Eenkennige kat

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gesloten
Kattenbelletje

Eenkennige kat

Bericht door Kattenbelletje »

Ik heb een hele eenkennige kat die bij mij op schoot komt, maar wegrent en zich verstopt als er een ander in mijn huis komt.

Nu moet ik door omstandigheden deze kat tijdelijk (4 à 5 maanden) wegdoen naar een andere persoon in een ander huis. Ik maak me hier grote zorgen over.

Zal hij wennen aan andere mensen? Hoe lang zal dat duren? Hoe kan die andere persoon dat aanpakken? Komt hij na een tijdje wel te voorschijn bij die ander?

Hebben jullie hier ervaring mee?

groetjes
Kattenbelletje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Kattenbelletje,

Ik heb ook een eenkennige kat. Niet zo erg als die van jou, ze laat zich wel aaien door (sommige) anderen. Maar over het algemeen moet ze van niemand iets hebben behalve van mij. Dat wordt ook erger naarmate ze ouder wordt.
Ik maak me daar altijd wel een beetje zorgen om als we op vakantie gaan, maar toch redt ze zich dan altijd prima. Leuk vindt ze het niet en ze zal ook niet gaan knuffelen met de verzorgers, maar op een gegeven moment komt ze dan toch wel voor een beetje aandacht. Of ze gaat heel verontwaardigd tegen ze mauwen. :lol:
Ik denk dat jouw katje een hele tijd nodig zal hebben om te wennen, maar als de oppas geduldig is en je kat niet pusht maar gewoon in zijn waarde laat, zal hij waarschijnlijk uiteindelijk wel nieuwsgierig worden en zich laten zien. Het zal wel fijn zijn voor je kat als hij daar een eigen plekje heeft die helemaal veilig is voor hem. Dus een eigen kamertje bijvoorbeeld met lekkere plekjes om te liggen en een veilige plek voor de kattenbak.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb ook een kat die inderdaad meteen wegkruipt zodra er iemand binnen komt. Tijdens onze vakanties zit hij alleen maar in zijn holletje of onder het bed. Maar goed dat is dan maar voor een week of twee. Ik neem aan dat dit na een aantal weken wel iets zal bijtrekken.
Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat zijn eigen spulletjes meegaan en dan het liefst eerst in 1 kamertje staan zodat dat bekend en vertrouwd is. Van daaruit zou je het dan moeten gaan uitbouwen.
Voor de persoon bij wie hij terecht komt is het heel belangrijk om het contact niet op te dringen. Maak gebruik van de voermomenten, dan kan en mag je vaak al een stuk meer. Veel tegen hem kletsen en lekker bij hem op de grond gaan liggen/zitten.
groetjes Sharon
Gesloten