lusteloos en erg vermagerd

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

lusteloos en erg vermagerd

Bericht door annet »

Onze kat is bijna 3 jaar en ze slaapt de hele dag terwijl ze altijd erg actief was.Ook is ze erg vermagerd terwijl ze wel goed eet.Ze heeft een wormenkuur gehad maar geen verbetering.Ze doet ook heel voorzichtig met bewegen voor dat ze op een stoel springt wacht ze en als ze zit duurt het een tijd voor ze gaat liggen het lijkt wel of ze hoog bejaard is.Verder heeftze ook een hele wazige blik.vorig jaar heeft ze een infectie gehad in de hersenpan toen kreeg ze verlammings verschijnselen zeis hier optijd voor behandeld,heeft iemand hier ervaring mee?
Gr Annet
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Annet, ik heb hier geen ervaring mee, maar die lusteloosheid en vermagering zou wel kunnen duiden op een nierprobleem.
Dus niet wachten maar direct naar de dierenarts!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik kan niet echt opmaken of je al naar je DA bent geweest of niet.

Maakt ook niet uit, in ieder geval heengaan (of weer heengaan)!

Voor het zelfde geld heeft ze een zelfde soort iets weer.
Of wat anders onder de leden waardoor ze zo hard achteruit gaat.

En dit kan alleen een DA voor je beoordelen.

Ik hoop dat er mensen zijn die je misschien extra raad betreft die infectie enzo kunnen geven, ik heb hier geen ervaring mee.

Als een kat een beetje dunner word, is een wormkuur vaak voldoende inderdaad, maar zoals jij omschrijft is er wel meer dan alleen een wormenkuur nodig.
Heel veel succes en sterkte..
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Vanmorgen heb ik al een afspraak gemaakt bij de dierenarts,mogen moeten we heen.ben wel bang dat het foute boel is heb ook al gelezen over kanker en dat zijn ook dezelfde klachten als Simba heeft.We wachten af
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Als ik jou zo hoor over je kat, zou ik er op staan bij de DA dat je vandaag nog kan komen,..

Want het klinkt niet bepaald best :???:

En anders zeg je maar dat het opeens erger is geworden, ze kunnen je niet weigeren.

En anders een DA zoeken waar je wel gelijk terecht kan..

Over hoe zo'n lange periode speelt het nu dat je kat zo vermagerd en lusteloos is?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Al vanaf december slaapt ze heel veel maar toen dachten we dat het kwam omdat het koud was en ze is altijd al wel dun geweest en ze at goeddus dan denk je ook niet zo snel dat er wat is,tot dat het weer beter werd en ze nog de hele dag sliep en magerder werd.Ze begon toen veel over te geven dat is over gegaan na de wormen kuur maar ze komt niet aan.Maar ze heeft geen pijn ze vind alles best daarom vond ik het ook moeilijk in te schatten of ik er mee heen moest gaan,maar het is natuurlijk niet normaal dat een kat van nog geen 3 zoveel slaapt en niet speeld
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

en het is ook niet normaal dat een kat zo sterk vermagerd...:???:

ik vind het jammer dat je haar niet toch voor de zekerheid hebt laten controleren, want je kat is duidelijk niet in orde. maar goed, je komt hier nu om raad vragen en daar ben ik al blij om.


voor het zelfde geld heeft je kat nierproblemen of het een of ander, waar ze voor behandeld moet worden, en misschien is het nu wel erg moeilijk om het te behandelen of kan het helemaal niet meer behabeld worden...

ik hoop dat het niets ernstigs zal zijn, al vermoed ik van wel...
hoop dat je ons op de hoogte houdt en de volgende keer als zoiets onverhoopt voorkomt direct heengaan..

Sterkte en succes...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Bedankt voor de reacties ik hoop dat het mee valt maar ik vrees ook dat ze iets ergs heeft.En toch is ze heel lief eet heel goed en heeft geen pijn dat vind ik heel vreemt maar vandaag weten we meer zie er erg tegen aan,ik hou je op de hoogte
Gr
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Het zou inderdaad van alles kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts vandaag gezegd heeft.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Simba heeft geen spiermassa genoeg wat word veroorzaakt door een tekort aan eiwit maar omdat ze wel goed eet neemt het lichaam het eiwit niet op.Ze kan suikerziekte hebben of iets met de nieren,morgen word ze opgenomen dan krijgt ze een bloedonderzoek.Heel zielig ze was heel bang daarom gebeurd het onder een roesje,we moeten nog even afwachten uitslag van het bloed duurt ook een paar dagen.

gr annet
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Toen je je eerste berichten schreef had ik er op een of andere manier geen goed gevoel bij, en dit kan dus inderdaad wel kloppen, als het duid richting suikerziekte of de nieren.
Ik hoop dat het nog niet te laat is, en dat ze nog geholpen kan worden.

Ik ben in ieder geval blij dat je op ons aanraden toch gelijk heen bent gegaan en ik ben benieuwd naar wat er uit het onderzoek gaat komen en dat jullie er nog op tijd bij zijn.

K heb de hele avond al ff zitten spieken of er bericht was van je, en hier is het.

Ik hoop dat ze iets vinden en dat ze snel behandeld kan worden.
Sterkte en veel succes!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Fijn dat er zo mee geleefd word,ik hoop dat het goed afloopt ik kreeg van de dierenarts niet het idee dat het heel ernstig was.Ik had haar verteld dat ik op internet over al die ziektes heb gelezen ze zei dat ik niet gelijk van het ergste uit moest gaan en dat dieren met die ziekte er erger uit zagen.Maar je weet het maar nooit de kat van mijn ouders had kaakkanker en had zijn hele bek vanbinnen kapot en op de dag dat tie een spuitje kreeg had hij nog een dikke muis gevangen.Konden ze maar praten daar werd het een stuk makkelijker van.Ik zal jullie morgenavond even laten weten hoe het is gegaan.
Gr
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Een kat zal niet snel laten merken dat hij/zij ziek is.

Ook al is een kat nog aan het spinnen en denk jij dat hij het doet vanwege dat hij het naar zn zin heeft, dieren die pijn hebben, kunnen ook spinnen. Veel mensen weten dit niet. Daarbij heeft een dier van nature instinct om door te gaan en niet zwak te lijken.
Dit is bij vogels net zo. De ene dag kunnen ze nog op de stok zitten en de volgende dag liggen ze op hun rug om t maar zo te zeggen :wink:

Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag gaat zijn, en natuurlijk hopen we dat alles nog meevalt, en dat je kat, voor datgeen dat ze heeft behandelt kan worden.

Hou ons op de hoogte!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik dacht gelijk bij je eerste berichtje al aan iets met de nieren. Dus eigenlijk verbaasd me dit niks.

Ik hoop dat het vandaag allemaal vlot gaat en dat de uitslag gunstig is.
Als je er een beetje optijd bij bent kan een kat nog best lang leven met een ziekte hoor, dus iid niet te veel zorgen maken gelijk.

Succes vanmiddag!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
annet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:55

Bericht door annet »

Daar ben ik dan,het was niet goed Simba heeft een kanker gezwel bij haar achterpoot het was een hartnekkige kanker ze hadden dat nog nooit gezien bij zo n jonge kat er was wel een optie om haar achterpoot te amputeren en met gemo kuren maar we hebben besloten om haar een spuitje te geven we wouden haar zo n operatie niet aan doen omdat het toch haast zeker terug zou komen.wij vonden dit voor Simba de beste beslissing maar wel heel moeilijk en heel verdrietig
Gesloten