jagen op brokjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

jagen op brokjes

Bericht door freija »

Hallo,

ik heb een probleempje, Bille, onze jongste "jaagt" op haar brokjes. Ze kiepert haar kommetje met brokjes om en begint dan al een dolleman alle brokjes weg te schoppen zodat ze d'r op kan jagen. Ze eet op deze manier wel, en ze lijkt het leuk te vinden, maar ik vind het niet zo leuk dat heel het huis vol ligt met brokjes (waar je dan op trapt en die dan kapotgetrapt in het tapijt terecht komen en jullie begrijpen me wel, niet?)

Heeft iemand een idee of ik haar dit kan afleren en hoe, of hoe ik haar toch kan laten "jagen" op d'r brokjes zonder dat ze gelijk heel het kommetje omkiepert en heel het huis rondgaat met die brokjes? Alvast bedankt.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

je hebt hier in nederland van die balletjes te koop waar je snoepjes in kunt doen.
Als ze dan tegen het balletje aan meppen dan rolt er af en toe een snoepje uit. Misschien is dat een optie voor Bille?

(ik weet niet of je ze bij jullie ook kunt krijgen hoor, maar als het je wel wat lijkt kan ik je er anders wel een opsturen hoor ;))
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Hallo freija,
je hebt van die bollen die je kunt vullen met brokjes en waar ze dan mee kunnen spelen. Er af en toe tijdens dat rollen valt er een brokje uit.
Dat is ook een mogelijkheid om hem te voeren en hij is lekker in beweging tijdens het spelen.
Fouten zie je dik als de liefde dun is (Phil Bosmans)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ja ik heb zo'n balletje, maar de gaatjes zijn te groot voor de brokjes, helaas. Dat is trouwens bille's favoriete speeltje, een snoepje in dat balletje :grin:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

ik heb er een waar je de grote van het gat kunt aanpassen dus ook het aantal brokjes dat er uit valt
Fouten zie je dik als de liefde dun is (Phil Bosmans)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

William schreef:ik heb er een waar je de grote van het gat kunt aanpassen dus ook het aantal brokjes dat er uit valt
ow, da's handig en waar heb je die gevonden?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

bij de discus dierenspeciaalzaak, maar hij ligt nog bij mijn oudershuis omdat heidi niet zo dik is dus onbeperkt brokken krijg en een snoepje in die bal interressert haar nier

ik zou niet weten wat hij destijds gekost heeft maar ik zal hem binnenkort ff opzoeken en op de foto zetten.

Dan kun je hem ff bekijken.

Wat mij betreft mag je hem voor de vergoeding van de verzendkosten hebben.
Fouten zie je dik als de liefde dun is (Phil Bosmans)
Gebruikersavatar
Mieuwp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:02

Bericht door Mieuwp »

Ook een mogelijkheid is om zelf brokjes te verstoppen door het huis heen, zodat ze de dag door bezig is haar prooi te vinden. Bij voorkeur wel een paar plekken buiten zicht gebruiken: in mijn apparement kunnen de katten alles zien wat ik doe, en renden dus vol enthousiasme van verstopplek naar verstopplek waardoor na 5 minuten alles op was :roll:
Dit is ook weer nabootsen van natuurlijk jachtgedrag (las ik ergens in een boek); hoop dat je er iets aan hebt!
Ik heb zelf ook zo'n bal, maar die wordt door de dames te hard bevonden voor leuk en is na de eerste week niet meer gebruikt...
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

En als ze ze dan niet vinden liggen er overal in huis beschimmelde brokjes straks :-| Lijkt me niet echt lekker..
Gebruikersavatar
Mieuwp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:02

Bericht door Mieuwp »

ah...ging uit van droogvoer. En bij mij ligt het er nooit lang genoeg om te schimmelen (hangt er ook van af hoe veel lol de kat erin heeft, zoals gezegd)...
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik denk nu ook wel niet dat droogvoer schimmelt hoor :ethink:. Toch zeker niet als het niet nat wordt en anders verdwijnt het wel binnen de week in de stofzuiger, toch?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ok, beschimmeld is misschien een beetje overdreven, maar het is toch een beetje vreemd als er straks in alle mogelijke kleine hoekjes kattenbrokjes verstopt liggen toch? Toch? :geenidee:

Tukker vond het ook heel leuk als ik met brokjes gooide, ging er driftig achteraan en ze uit de lucht vangen enzo. Maar als hij het zat was, liet hij ze gewoon liggen. Kon ik vervolgens de hele kamer door om die dingen weer te verzamelen. :lol:

Dus nu krijgen ze allen nog maar brokjes uit hun bakje, wel zo fris ;-)
Gesloten