# Andere huisdieren erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

# Andere huisdieren erbij?

Bericht door Brian »

Dit is gewoon een vraag uit nieuwschirigheid hoor.

Kan je katten ook met andere dieren samen hebben ? Ik weet nu ook dat kat en hond goed samengaan ( naargelang ras van hond )

Maar kan je bijvoorbeeld een kat samen hebben met een vogel of een hamster, zoder dat de kat de kooi aanvalt enzo ?

Of Wat dacht je van vissen ?

zou dat enig probleem geven ?
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

dat hangt opnieuw van kat tot kat af. wij hadden vroeger vogeltjes (zebravinkjes) en we zorgden gewoon dat de kooi ergens op een kast stond, zodat de kat er niet aan kon. maar als we de kooi op tafel hadden staan en rousti zag dat toevallig, ging ze eventjes kijken, soms er zelfs tegenaan staan maar verder deed ze niets.
vissen dat weet ik dat de ene kat gewoon ernaar zit te kijken, de andere zal er alles aan doen om met zijn poot in de bak te gaan.
dit is waarschijnlijk zo met alle dieren.

ik weet bij mijn kat dat ik wsl geen andere dieren er moet bij zetten. sumi is verschrikkelijk nieuwsgierig en zou er dus alles aan doen om erbij te kunnen denk ik!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Brian, het is wel afhankelijk van de kat, ik kan je alleen maar zeggen wat mijn bevindingen zijn.
Toen wij onze 2 katers kregen hadden wij ook 2 hamsterkooien en 1 parkietje die laag bij de grond stond. Omdat onze heren toen nog maar kittentjes waren zijn ze er helemaal aan gewend. Ze sliepen soms bovenop de hamsterkooi en de parkiet zagen ze ook niet als prooi.

Afbeelding

Die hamstertjes hebben we allang niet meer, maar de parkiet wel. De katten zitten regelmatig naast de kooi maar hebben nog nooit geprobeerd om ook maar 1 poot naar haar uit te steken!
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

een Hamster heb ik ook, en ben mss van plan om vissen te kopen, om een beetje kleur en leven te brengen hier, met plantjes enzo. Denk het dat het beste zal zijn om een afgeschermde kooi te kopen.

Ik ben hoe dan ook een dierenvriend, heb vroeger eens een kuiken gevonden op de midden van de weg en heb die thuis verzorgd en dergelijke. Het was al een aardig beestje geworden toen ik plots met school op skivakantie moest gaan.

Het beeste kwam als je zijn naam riep , kwak heette die. En volgde je overal in huis, zelfs buiten liep die achter je aan en liep niet weg van ons.

Toen ik dus een week weg was is die overleden. Mijn broer heeft die ( hebben ze mij verteld) vastgenomen in het inmiddels grote kuiken ( half kip) heeft gesparteld en is uit zijn handen gevallen op de grond. Heeft zijn nekje gebroken.

Ik heb sindsdien geen dier meer genomen, bang voor de gevolgen. E sinds vorig jaar heb ik een hamster gekocht.

Vroeger had ik: vissen, cavia, hamster, zelfs een landschildpad die een halve mater diameter is geworden en dan iun onze tuin weggekropen is onder de grond en nooit meer terug gevonden.

Voor mijn 12de verjaardag heb ik een hond gekregen , maar die is nu bij mijn moeder toen ze verhuisde ( hond vond zich beter bij haar omdat ze altijd thuis is)

Oeioei, weer een verheel waar je een halfuur aan zit te lezen :)

groeten uit het zonnige De Panne
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wij hebben ook vissen, maar wel in afgesloten aquariums.
We hebben ook een vijver en van de 4 is er eentje die af en toe is geinteresseerd kijkt maar meer ook niet.
Voor hun had ik een hond, kat, konijn, parkiet en goudvissen samen, heeft ook nooit problemen gegeven, het is maar net waar je ze aan went.
Maar de ene kat is de andere niet en je zal ze van jongs af aan eraan moeten laten wennen, of zorgen dat je eerst de andere dieren hebt voordat je een kat neemt.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Het kan goed gaan, maar een kat blijft wat dit soort huisdiertjes houden toch een kat.

Wij hebben jarenlang een parkiet gehad, waar ze nooit bijzaten.
Ook de 2e parkiet keken ze niet naar om.
Totdat we een keer thuiskwamen en de kooi lag wel op zn kant.

En toen hadden we de vogel zeker al 6 jaar.

Het kan goed gaan, en blijven gaan, maar je moet er ook rekening mee houden dat het instinct van de kat opeens op kan komen zetten.
Het zijn en blijven dieren en dat kun je dus nooit voorspellen ook al groeien ze met elkaar op :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Ik had al een hamster toen we onze kat kregen.
De hamster heeft toen nog 3 dagen geleefd.
Hij lag dood in zijn hokje en je kon wel zien dat iemand flink met de nagels er naartoe had geslagen. :catani:
Gesloten