Wormpjes op mijn vloer

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gesloten
Riekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 17:20

Wormpjes op mijn vloer

Bericht door Riekie »

Beste iedereen,

Ik heb sinds kort twee kittens in huis. Nadat mij hier vorige keer zo goed advies was gegeven over hun bangigheid, dacht ik deze vraag ook wel hier te kunnen stellen.
Ik heb een witte, gladde vloer thuis. Daardoor zie ik alles heel goed wat er op komt. Dat mijn kittens misschien wat viesigheid produceren, leek mij alleen maar logisch, maar dit...?! Ik vond namelijk allemaal kleine wormpjes op de vloer, op bepaalde gebieden wel. niet overal. Het zijn ongeveer de plekjes waar ze wel zitten. de wormpjes zijn zo'n drie milimeter lang en een halve dik(of nog niet eens). Echt héél klein. Heeft iemand enig idee wat dit is?

b.v.d.
Riekie
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Kun je bij de kittens zelf ook wormpjes zien en dan natuurlijk vooral aanhun achterste?
Als zij wormen hebben en ik denk dat dat het geval is, dan hangen er meestal ook (restjes van) wormpjes aan of in de vacht bij hun kont.
Mauw
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Het kan van je kittens komen, maar dat lijkt me sterk. Als katten wormen hebben, komen die meestal naar buiten als ze poepen, en zitten die dus tussen de poep.
Wormen bij katten zijn meestal ook langer en opgekruld zoals een spagettie-sliert.
Kan het niet dat je lieverds een muis gevangen hebben, en die ergens op een lekker donker plekje hebben verstopt, dat die muis daar nu zo een beetje ligt te ontbinden, en dat daar die wormen uitgekropen komen ?

daarbij, normaal gezien zijn je kittens toch ontwormd, de da doet dit als je gaat voor hun eerste inenting.

Als je het niet vertrouwd, ga met kittens en wormen ( vang er een paar in een potje ) ff langs de da .

Succes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

veronikske schreef:Kan het niet dat je lieverds een muis gevangen hebben, en die ergens op een lekker donker plekje hebben verstopt, dat die muis daar nu zo een beetje ligt te ontbinden, en dat daar die wormen uitgekropen komen ?
vero!! :shock: :esick:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Sorry Freija, maar dat kan toch...Lijkt me echt waarschijnlijker dan dat de wormpjes van de katten komen hoor ... :icon_shifty:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Heb nog eens zitten denken, en aangezien er verschillende soorten wormen bij katten bestaan, zou het toch van de katten kunnen zijn.
Het kan namelijk ook dat ze wormen uitbraken, en dat zou kunnen kloppen met wat jij zegt, namelijk dat er op verschillende plaatsen hoopjes wormen liggen.
Ik zou voor alle zekerheid toch maar ff langs de da gaan.
Die kan dan kijken of de wormen van de katten komen, en ze een geschikt ontwormingsmiddel geven.

Succes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Riekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 17:20

Bericht door Riekie »

Ik was vanochtend bij de da met ze. Ze kregen hun inentingen, druppels tegen de niesziekte en ik heb ook pillen tegen wormen gekregen. Ik ben nu druk bezig ze dat allemaal te geven, plus anti-vlooien druppels. Het is wel een werk! maar dat doe ik graag voor de droppies. De da heeft ze goed bekeken, en zij zou de wormpjes toch zeker gezien hebben. Ik heb ze ook nog niet gezien. De wormpjes gaan wel gepaard met bruine vlekkerige strepen....
ik houd het goed in de gaten. De wormenpillen hebben ze nu, dus als het blijft ga ik weer naar de da. Als ik er daar achter kom wat het precies is, laat ik het hier ook weten. Toch handige info voor kattenliefhebbers.
De muizen optie zou kunnen ja. Ik heb wel eens een muis in ontbonden toestand gezien, en naast maden zaten er ook wormpjes in ja. (sorry voor mensen met een zwakke maag alvast! ;-) ) daarnaast had ik erg last van muizen totdat mijn salontijgertjes kwamen....misschien verklaard dat dan waarom nu niet meer. Ik zal eens gaan zoeken.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Dat klopt dat wormen in verschillende soorten en maten bestaan, want ik heb ze eens bij een vriendin van mij in kleine stukjes (soort rijstkorreltjes of cous cous :grin: ) bij hun achterste zien hangen, in de vacht.

Maar goed in ieder geval ben je bij de dierenarts geweest, dat is een hele geruststelling!
Mauw
Gesloten