# Tandenpoetsen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
1973meissie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:30
Locatie: limburg

# Tandenpoetsen

Bericht door 1973meissie »

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag mijn kat Urrertjuh 10 jaar heeft last van tandsteen.
Ik ben bij de dierenarts geweest liet mij zien hoe zijn tanden te poetsen, oke ik denk thuis doet ik wel effe maar dat is een hels kwarwei, heeft iemand een idee hoe ik dit ken oplossen,want om steeds naar de dierenarts te gaan kost ook pieken

P.S D tandenpasta is met vis dus dat is het probleem nie het poetsen zelf is het probleem lukt met 2 man nie terwijl de dierenarts het in zijn eentjuh deed
hoi ik heb 2 katten urrertjuh van 10 jaar en gompie van 8 jaar zijn lieve katten ontdeugend eigewijs en vreselijk leergierig en speels
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Met tanden poetsen krijg je tandsteen niet weg dus dat vind ik een beetje vreemd advies van je dierenarts :???:
Dat kan alleen onder een lichte roes verwijderd worden, net zoals bij ons gedaan word als we tandsteen hebben dus wegkrabben of met een boortje wegslijpen.
En ik had wel gedacht dat dat niet zou lukken, want dieren houden er niet zo van als er al in hun bekkie gekeken word dus laat staan tanden poetsen.
Een van onze katten is 5 en heeft aanleg voor tandsteen, het is nog niet zo erg en zij heeft geen last.
En zolang ze geen last heeft hoeft er ook niks aan gedaan te worden, en poetsen is niet eens te sprake gekomen.
Als Urretje dus geen last heeft kan je het beter laten. Beter is om m iets te geven waar hij goed op moet kauwen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Mijn moeder gebruikt zuurstofwater voor ogen, oren en ook tanden dacht ik.