[=TERUG] weggelopen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
floepe1

[=TERUG] weggelopen

Bericht door floepe1 »

hey,

deze middag is mijn 1 jaar oude kater weggelopen..
momenteel woon ik op een appartement en hij was constant binnen, wel af en toe op het balkon, maar that's it
nu heb ik hem es meegenomen naar mijn ouders, die in een huis wonen met een open tuin, dus het was de bedoeling om hem es wat beweging te gunnen.. maar hij is er dus vanonder gemuisd :-/
bestaat de kans dat die terugkomt, maw heeft een kat voldoende orientatievermogen om de weg terug te vinden?

alvast bedankt voor de antwoorden
groetjes,
floepe[/b]
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Jeetje, dat was geen slimme actie! :shock: Wonen je ouders bij jou in de buurt? En is er geen manier waarop je 'm kunt lokken? Bijvoorbeeld met zijn lievelingseten of -speeltje?
Hopelijk komt die kat weer bij jouw ouders aanlopen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat erg voor jullie!

Op zich kent jouw kat de omgeving van het huis van je ouders niet, dus hij zal het huis niet spontaan terugvinden.

Vaak blijven katten in een nieuwe omgeving wel in de buurt, dus je moet nu gelijk gaan zoeken, roepen en met eten gaan lokken. Als je het te lang laat duren is de kat misschien verder weggelopen.

Kijk vooral ook in de tuinen en de schuurtjes van de buren! Gewoon brutaal zijn en aanbellen dan heb je je kat hopelijk snel weer terug!

Sterkte en hou je ons op de hoogte?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ga vooral 's avonds roepen en fluiten. Doe dit als het rustig is. grote kans dat hij dan wel komt. Laat je ouders voer en water neerzetten voor hem.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
floepe1

Bericht door floepe1 »

ben gaan polsen bij de buren, maar niemand heeft hem gezien
ik dacht wel dat ik hem hoorde toen ik door de straat aan het wandelen was, maar toen passeerde er net een auto dus heb ik het geluid niet goed kunnen plaatsen
straks ga ik nog es op pad..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Kijk vooral ook onder auto's, in voor- en achtertuintjes, op schuttingen, in schuurtjes, op platte daken enz, want katten die bang zijn kunnen zich heel goed verstoppen!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Mijn buren hebben, toen hun kat ook spoorloos was, affiches met foto's (en telefoonnummer) opgehangen bij de buurtwinkels en haar op die manier ook weer terug gevonden. De affiches deden ze overiges ook bij mensen in de brievenbus.
Hun kat, een binnenkat, was echt helemaal het spoor bijster en zat toch een aardig eind uit de buurt. Ze hebben haar na twee weken op kunnen halen bij mensen die zeer oplettend waren. Het is maar een tip ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Amivedi, dierenasiel en politie inlichten!
Verder zou ik flyers met een foto verspreiden. Als iemand hem dan vindt, dan weet die persoon tenminste dat hij vermist wordt!
Veel sterkte in ieder geval!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Niet wanhopen hoor, want eind mei was een van de lezers van dit forum ook haar kat kwijt (zie "help, ik ben mijn kat kwijt!") en die heeft hem na veel zoeken na een week weer teruggevonden.

Haar kat had zich verstopt onder een container en iemand uit de buurt had hem gezien en haar snel opgebeld. Zij had overal in de buurt aangebeld en flyers gegeven en ook opgehangen, dus dat werkt heel goed!

Sterkte!

groetjes,
Sandra
floepe
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2006 18:05

Bericht door floepe »

GEVONDEN!! :smile:

hij zat waarschijnlijk al die tijd in de buurt, want mijn ma zag hem plots aan het raam van het tuinhuis zitten, en toen ze naar hem toe ging, spurtte hij nr binnen

eergisterenavond hadden we dus ook eten en melk klaargezet, en dat was allemaal op smorgens, maar wat later zag mijn ma een andere kat, dus de hoop verminderde weer, maar dan belde ze plots dat ze hem dus had gezien en gevangen ;-)

allemaal bedankt voor de tips en de bemoedigende woorden
mss tot later
floepe
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heerlijk voor je meid en natuurlijk ook voor je kat! Fijn weer thuis!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Super :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Oh gelukkig maar. Blij de goede afloop te lezen. :grin: :grin:
nat

kater weg van huis

Bericht door nat »

Mijn kater ( gecastreerd) is nu reeds 3 weken weg van huis.
vroeger deed hij dit ook al, max een week.
Mag ik nog hopen dat hij terugkomt,of is 3 weken te lang, en betekend dit dat er iets ergs met hem is gebeurd?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Drie weken is inderdaad lang, maar hij kan bij mensen thuis zijn of in een asiel zitten. Hij hoeft niet overreden of iets dergelijks te zijn, maar dat kan natuurlijk helaas ook het geval zijn.

In ons asiel zien wij iedere dag huiskatten binnenkomen die de weg kwijt zijn geraakt en die nooit opgehaald worden, omdat de eigenaren er niet aan denken om het asiel te bellen. Deze katten worden dan uiteindelijk weer bij andere mensen geplaatst.

Ik weet natuurlijk niet of jij de dierenambulance, de dierenbescherming, het asiel en speciale vermissingsinstanties al gebeld heb, maar anders snel doen en wie weet kun je hem ergens ophalen.

Sterkte en laat je ons weten hoe het verder loopt?

groetjes,
Sandra
Gesloten