Blaaswerking

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gesloten
Myranda

Blaaswerking

Bericht door Myranda »

Onze kater van bijna 4 jaar is 4 weken geleden gecatheteriseerd, waarbij bleek dat hij blaasgruis had, onder narcose. Daarna bleef hij last houden van "lekkage". Vijf dagen geleden is hij opnieuw gecatheteriseerd. De dierenarts heeft ons nu verteld dat het een hopeloze situatie is, omdat de blaas zover uitgerekt is dat het niet meer goed kan komen (nog 1% kans dat het goed komt). Sinds de laatste catheterisatie "lekt" hij niet meer, maar plast ook nauwelijks. Hij eet en drinkt gewoon wel, heeft nu een blaasgruisdieet en krijt mineraalwater. Weet iemand hier iets van, we willen de hoop nog niet opgeven!!!!!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een nare situatie voor jullie! Ik begrijp heel goed dat jullie de hoop nog niet willen opgeven, dat zou ik zeker ook nog niet doen.

Ik weet dat er vochtafdrijvende medicijnen zijn, misschien kun je de dierenarts daar naar vragen? Dit kan werken, tenzij het plassen echt medisch gezien onmogelijk is geworden, want stoma's voor katten bestaan volgens mij niet.

De kat moet echt plassen, want hij moet zijn afvalstoffen kwijt, anders vergiftigd hij zichzelf, dus ik ben blij dat hij nog wel een beetje plast!

Ik zou dus zeker je dierenarts bellen (of een andere voor een second opinion) voor medicijnen om het plassen te stimuleren.

Veel sterkte verder!

groetjes,
Sandra
Gesloten