Groeipijn? andere aandoening?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gesloten
annemiekvph
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2006 01:18

Groeipijn? andere aandoening?

Bericht door annemiekvph »

Hallo allemaal.

Mijn lieve taartje (5 maanden) liep op woensdag ineens mank met rechtervoorpootje. Die avond aangekeken, maar volgende morgen meteen dierenarts gebeld, want hij lag ook maar een beetje te liggen.
Daar een pijnstiller gehad, en mee naar huis. Hij zou volgende morgen weer terug moeten komen (nuchter) zodat hij onder narcose aan pootje gevoeld zou kunnen worden (teveel pijn).
Maar donderdagavond laat zette ik hem even op zijn pootjes, en liep met alles mank. Viel half in elkaar, en wilde niet lopen. Pijn aan alle pootjes en 40,6 graden koorts. Wij meteen snachts naar dierenarts (een andere) en daar antibiotica en pijnstiller. Volgende morgen meteen naar eigen dierenarts en ze heeft hem goed onderzocht, maar ze weet het niet zo goed. Het zou mogelijk een reactie op inentingen kunnen zijn, maar dat idee wat ze opperde twijfelde ze ook meteen aan, omdat de reactie wel erg laat zou zijn en wel erg heftig. Ik moet dit weekend aankijken, en dan misschien maandag naar dierenziekenhuis in utrecht, om onder narcose onderzoek te doen?
Ik maak mij heel erg zorgen, en weet gewoon niet wat er aan de hand is. Heb al heel het internet afgezocht, maar ook ik vind niet echt iets.
Is dit ene heftige vorm van groeipijn? Is dit gewoon een heftige griep waarbij hij gewoon veel last kreeg van spieren (gewrichten) Bij mensen is dat ook zo toch met te hoge kooort? Heeft iemand een ander idee?
Het is zo'n klein lieverdje, en we maken ons erge zorgen..
katten zijn zulke schatten :)
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Och arm kleintje!! Toen ik je eerste zin las, dacht ik nog even dat hij misschien een pootje verstuikt had. Dat heeft mijn kat als kitten ook gehad. Maar dit is toch zeker wat anders! Heel goed dat je gelijk naar de dierenarts bent gegaan!
Ik heb hier eigenlijk nog niet eerder van gehoord, dus ik hoop voor je dat het inderdaad iets van extreme groeipijn of griep is en dat je lieverd snel opknapt! Ik hoop dat het in ieder geval niets ernstigs is!

Veel beterschap voor je lieverd, en houd je ons op de hoogte?

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Tjee, Annemiek, wat zielig dat je katje zo ziek is! Waar ik nog aan dacht: Kan het niet zijn dat ze wat gegeten of gedronken heeft wat niet voor katjes bestemd is? En wil ze wel eten en drinken?
annemiekvph
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2006 01:18

Bericht door annemiekvph »

Ja dat is het rare, hij eet wel goed, en drinkt ook wel aardig goed, en darabij maak ik het eten wat vochtiger. Dus eten en vocht krijgt hij genoeg binnen..
Dat houdt hier ons ook wel op de been, dat onze lieve taart nog wel lekker kan genieten van het eten...
Ik hou jullie zeker op de hoogte, want wellicht is dit wel een nieuw geval apart.. Arme taart..
katten zijn zulke schatten :)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Moeilijk zeg, dit komt mij ook niet bekend voor.
Maar de combinatie van veel pijn, mank lopen en koorts lijken mij te wijzen op een ontsteking. Als dat het geval is zou de antibiotica toch moeten helpen. Ik hoop maar dat als ze hem maandag onderzoeken ze je toch wat meer kunnen vertellen.
Succes ermee!
groetjes Sharon
kattin
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:08

Bericht door kattin »

onze kitten (nu 12 weken) liep vorige week ook opeens mank. We zijn naar de dierenarts geweest die dacht aan verstuiking of aan een reactie op de inenting (Feline Limping Syndrome ook wel lameness syndrome genoemd). Behlave last van haar voorpootje had zij ook koorts (39,6 als ik me niet vergis). De dag erop ging het opeens heel slecht met haar. Ze ging alleen eten en drinken als wij haar erbij neerzetten, verder sliep ze alleen maar. Zodra je haar aanraakte ging ze heel hard piepen. Meteen weer naar de dierenarts gegaan. Die zei dat ze nu last had van al haar gewrichtjes, het was nu 100% zeker feline limping syndrome. Hierbij had zij ontstekinkjes bij al haar gewrichten, zelfs bij haar rugwervels!
Gewoon doorgaan met de pijnstillers was het advies en zorgen dat ze voldoende voeding en vocht binnenkreeg. Nu is het hele gedoe al een week verder en ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt!

http://www.mijncoon.nl/content/view/64/91/
op deze site staat info over deze aandoening, mss herken je er in wat je kat heeft :)
suc6 ermee !
Gebruikersavatar
Leo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2007 13:18
Locatie: Herwen
Contacteer:

Limping kitten Disease

Bericht door Leo »

Wij hebben 4 katten waarvan de 2de en de derde kat door inenting het limping kitten disease kregen.
Nu heeft er iemand 14 dagen geleden een katertje van 2,5 weken oud bij ons voor de deur gezet en wij hebben toen besloten dit katertje dan ook maar te verzorgen. Totop heden morgen dat katertje niet meer zijn mandje uit kwam en niet wou eten en drinken, na een bezoek aan de DA hebben wij hem vocht toegedient met een klein spuitje en hij heeft een antibiotica injectie gehad. De symptomen lijken helaas weer erg op het limping kitten disease waarbij de dieren erg veel pijn hebben door onstekingjes aan de gewrichten. Bij onze andere 2 katers die het gehad hebben heeft de antibiotica injectie veel goeds gedaan en zij knapten snel weer op, hopenlijk gebeurd dat ook bij onze kleine van nu amper 5 weken.[/b]
Trotse verzorger van Hummel, Zippo, Bikkel, en Zilver
Gesloten