Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Joh! Goed dat ze weer terug is bij jullie, of niet? Ik denk ook dat ze ergens vastgezeten heeft. Het is zeker verstandig om even bij je dierenarts langs te gaan en haar na te laten kijken.
Anonymous

Probleempje

Bericht door Anonymous »

Hey,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ja we houden die natuurlijk terug bij ons, daar moet je je geen zorgen om maken:)
Kwou gewoon eens horen of er nog mensen waren die dit al meegemaakt hadden.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat een bijzonder verhaal! Fijn dat ze weer terug is. :smile:
Wat zou ze allemaal meegemaakt hebben hè?

Het kan ook zijn dat haar vacht helemaal vervild is doordat ze 'm een tijd niet goed heeft kunnen verzorgen.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Het zou best kunnen dat iemend jouw kat heeft ( binnengehouden )
en dat ze nu de kans heeft gezien om te ontsnappen.
Ze is wel erg lang weg geweest, het is inderdaad een bijzonder verhaal.
Ik hoop dat het voor iedereen goed afloopt. Ze zal wel wat vervreemd zijn.
Onze oude dame Ashley is eens 5 weken weggeweest en dat vonden we al heel lang. Wij hebben haar toen terug gekregen omdat we huis
aan huis pamfletten hadden ingegooid en het via de dierenbescherming
op de regionale tv was.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wat fijn dat hij terug is gekomen zeg! Ik zou slapenlozen nachten hebben en elke dag zoeken.
Ik zou hem ind.ook even laten na kijken bij de DA.

Geniet maar weer van hem!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Aangelopen poes

Bericht door ingelke »

Hallo,

dit weekend zat er opeens een kat bij mij voor de deur.
hij zag er uitghongerd uit, maar het was geen wilde kat
na nog geen half uur kon ik haar aaien en optillen
maar ze is broodmager, je voelt elk bot zo ongeveer
mijn vriend en ik wilden haar eerst naar het asiel doen, maar hebben haar aan iemand gegeven die heel erg graag een kat wou. Toch heeft deze persoon haar teruggebracht omdat haar hond en de kat niet samengingen (we hebben haar gezegd dat dat een paar dagen kan duren, maar na 2 dagen hebben we haar teruggekregen)
nu hebben we besloten om haar zelf te houden....
Hoe kunnen we het nu het beste aanpakken?
We hebben namelijk al 2 poezen (10 en 11 maanden). We hebben geen idee hoe oud deze kat is, ik schat ongeveer 2 jaar......

Oh trouwens,
Ze is dan wel broodmager, maar haar ogen, neusje en oren zien er wel goed uit.....

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
Karin1964
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:38
Locatie: vlakbij Utrecht

Bericht door Karin1964 »

Hoi Inge,

Natuurlijk fijn dat de poes bij jullie mag blijven maar moet je niet eerst nagaan of ze van iemand is?
Ik neem aan dat ze geen bandje om had maar misschien is ze gechipt.

Er zijn hier forummers die daar veel meer ervaring mee hebben dan ik en die zullen ongetwijfeld ook nog wel reageren.

Groetjes Karin.
"Eerste gewin is kattengespin"
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Nou, dat wil ik zeker wel nagaan, maar zoals ze nou uitziet
is ze best slecht verzorgd.... en dan vind ik dat ze beter af is ergens anders....
ik ga zeker naar de dierenarts en laat kijken of er een chip is, maar als ze geen chip heeft....
dan kan ik haar toch houden of niet?

groetjes inge
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik zou er zeker even mee naar de da gaan voor een check up zodat je zeker weet dat ze niet ziek is en de meeste da kunnen ook een chip uitlezen
heeft ze geen chip dan zou ik toch de kat aanmelden als gevonden bij het asiel en de da en het asiel kunnen je vast nog wel meer adressen geven om haar aan te melden
je hoeft de kat niet naar het asiel te brengen maar wel te melden dat ze gevonden is
misschien is haar baasje wel heel erg opzoek en verdrietig

je kan ook foto's in de buurt ophangen en bij de plaatselijke supermarkt en dierenwinkel een briefje op hangen

succes ermee
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Inge, lief dat je die kat hebt opgevangen! En helemaal lief dat je hem zelf wilt houden. Maar toch is er misschien wel iemand verdrietig omdat hij zijn kat kwijt is. Je kunt hem aangeven bij de dierenbescherming en op de site van Amivedi. Mensen die hun kat kwijt zijn, kunnen zo ook zoeken. Veel succes!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hoi Ingelke.

Goed van je dat je deze kat op hebt gevangen.

Ik zou de kat niet zomaar bij je eigen katten laten ivm met besmettelijke ziektes (denk aan kattenaids, niesziekte en dergelijke), en haar dus eerst laten onderzoeken door een DA voordat je ze samen laat.

Zoiezo is een bezoekje aan de DA niet slecht, want stel ze is gechipt, dan kun je op deze manier haar eigenaar vinden.

Je schrijft dat ze niet goed verzorgd is, ik denk dat je hier misschien te snel oordeelt :wink:.
Wie zegt dat dat zo is? Voor het zelfde geld zijn de mensen verhuisd en is ze daar weggelopen? Of is ze ontsnapt uit huis, en nog nooit eerder buiten geweest en uit angst steeds verder van huis geraakt?
Allemaal dingen die zouden kunnen...

Daarom is het belangrijk dat je een DA laat kijken of ze een chip heeft.
En dat je de Amidevi inlicht (kan ook Amivedi zijn :wink: weet niet meer welke goed is) zodat deze kunnen kijken of deze kat door mensen als vermist is opgegeven. Ook kun je haar als gevonden aangeven bij dierenasiels en dergelijke.

Ook kun je adverteren op marktplaats, en zet daar dan geen foto en niet bepaalde kenmerken op, maar schrijf dat je een kat hebt gevonden met bijvoorbeeld een cyperse of zwartwitte, rode of driekleur.
Stel er reageren mensen kun je gaan vragen naar kenmerken, bv een een wit vlekje op de neus, of op de teen, noem maar op en zo kun je misschien de rechtmatige eigenaar vinden.

Word je kat door je DA gezond verklaard zou je haar best bij je eigen katten kunnen laten.
Stel dat je na een bepaalde tijd niets hoort, dan zou je haar als je eigen kunnen beschouwen, maar ik zou wel in de gaten houden of er iemand naar haar zoekt of niet, stel dat de eigenaar toch opduikt na 4 maand zoeken....

In ieder geval super van je dat je deze kat zo goed helpt, en een thuis wilt bieden, en ik hoop dat je wat met de info kunt :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zou eerder geneigd zijn ze te houden, in de meeste gevallen gaat het hier gewoon echt om verwaarlozing en als jij ze een goed huisje kan geven zou ik zeggen, go for it.
Zo vermagerd is bij mij ook de eerste gedachte dat het hier om een verwaarloosde kat gaat.
Zou haar als je besluit haar te houden wel laten onderzoeken bj de da al is het alleen al voor de veiligheid van je eigen katten.
Ik heb hier in mijn buurt een kat binnen zien zitten die ik buiten al een keer geaaid heb en die is ook niks anders als bot en vel.
Daar heb ik melding van gemaakt hoor. Dus ik bedoel maar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Toch vind ik dat je melding hoort te maken van een gevonden of aangelopen kat. Stel dat jouw kat kwijt is? Dan hoop je ook dat mensen die hem vinden hem niet zomaar houden, maar eerst op zoek gaat naar jullie.
Komt er na een aantal weken maar geen baasje opdagen, heb je het aan het asiel en de dierenarts gemeld en is 'ie chiploos, dan pas vind ik dat je hem mag houden (maar dan nog bestaat er een kans dat het baasje nog komt na enkele weken of maanden).

Magere katten kunnen ook een ziekte onder de leden hebben of al dagen of weken zwervend omlopen, er is dus niet gelijk sprake van verwaarlozing.

Ik vind het lief dat je je over hem ontfermd, succes!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Ik ga inderdaad morgen als eerste naar de dierenarts (voor haar gezondheid en de chip).
Ze zit nu op een aparte kamer en gelukkig doet ze nu al wat eten en drinken.
Ze is heel erg rustig en gelukkig niet bang.

ik heb er zelf hele gemengde gevoelens bij, maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige.
zeker zou ik zelf mijn kat terug willen als ik een van mijn katten kwijt raak!
Ik ga inderdaan een advertentie op marktplaats zetten en ik vraag morgen de dierenarts om verder advies.....

Weet iemand misschien hoe ik het beste de kat een beetje kan bijvoeren?
ik denk aan vaak kleine porties.
ik geef op het moment blikvoer omdat ze eerst niet wou drinken... brokken zijn dan niet goed voor de maag. toch?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Aangezien ze vermagerd is lijkt het mij ook beter om ze kleine beetjes te geven omdat je anders de maag mischien overbelast.
Ik heb dat met mijn 2 jongsten ook zo gedaan, die sterk vermagerd bij ons in huis zijn gekomen.
Brokjes kan ze denk ik best hebben hoor, maar gewoon niet teveel tegelijk en kattenmelk vinden ze vaak ook heerlijk. ;-)
Drinken doet ze vanzelf wel, want van brokken worden ze toch wel dorstig.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie