Kitten speelt nergens mee

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
danny0201

Kitten speelt nergens mee

Bericht door danny0201 »

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen week zijn wij eigenaar van een jonge kitten van 12 weken oud. De eerste dag speelde ze urenlang met haar speeltjes, maar na de 1e dag doet ze er helemaal niks meer mee. We hebben vanalles geprobeerd maar niks helpt. Ook hebben we haar speeltjes enzo behandeld met dat groene gedroogde spul uit de dierenwinkel. Ook daar vind ze niks aan. Heeft er iemand nog een goed idee voor ons? Of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes Danny
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Waarschijnlijk bedoel je met dat groene gedroogde spul catnip.
Ik heb weleens gehoord dat kittens hier niets aan vinden, dus misschien verklaart dit dat ze er niet meer mee wil spelen. Misschien kun je iets nieuws proberen zonder catnip. Een propje aluminiumfolie, doos met kranten erin. (niet doen als er ook kranten in de kattenbak ligt) een vetertje. En niet teveel tegelijk. Het kan ook zijn dat ze veel indrukken opdoet bij de voor haar nieuwe omgeving. (klok die slaat, tv enz.)
Wat voor indruk maakt ze verder? Eet ze goed?
Wat we hier op het forum ook altijd heel hard roepen is dat ze een poezemaatje mist :lol:
LuckyLuke

Bericht door LuckyLuke »

Mijn vroegere poes speelde inderdaad altijd met aluminiumfolie of papiertjes van snoepjes of koekjes. Ook haarlintjes vielen prima in de smaak. :)
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Misschien moet ze gewoon even wennen! ;-)
Mijn kat speelde de eerste weken ook (bijna) niet, en nu des te meer. Met alles.. :grin:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Knisperende en geluidmakende dingen zijn inderdaad favoriet. Propjes papier of aluminiumfolie voldoen hier prima aan. Wacht maar, over een poosje wil je weer terug naar een niet zo heftig spelend kitten. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gesloten