alleen even kort gebeld, om te vragen waneer zijn eerste enting moest plaatsvinden, dit is pas over een maand, en hij is al ontwormd, dus misschien dat ik hem gewoon nog even een keertje moet bellen dan...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Aangezien het heel belangrijk is dat kittens genoeg eten, zou ik, als ik jou was, eerst de brokjes geven die hij al gewend was, ook al was dat van een minder goed merk en dan geleidelijk overstappen op een beter merk. Het kan namelijk zijn dat je kittentje jouw brokjes vreemd vind en er dus nog aan moet wennen.

Mocht hij dan nog steeds niet eten is het goed gelijk naar je dierenarts te gaan, voor het geval dat er iets anders aan de hand is.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Fram
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2006 00:33
Contacteer:

Bericht door Fram »

Ik zou sowieso geen maand wachten om naar de DA te gaan, Randy. Laat hem zelf gewoon controleren in plaats van af te gaan op een ander (waar je niet op kunt controleren). Helaas bleek bij mijn vriendin, die hetzelfde had met de hare, dat het een kitten van slechts 5 weken was (enigszins afgezet dus). toen vielen vele puzzelstukjes op zijn plek, ook waarom het dier amper speelde en veel te rustig was.
Ga gewoon op controle, het is een investering van wat, 25 euro gemiddeld, een kleine prijs voor de zekerheid van een gezond diertje. Heb je het oude en nieuwe voer eerst gemixed? Zo niet, dat kan ook braken veroorzaken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik dat vergeten was, mijn schatjes waren een week lang van slag - en ik daarmee ook natuurlijk :)
Succes en veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Ik Wil Nu Aandacht En Geen Seconde Later!
Aldus mijn katten.
Gesloten