verstoorde nachtrust

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
lucy123

verstoorde nachtrust

Bericht door lucy123 »

Sinds 2,5 week heb ik een poes uit het asiel. Het is een ontzettende lieve aanhankelijke knuffelpoes en het asiel had het idee dat ze een jaar of 6 is. Ook vertelde ze dat de poes naar het asiel is gebracht door de vorige eigenaar omdat zij geen geld meer hadden om haar te verzorgen (heel onbegrijpelijk)! Zij is van de stress haar vacht gaan kaalplukken. Gelukkig beginnen haar haartjes weer redelijk aan te groeien. Echter, sinds een week begint ze veel te miauwen en sinds 2 dagen zelfs op een heel klagelijke manier, lijkt wel een soort miauw die krolse katten vaak maken. Ze is gesteriliseerd, dus dat zou het niet kunnen zijn...
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? (verder geen vreemde ontlasting en eet en drinkt genoeg!)
p.s. het is niet alleen 's nachts! Ook overdag!

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Heb je echt het idee dat ze krols is? Loopt ze ontzettend aandacht te zoeken en drukt ze steeds haar kont tegen je aan?

Het kan namelijk gebeuren dat een kat niet helemaal goed is gesteriliseerd en dan groeien dacht ik de eilijders weer aan.
Dus als je echt het idee hebt dat ze krols is, toch weer even naar de DA!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Daar dacht ik ook gelijk aan. Het gebeurt niet vaak, maar het kan wel.

Als dat niet het geval is, kan het zijn dat ze zich nu na 2 1/2 week bij je thuis gaat voelen en nu merkt dat ze iets mist. Het is duidelijk een stresskipje, dat weet je omdat ze zich eerder heeft kaalgeplukt.

Misschien kun je nagaan wat ze kan missen: is ze eenzaam, verveelt ze zich, is ze een soortgenootje gewend, wil ze naar buiten? Ze wil je misschien iets duidelijk maken met haar klagende miauwen.

Dus eerst even naar je DA voor een grondig onderzoek en daarna kun je misschien in de meer psychische hoek gaan zoeken.

Sterkte en laat je ons weten hoe het afloopt?

groetjes,
Sandra
Pastis

ongewenste kopjes en likjes

Bericht door Pastis »

Onze kat heeft de gewoonte ontwikkeld ons vroeg in de morgen wakker te maken met kopjes en likjes. Klinkt erg lief, maar hij gaat helemaal los op de krullenkop van mijn vriend, die hier niet zo van gediend is. Zeker niet aangezien dit ieder half uur vanaf een uur of 5 plaatsvindt. Wegjagen heeft tot nu toe niets opgeleverd. Een uurtje op de gang laten zitten leverde een zwaar beledigde kater op en hielp voor 2 nachten. Wie heeft de juiste tip? Plantenspuiten e.d. helpen niet.[color=violet][/color]
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Het lijkt ervoor mij op dat de kat gewoon blij is dat het weer dag wordt, en jullie wakker wilt maken om aandacht te krijgen.

En wat betreft die krullen van je vriend misschien is de kat de krullen gewoon in model aan het leggen :lol: .
Beetje flauw :oops:

Een oplossing weet ik niet maar het klinkt inderdaad lief
Je hoort vast nog wel tips van mensen die dit herkennen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het klinkt inderdaad heel lief, maar als je vriend er niet van gediend is kan het ook heel vervelend zijn en zeker om 5 uur 's-ochtends.

Ik heb wel eens gehoord van de stofzuigermethode: je zet de stofzuiger (in de slaapkamer) steeds kort even aan als hij bij julie komt zodat hij schrikt en wegrend. Ik denk dat hij dan na een tijdje niet meer op de slaapkamer komt, omdat hij verwacht het geluid van de stofzuiger te horen.

Hopelijk werkt het en hebben jullie hier iets aan en anders misschien een kat erbij zodat hij zich daar op kan richten?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Maar je kan toch gewoon de slaapkamerdeur dicht doen? :geenidee: Of bedoel je dat hij dan alsnog veel herrie enzo gaat maken?
Car

Bericht door Car »

Hoi,

Mijn twee katten slapen ook bij me op de slaapkamer en zij worden ook altijd tussen vijf uur en half zes 's ochtends wakker. Het zijn nog twee kittens, dus wel eens druk en op dat tijdstip gaan ze lopen rellen op mijn bed. Ik zet ze dan uit mijn slaapkamer en doe de deur dicht. Dit doe ik zo elke nacht en dat gaat zonder problemen. Ze weten dat het zo gebeurd en vinden het prima. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van aanleren en consequent zijn. Het zal in het begin vast tot verzet leiden, maar als hij weet dat het geen zin heeft, zal hij het accepteren. Succes!

