# Vachtlengte verandert

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

# Vachtlengte verandert

Bericht door Lies77 »

Een dom vraagje misschien.

Ik heb twee poezen. Beide htk katten. 1 ervan, Woefie (zie avatar, maar toen was ze 4 weken), had een halflangharige mama. Zij heeft ook wel wat langer haar dan Musti, het katertje. Ze zijn beide nu zo'n 6 maanden.

De laatste tijd is haar vachtje precies wat korter geworden, maar dat zal waarschijnlijk wel komen omdat zij gegroeid is. Boven haar rechterschouder zijn er nu zijn er nu een paar langer haartjes te vinden die ik vantevoren nog niet gezien heb.

De vraag nu: Kan het zijn dat Woefie's vachtje langzaamaan echt lang wordt? (dus iedere keer als er een haartje uitvalt, komt er een ander langer haartje in de plaats)

zou het prachtig vinden moest ze zoals haar mama worden. Niet dat ze dat nu niet is, hoor.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: vachtlengte verandert?

Bericht door Sandra W »

Jazeker, er bestaan rassen waarbij de kittens pas later hun langere vacht krijgen, ze moeten er als het ware nog ingroeien. Misschien is dat bij jouw katje ook het geval, maar dat is altijd moeilijk te zeggen met kruisingen. Een echte verrassing dus wat er gaat gebeuren ;-) .

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ik duim en duim en duim....

zou het ontzettend leuk vinden want ik zie dolgraag maine coons en haar mama leek daar wel op (volgens mij was de oma een "echte"). Tot nu toe is ze wel niet zo'n pluizig kitten die je op sites van fokkers te zien krijgt.

Dus wie weet.... ze is wel veel fijner qua bouw, maar een fijne lookalike zou toch de max zijn.
Gesloten