Chippen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Chippen

Bericht door Greet »

De Oosterse korthaar katten van mn dochter (broertje en zusje) hebben problemen metde chip. Bij hem is t vastgekapseld, bij haar komt hij zelfs door de huid! Wie kent dit probleem en weet een oplossing?
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Sommige katten die fijn en slank gebouwd zijn, zoals Siamezen en Oosterse kortharen hebben weinig lichaamsvet en ook weinig nekvel en dan kan het zijn dat de chip niet genoeg ruimte heeft en dus naar buiten gaat steken.

Er is niet veel meer aan te doen dan het opnieuw te proberen en dan liever op een andere plek zoals bijvoorbeeld boven de schouderbladen. Ook is het verstandig de kat even niet op te tillen en te aaien en ook liever even binnen te laten, zodat de chip de tijd krijgt om te "settelen".

Wat betreft het inkapselen: dit komt ook door het weinige lichaamsvet en de relatief sterke spieren, waardoor de chip ingekapseld kan worden, ook al gebeurt dit veel minder vaak dan het verliezen van de chip. Ook hier is niet veel aan te doen. Hopelijk lukt het de volgende keer beter.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Beste Sandra,

Hartelijk dank voor je reactie. De DA heeft hetzelfde voorstel. We hadden gehoopt dat er een andere manier was. We moeten nu afwachten hoe het met het katertje afloopt. De chip zat al in de schouder, er wordt nu geprobeerd hem in de zij te zetten

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door moppie »

hoi

ik had de zoekfunctie voor het chippen gebruikt en kwam hier uit .
die 2 van mijn zijn nog niet gechipt ze komen ook niet buiten , maar goed er is altijd een kans dat ze wegglippen ofzo .
nu is chippen dus een extra zekerheid dat ik ze terug zou kunnen vinden , maarre is dit wel gevoelloos ? of is dit heel pijnlijk ??
want als het pijnlijk is moet ik het wel afwegen , ik probeer ze binnen te houden .
iemand ervaring hiermee ?
ik kan ook bandjes omdoen met zo'n kokertje maar heb al gemerkt dat onze tijger het 10 x niks vind , ook heb ik een man van amivedi gesproken ( toen ik onze tijger een paar uur kwijt was ) en die man was totaaal geen voorstander van bandjes omdat er blijkbaar de nodige ongelukken mee kunnen gebeuren . maar ik ben vergeten te vragen aan die man hoe het zit met chippen .
dus ben wel benieuwd hoe pijnlijk is dit ?? :???:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door lievelijn »

nee hoor chippen is niet pijnlijk... zonde dat je het niet tegelijk met de castratie heb gadaan!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door moppie »

had dat allemaal gelijk gekunt dan ? is dat niet erg stressvol voor zo'n hummeltje ?
nou as dinsdag moet ik afspraak maken voor inenting van onze tony , ik zou dus ook onze tijger op die afspraak kunnen laten chippen , hun allebij tegelijk ?
zal het wel eens navragen aan onze da die moet ik dan toch eerst bellen voor een afspraak , maar goed het chippen is dus niet pijnlijk , weer een zorg minder ;-)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door lievelijn »

nee tijdens de castratie verdoven ze hem voel tie er niks van, en wist ie het niet eens
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kerone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 apr 2009 20:07

Re: Chippen

Bericht door Kerone »

Is het slim om te laten chippen als je kittens net in huis krijgt, of is het beter om te wachten tot ze geholpen worden?
"There is no more intrepid explorer than a kitten."
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Chippen

Bericht door rieneke »

ik wacht tot ze geholpen worden.
scheelt mij een consult, en de kat voelt er niks van.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Chippen

Bericht door Boomer »

Je kittens moeten nog ge-ent worden. Je kan het dan meteen laten doen zonder extra consult kosten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie