# Wel of geen poesje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
ruurdlover

# Wel of geen poesje?

Bericht door ruurdlover »

Hallo, wij zitten er aan te denken om een kitten te nemen. Ik ben door het werk van mijn partner veel alleen en zo'n beestje geeft veel gezelligheid. Maar mijn probleem is het volgende. Ik werk twee dagen in de week. Kan dit wel met zo'n kleinje of breekt hij de hele tent dan af. Of moet je hem dan in een andere ruimte zetten. Vind ik zo zielig. Kan iemand mij tips geven.

groetjes anne
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Kittens zullen altijd iets slopen.. ook als je erbij bent. Dus als je erg gesteld bent op je meubels, gordijnen en behang, begin dan niet aan een kitten.
Mijn nieuwe behang bleek uitstekend geschikt om in te klimmen en aan te krabben volgens mijn katertje en dat moest natuurlijk vaak gedemonstreerd worden.
Het is voor kitten natuurlijk wel gezelliger als er nog eentje bij is, dan wordt er waarschijnlijk wel meer geklommen in het behang maar is hij in ieder geval niet eenzaam.
Anders kan je ook overwegen een wat oudere kat uit het asiel te halen, die al over de behang/bank/gordijn-krab fase heen is.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Niet alle kittens slopen hoor! Maar je kan er maar beter wel rekening mee houden inderdaad. ;-) En mijn ervaring is juist dat ze minder snel slopen als ze niet alleen zijn.. Ze vervelen zich minder snel dan! Dus als je een aantal dagen in de week werkt is het misschien juist leuk als je twee katjes tegelijk ophaalt?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat wou ik ook al zeggen, het is echt niet zo dat alle kittens per definitie slopen hoor.
Ik hoor het vaker dat mensen zo denken en ik snap werkelijk niet waar dat fabeltje vandaan komt :???:
We hebben 4 katten rondlopen hier, waarvan er 2 als jong kitten zijn gekomen, 1 met 4 maanden en 1 met 6 maanden.
Er is nog nooit wat gesloopt, alle stoelen, tafels en het bankstel zijn nog heel, en de gordijnen hangen nog steeds op hun plaats enzo enzo..
Alleen dondert er heel af en toe een plant uit het kozijn omdat er een lomperik achter een vlieg aanzit :lol:
Als je ze maar genoeg aandacht geeft en met ze speelt en ja een speelmaatje is helemaal ideaal, dan komt het best goed ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Mijn katten hebben eigenlijk nooit zoveel gesloopt. Alleen een paar keer per ongeluk iets omver gestoten.
Misschien is het leuk om 2 katjes te nemen, dan kunnen ze samen spelen en zullen ze minder snel slopersdrang krijgen!
En ik vind dat in jullie situatie er echt wel voldoende tijd is om een katjes (2?? :grin: ) te nemen!

Succes met je beslissing!
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Bericht door kaatjuh »

Hoi Hoi,

Ik heb een kat van 1 jaar oud en nou vrijdag krijg ik dus een kitten erbij. Mijn eerste kat (nuka) komt uit het asiel en ze was 5 maanden oud en iedereen dacht meteen van "pas maar op, die gaat alles slopen" .. Nou, dat is echt meegevallen, als je vanaf het begin meteen consuquent bent (nee is en blijft nee) kun je veel tegenhouden. Tuurlijk, als ik thuis kom liggen soms ook de planten op zijn kop en de kaarshouders op de grond. Ik werk 40 uur en ik sport daarnaast 12 uur per week dus ik ben niet veel thuis maar als er straks katje nr2 erbij komt (loki) mogen ze als ik ben werken niet in de woonkamer (stoffen bank) voor de rest mogen ze alle kamers in, zelf de badkamer!

Mijn advies is: Zorg dat je 2 katjes hebt, dan hebben ze vaak meer oog voor elkaar dan voor andere dingen zoals gordijnen. En anders zet je ze in een aparte ruimte, als deze maar groot genoeg is zodat ze niet vervelen. Zorg voor extra speelgoed, zachte kussens (lekker slapen) en een goede krabpaal met hoogtes erin en dan komt het goed..

Wil je toch maar 1 katje : zorg dat deze genoeg aandacht krijgt en veel te spelen heeft als jij aan het werken bent en als hij of zij naar buiten kan zou ik je dat zeker aanraden...Katten horen buiten als het kan!
Succes...
druifje45
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2007 07:52
Locatie: leiden

Bericht door druifje45 »

een kitten kan prima hoor, ik werk zelf drie dagen en heb er twee. ik haal ze ook uit de kamer als ik wegga, ze hebben dan nog een gangetje, keuken en slaapkamer tot hun beschikking. ik zou er wel twee nemen zodat ze elkaar kunnen vermaken als je wegbent. veel succes en plezier ermee. :grin: :-P ;-)
Gesloten