Car
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

sumi maakte me ook altijd wakker zo rond 5u, helemaaaaal niet leuk! ik zette haar dan altijd op de grond als ze me begon te storen, en na een tijdje was 1 keer op de grond zetten voldoende. dan speelde ze gewoon op haar eigen, zonder me te storen.
maar sinds ik ben verhuisd, heb ik haar de gewoonte gemaakt dat zij in de living blijft als ik ga slapen, en dus niet meer bij me slaapt. ik vond dat de beste oplossing,want ik heb mijn slaap best nodig.
na 2 weken miauwt ze wel nog steeds als ik ga slapen (ze wil altijd maar bij me zijn) maar het mindert wel.

als je hem echt bij je wil houden 's nachts, zou ik ook die stofzuigermethode eens proberen. maak zeker duidelijk dat hij jullie niet mag storen. hopelijk werkt het! succes!
Pastis

ongewenste kopjes en likjes

Bericht door Pastis »

Bedankt voor de reacties.
De stofzuigermethode om 5 uur 's morgens zie ik niet zo zitten (denk dat we daarna helemaal niet meer slapen..). En een slaapkamerdeur heb ik niet, aangezien ik in een eenkamerappartement woon. Vanmorgen vroeg toch weer de gang geprobeerd (resultaat: een hoop gemaauw en gekras), maar eenmaal terug in bed kwam ik erachter dat het eigenlijk al 8 uur was en hij dus de hele nacht lief was geweest. Hup, deur weer open.
Concequent blijven zal inderdaad de oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ze heeft natuurlijk erg veel meegemaakt. Bachremedies kunnen ook heel veel doen voor dieren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

hey,

Onze poezen maakten ons ook altijd rond een uur of vijf wakker, maar ik heb dan gemerkt dat ze dat doen omdat er dan buiten al volop leven is en ze er niks van merken wegens binnenzitten en alle gordijnen dicht. Sindsdien laat ik een gordijntje in de woonkamer een beetje open zodat ze naar buiten kunnen kijken, en dat helpt erg goed. Ik veronderstel dat ze nu tegen vijf de slaapkamer uitgaan in ieder geval zitten ze s' ochtends altijd beneden door het raam te kijken ;-) Misschien een oplossing?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Mariska
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2006 15:25
Locatie: Tilburg

Bericht door Mariska »

Mijn kater Jeroentje is ook altijd rond half vijf wakker. In het begin deed ik geen oog meer dicht omdat hij middels krabben aan alles wat hij maar kon vinden mij wakker hield, maar nu we een half jaar verder zijn, heeft hij door dat er niets gebeurd in huis zolang de wekker niet is afgelopen. Om half vijf komt hij wel even bij mij neuzen, maar dan slaap ik weer gewoon verder. Om half zeven als de wekker gaat ligt hij meestel heel rustig naast mij. Sophie is gelukkig wat rustiger, die gaat gewoon haar eigen gang als ze wakker wordt.

Groetjes,
Mariska.
Floortje

Bericht door Floortje »

Ik heb sinds 5 maanden 2 lieve katers uit het asiel. Het gaat best goed, ze maken niets kapot, ze hebben alleen af en toe ruzie.
Maar is wel een ander probleempje.
Als ze eten krijgen, eten ze in 1x het hele bakje leeg. Dit betekent dus dat ze elke keer heel stipt eten krijgen. Soms begint er 1tje s'ochtends om 5 uur al aan de slaapkamerdeur te krabben, dat is echt niet leuk! :pdtbur2: Ik heb het geprobeerd tegen te gaan door hem nat te spuiten,maar meneer gaat gewoon lekker aan de keukendeur krabben waar ik dus niet bij kan met de plantenspuit. :pdtgy:
Heeft iemand een idee? Ze krijgen wel genoeg eten, ca. 35-40 gr per keer (2x per dag).
Groetjes Floor
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Floor, willen ze gewoon bij je zijn misschien?
Ik heb hier de hele dag eten staan voor de katten. Als de bakjes leeg zijn worden ze inderdaad druk. Hun gewicht valt over het algemeen erg mee, ze moeten er gewoon aan wennen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten