Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Ik vindt het echt super wat je doet.
En als het katje zo verwaarloosd is en de eigenaar komt erom zou ik haar nooit meegeven.
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goed nieuws! En nu maar voorzichtig aanpakken hè? Of hebben de katten elkaar al wel gezien?
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Gaaf Ingelke, dat ze geen nare ziektes heeft. Ik hoop van harte dat ze bij jou kan blijven wonen!
Heb je intussen nog geen foto's van haar? Ik ben benieuwd hoe ze er uit ziet!!

Hoije! ;-)
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Joepie! Wat een goed bericht!
Ik hoop ook van harte dat het gaat klikken en dat ze bij jou mag blijven wonen. Kom je zo nu en dan even vertellen?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Nou, de katten hebben elkaar wel eens gezien.
Suusje is bang voor haar en kruipt weg (maar Suus is voor veel dingen bang).
Nicky, onze jager, besluipt haar stiekem en dat is best sneu omdat onze nieuwe aanwinst doof is. Maar echt gemeen zijn ze ook niet tegen elkaar.
Ik doe ze meestal een paar uurtjes bij elkaar en als ik weg ga of ga slapen doe ik ze uit elkaar halen.....
Het zal wel langzaam wennen hoop ik.

Ik heb nog geen foto's, want ik heb geen fototoestel en geen digitale camera (ben maar een arme student, haha). > zo gauw ik foto's heb zal ik er een sturen > als het me lukt....

Ze heeft wel al een naam (vanmiddag uitgezocht): Nina
Dus nu heb ik 3 katjes: Nicky, Suus en Nina :D
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het went wel hoor ;-)
Ik had er ook een zwaar hoofd in toen buffy bij ons tweetal kwam, maar na een week waren ze wel gewend aan elkaar.
Sommigen hebben meer tijd nodig maar het komt wel goed.
Ik heb Buffy de eerste week ook apart gehouden 's nachts en overdag als we weg waren.
De namen passen in ieder geval perfect bij elkaar :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
mareli
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:24
Locatie: joure

Bericht door mareli »

wat geweldig dat je haar hebt opgevangen en dat ze bij je mag blijven is helemaal goed nieuws. Dat je heel veel jaren van haar mag genieten en zij van jou!! Het allerbeste voor Nina die eindelijk een goed plekkie heeft gevonden!
Groetjes Liesbeth
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:grin: hallo

eerst en vooral tof dat jullie voor die poezen zorgen
ik vind het schandalig dat de mensen die zo maar laten lopen :-(
ikzelf heb me er net een angeschaft een straatkat dan nog en betaalde hiervoor 70€ zonder dat ze in orde was
ik zou als ik jullie was proberen het heel rustig te doen, ik ben hier ook zo bezig maar tussen mijn hond en nieuwe poes .
ik moet nu zeggen na een week zweten en zwoegen begint de poes gaan toetegeven maar nog niet volledig
ik laat ze nooit alleen en heb steeds de poes vast :-P
maar mijn hond (een duitse schepers) is er echt bang van :-(
nu we zien wel maar ik laat ze ook niet te veel samen zeker nu niet dat de poes ziek is :-(


veel geluk en hopelijk lukt het
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

hallo

er is weer een nieuwtje over mijn nieuwe aanwinst....
ze is misschien zwanger.....
ik kan een echo laten maken om zekerheid te krijgen, maar dit is erg prijzig.... wat zal ik doen, ik bedoel, als ze zwanger is merk ik dat toch vanzelf ?!
DILEMMA

groetjes inge
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Laat het toeval nou wezen dat wij er hier bijna een week geleden achter kwamen dat onze jongste zwanger was.
Dat is gebeurt in de opvang waar wij haar vandaan hadden en zij wisten ook van niks omdat het koud een week voordat wij haar gingen halen gebeurt was.
Ons vermoeden werd sterker toen ze almaar dikker werd vanuit het midden en met aaien waren haar tepeltjes goed voelbaar. Als je ze kan zien, zijn ze opgezet en roze. En ze kreeg vreetbuien, niet normaal.
Een echo is dus niet perse noodzakelijk, mar het ligt er wel aan hoever ze is en wat je wil doen.
Wij hebben gezien haar leeftijd(5 en halve maand) gekozen voor een abortus, omdat ze een bevalling nooit had aangekund.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

het probleem is dat we niet precies weten hoe oud ze is...
aangezien mijn vriend tegen een sterilisatie is, zal hij abortus ook wel niks vinden...
ze heeft een dikke buik en vrij grote tepels, ook sjokt ze een beetje met lopen. Dat waren voor mijn tekenen van zwangerschap.
Aangezien ik vandaag op controle moest bij de DA, heb ik dat voorgelegd.
Hij kon wel iets voelen, maar nog geen pootjes ofzo.... Het is dus niet 100% zeker.
Ik ben een beetje bang dat ze misschien, mocht ze zwanger zijn, dood zijn. Omdat Nina zo mager was toen we haar vonden (iets meer dan een kilo)... De DA zegt dat dit waarschijnlijk niet zo is. Het zou eerder eeen verklaring voor haar extreme magerte zijn, ze heeft haar lichaam dan opgeoffert voor de kleintjes...
Voor de rest is ze wel echt vooruit gegaan.
Er is vandaag een blaasontsteking (licht) geconstateerd, maar dat kan daar ook mee samenhangen.

Nina zal wel denken, wat een onderzoeken allemaal, waar ben ik terecht gekomen...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als ik zo bot mag zijn, vind ik je vriend zn instelling een beetje erg dom.
Er is niks mis met steriliseren, het voorkomt een verder kattenoverschot, en soms is het noodzakelijk om een abortus te plegen. Wij hebben die beslissing ook niet licht genomen, beide opties waren risicovol, maar aangezien wij ons kitten het best kennen wisten we dat ze een bevalling niet aankon.
De kans is groot dat ze inderdaad zwanger is, maar ik kan niet beslissen voor jou wat het beste is voor jouw kat. Kijk goed naar je kat, overleg met je dierenarts en besluit dan wat voor haar het beste is.
Dit was voor ons gewoon de enige optie.
O, ik voelde bij Jessie ook niks hoor, al dacht ik soms van wel en zij was al 6 weken weg..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

De DA heeft abortus nog net geopperd...
Ik zal het met hem overleggen....
Wat betreft mijn vriend, ik snap hem zelf ook niet. Maar hij neemt het nogal zwaar op allemaal. Hij vind dat gewoon niet 'de natuur'. Dat snap ik van de ene kant wel, maar van de andere kant zijn er al zo veel katten die geen huis hebben en dat vind ik heel erg.
In ieder geval bedankt voor je reactie...

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dan mag je tegen hem zeggen dat de poezenpil ook niet natuurlijk is ;-)
Een sterilisatie is op termijn gewoon de beste oplossing.
Veel sterkte Ingelke! Wat de keus ook zal zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De natuur. In de natuur krijgen vrouwen als ze pech hebben, ook elk jaar een kind... Dat is vast niet de bedoeling, dus waarom een poes uitputten terwijl ze het al zwaar heeft (gehad)?
Een zwangerschap, bevallen en zogen hakken er flink in bij een poes, en Nina heeft naar mijn idee al genoeg voor de kiezen gehad om dit ook nog te moeten doorstaan.
Bovendien krijg je kittens, en iedereen die geen verantwoording neemt voor zijn huisdieren, krijgt of neemt al kittens, dus er zijn er alweer veel te veel.
Dat alles vind ik toch argumenten om goed af te wegen wat goed is voor de poes.
Plaats reactie