verlamming

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gesloten
marjamello

verlamming

Bericht door marjamello »

Mijn kat is aangevallen door ong. 30 eksters en kauwen. Hij is door de dierenambulance binnen gebracht. Hij heeft geen uiterlijke verwondingen maar is vanaf zijn achterkant verlamd. Op de foto''s is niets te zien. Hij reageert wel op bepaalde aanrakingen, maar gebruikt zijn gehele achterkant niet. Heeft iemand hier al eens meer van gehoord en zal het weer herstellen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een vreselijke situatie voor jullie allemaal!!!!

Je moet er rekening mee houden dat je kat een ernstig trauma heeft opgelopen. Het kan zijn dat de verlamming dus een shockreactie is, maar ik denk zelf dat de vogels misschien een zenuwbaan of spier of iets dergelijks hebben geraakt, dat is op een foto vaak niet te zien.

Misschien heeft de kat geluk en herstel de natuur zichzelf, dus geef de moed nog niet op. Heel veel rust en liefde geven en veel contact met je dierenarts als je een verbetering ziet. Gelukkig reageert hij nog wel op aanrakingen, dus niet alles is beschadigd.

Een geheel verlamde kat heeft geen katwaardig bestaan meer, maar als hij zich nog wel goed kan voorbewegen kan hij best een binnenkat worden.

Heel veel sterkte!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Shit zeg, door zoveel vogels :shock: Arme kat. Wat zegt je dierenarts. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten