# Flat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk, en ik zeg uitdrukkelijk persoonlijk, kan ik het wel begrijpen dat het op een flat niet anders kan om je katten binnen te houden, maar als ik een eensgezinswoning met tuin had zou ik mijn binnenkatten toch lekker door de tuin laten lopen. Volgens mij vind iedere kat, nadat hij het gewend is, heerlijk om een frisse neus te halen. Voor de veiligheid kun je dan altijd nog je tuin afschermen met gaas. Het lijkt mij gewoon fantastisch je katten dat plezier te doen als dat mogelijk is. Maar zoals gezegd dat is mijn mening!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ja, een tuin zou ik ook doen. Dappie mag bij ons wel op het balkon, mits wij er bij zijn. Hij gaat ook niet verder dan de beide drempels.

Maar als wij groter gaan wonen met een tuintje, mag hij daar zeker heen!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

na een lange tijd niet meer geantwoord op dit forum, maar wel af en toe es komen lezen ben ik er weer :p

Ik zit nu in de fase dat ik echt een poesje wil :'(

Maar ben bang dat het niet mogelijk is.

Ik werk 5/7 , van 8 tot 4 , en wil echt een poesje.

Ik weet dat het niet zo makkelijk is, en dat een volwassen kat wel zou lukken, maar ik wil echt de fase van kitten tot kat meemaken.

Is het mogelijk om een kitten te hebben als ik 8 uur op een dag weg ben OF zal het kitten er onder lijden ?

mvg brian
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

welkom terug dan Brian ;)

Ik ben van mening dat het wel kan hoor, in jouw situatie een poesje. Alleen zou ik dan, als je echt graag een kitten wilt, 2 kittens nemen. Dan vermaken ze elkaar namelijk.
1 die alleen zit kan zich wel eens heel erg gaan vervelen en dat botvieren op jouw huisraad ;)

Je zou misschien de eerste paar dagen vrij kunnen nemen als de katjes er dan zijn, dan kunnen jullie samen een paar dagen wennen en daarna moet het haast wel goed gaan ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

2 Kittens zouden zeker niet goed zijn van mijn moeder, is nog steeds haar huis é ... Met 1 kitten zou ik haar wel kunnen overhalen.

Dagen vrij nemen lukt totaal NIET, want ik ben schoolverlater en dit is mijn eerste jaar dat ik wer = geen verlof ...

Alleen denk ik dat ik de periode kerstdag - nieuwjaar wel een dag of 5 thuis ben.

Zou dat de geschiktre periode zijn ? En dan hopen dat iemand kittens heeft he :D
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Een kitten blijft niet een kitten he ;-) Woon je dan nog steeds bij je moeder in huis en is het dan niet beter te wachten totdat je je eigen stekkie hebt?
Is je moeder anders niet thuis?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Neen hoor, als je begin van deze topic leest dan zal je begrijpen wat ik bedoel.

Maar als je te lui bent om eerste pagina te lezen :p ( i don't blame you )
--> Ik woon in mijn moeders huis, welliswaar alleen, ben nu aan het werken elke weekdag;

Al woon ik alleen, moet ik wel vragen aan mijn moeder of een poes mag in dit huis, ( nog steeds haar huis ).

Binnen een maand of 8 ofzo ga ik verhuizen naar mijn eigen ( volledig mijn eigen ) stekkie, als ik wat gespaard heb :D
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik zou gewoon even wachten met een kitten en dan als je uit huis bent , 2 kittens kopen die lekker met elkaar kunnen spelen als jij aan het werk bent. :roll:

Kittens zijn er wat minder te vinden met de kerst, het voorjaar zijn ze er het meest.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
sabinespijlbus

Bericht door sabinespijlbus »

Heb mijn katten hun eerste levensjaar ook binnen gehad op de flat, wel de benedenverdieping maar dankzij de drukke weg nooit buiten gehad. Nu woon ik in een eengezinswoning met grote voor en achtertuin in een rustige buurt zonder drukke wegen, ze zijn gelukkiger dan ooit nu ze naar buiten mogen! Na een jaar binnen te hebben gezeten willen ze echt wel naar buiten toe, ze zien van alles buiten lopen en zeuren dan de oren van je hoofd!! Best zielig vind ik persoonlijk...
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

halloo

het maakt niet uit, of het een straatkat is,
vind het ook een beetje raar woord straatkat.

onze kat komt ook buiten, maar gaat altijd even een uurtje razen en is dan weer binnen.
het is echt niet zo dat ze alleen komen om te eten.

de kosten voor eten valt allemaal reuze mee
het ligt er natuurlijk aan wat voor eten je koopt
onze poes van 2 jaar, krijgt gewoon aldi brokken.
en de kitten wiskas en ook aldi brokken.

ik voor ze wel vlees mee, en ze eten ook gewoon met de pot mee.
de brokken kosten 1,19 van de aldi en daar doe ik 1 week mee. met 3 katten

maar je moet niet vergeten dat als je een poes of kat neem je ze misschien ook laat sterriliceren of castreren.

bij onze poes koste dat 65 euro

en bij een katers is het goedkopen en moet ik straks 33 euro betalen. en krijgen ze ook nog gratis chip omdat ik 2 tegelijk doe.

groetjes jennie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

jenniegirl schreef:de kosten voor eten valt allemaal reuze mee
het ligt er natuurlijk aan wat voor eten je koopt
onze poes van 2 jaar, krijgt gewoon aldi brokken.
en de kitten wiskas en ook aldi brokken.

ik voor ze wel vlees mee, en ze eten ook gewoon met de pot mee.
de brokken kosten 1,19 van de aldi en daar doe ik 1 week mee. met 3 katten
Met de pot mee-eten vind ik niet zo'n goed idee, want daar zitten niet de juiste voedingswaarden en vanwege het hoge vetgehalte kunnen ze er ook te dik van worden.

groeten,
Sandra
BelGil
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2007 08:31

Bericht door BelGil »

:-o
Ik betaalde €230 voor het sterliseren van 2 poesjes ! Is er zoveel willekeur in die tarieven ?
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

jeetje wat veel 230 euro dat had ik niet verwacht
ik denk ook wel dat er heel veel verschillen bij zijn
en ik zat altijd al bij deze dierenarts met de hond en de rest van de dieren dus had het er ook wel voor betaald

maar goed vind 230 erug veel
Gesloten