Nieuwe poes miauwt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
NancyLanaenCleo

Nieuwe poes miauwt

Bericht door NancyLanaenCleo »

Hoi Allemaal,
Ik heb al eerder om hulp gevraagd omdat mijn poes van 10 de nieuwe poes van 8 mnd niet leek te accepteren. Nou dat is inmiddels redelijk tot goed gelukt :-P . Alleen nou loopt die kleine de hele tijd klachelijk te miauwen. 3 weken gelden begon dit en ontdekte we dat ze krols is :???: , het leek weer minder te worden maar soms ineens miauwt ze volop en houdt pas op als ze op schoot zit. Ze staat dan wel in de keuken of toilet(??) :icon_shifty: te miauwen. Heeft iemand een idee?? Mist ze iets? is ze eenzaam? verveelt ze zich?? is ze nog krols?? Of ben ik gewoon overbezorgd :lol: ?
Alvast bedankt!!!
Groetjes, Nancy, Lana en Cleo
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

als je poes intussen nog niet gesterilisserd is dan zit de kans er wel in dat ze inderdaad opnieuw krols is. Wanneer ze rustiger wordt als je haar gaat aanhalen en ze daarbij d'r kont ook de hoogte ingooit is ze overduidelijk krols. Als je geen raskatje hebt en er niet mee wil fokken is het zowel voor poes als voor jouw gemoedsrust beter dat je ze laat steriliseren.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een "prater" hebt, een poes die gewoon lekker veel kwebbelt ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
NancyLanaenCleo

Bericht door NancyLanaenCleo »

Ja ze wordt zeker gesteriliseerd!! Zodra we zeker weten dat ze niet meer krols is kan ze komen, dat zit al helemaal in de planning! Maar ze gooit niet meer haar kont omhoog en ze staat ook niet meer met de bank,tafel,stoelen te kroelen. Een prater? zoiets bestaat dus?? ik hoef me geen zorgen te maken dat ze iets tekort komt, ze heeft speelgoed zat.

thanks, nancy, Lana en Cleo
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ja hoor, sommige poezen kwebbelen heel erg veel. Siamezen staan er bv. om gekend, dus misschien als jouw poes wat siamees bloed heeft. Het kan natuurlijk zijn dat ze intussen ook al ontdekt heeft dat ze aandacht krijgt als ze mauwt (katten zijn erg snel in het ontdekken daarvan) en dat ze daar dus schaamteloos misbruik van maakt ;-) Als het miauwen je stoort, kan het helpen haar niet meteen aan te halen van zodra ze miauwt, misschien stopt ze er dan mee. Maar persoonlijk vind ik het wel gezellig, niet?

Goed dat de sterilisatie al gepland is, trouwens. Nog heel veel plezier met je katjes hoor!!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Goed dat de sterilisatie al gepland is :thup: . Als ze nu niet krols meer is zou ik haar zo snel mogelijk laten helpen want voor je het weet is het weer zover :???: .

Enne, ja..... sommige katten kunnen enorm kletsen :-P . Onze oudste, Barreltje (gewoon een htk), kan ook hele verhalen ophangen. Ze kletst gewoon veel :geenidee: . Ik klep dan altijd een beetje terug :grin: . Het heeft bij Barrel in elk geval niets te maken met "iets tekort komen" en ik denk dat het bij jouw katje misschien ook zoiets is, gewoon een lekkere klepdoos :-P . Lekker even met haar tutten en aandacht geven een beetje terug kletsen, dan voelt zij/hij zich vast helemaal happy;-) .
Als ik er even geen zin in heb, dan negeer ik Barrel helemaal, ik kijk haar zelfs niet aan of loop gewoon even weg. Best moeilijk, maar ze weet inmiddels wel dat ik dan echt geen zin heb ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Melb

Miauwend kittentje

Bericht door Melb »

donderdag hebben we een katertje van 9 weken uit het asiel gehaald.
na een rustige start , begint hij zich thuis te voelen hier. Is nu ook speels, spint, eet &drinkt goed enzovoorts:D

alleen miauwt hij opvallend veel. ik vind het echt heel zielig klinken, maar hij miauwt ook als ik bezig ben met hem zeg maar, of als hij naast me staat. Vaak doet hij tijdens dat miauwen ook overdreven kneden met zijn pootjes in de vloer of waar dan ook.

Voelt hij zich eenzaam? mist hij z'n moeder en 2 zusjes? iemand tips voor me?

groetjes Mel
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Miauwend kittentje

Bericht door Sandra W »

Melb schreef:alleen miauwt hij opvallend veel. ik vind het echt heel zielig klinken, maar hij miauwt ook als ik bezig ben met hem zeg maar, of als hij naast me staat. Vaak doet hij tijdens dat miauwen ook overdreven kneden met zijn pootjes in de vloer of waar dan ook. Voelt hij zich eenzaam? mist hij z'n moeder en 2 zusjes?
Ik denk dat je katje gewoon gelukkig is en dat laat blijken met het miauwen. Het is juist een goed teken dat hij met zijn pootjes kneedt, want dat betekent dat hij tevreden en ontspannen is. Hoe meer hoe beter! Maak je dus maar geen zorgen, gewoon veel aandacht leven.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat trappelen doen ze ook bij hun moeder als ze melk drinken. En dat doen kittens inderdaad nog regelmatig als ze ontspannen zijn.
Het zal inderdaad wel ontzettend wennen voor hem zijn nu hij zijn speelmaatjes kwijt is en ik denk dat hij daarom nu die aandacht aan jou vraagt. Mijn ervaring is dat dit vanzelf minder wordt als ze groter worden. Whoopy heeft dat mauwen ook heel erg gedaan en hij werd pas rustig als hij bij me zat, ik had hem ook vaak over mijn schouder hangen terwijl ik bezig was. Dat was voor hem genoeg. Wat ook kan helpen is een kledingstuk met jouw geur eraan bij hem leggen.
groetjes Sharon
Gast

Re: Miauwend kittentje

Bericht door Gast »

Sandra W schreef: Ik denk dat je katje gewoon gelukkig is en dat laat blijken met het miauwen. Het is juist een goed teken dat hij met zijn pootjes kneedt, want dat betekent dat hij tevreden en ontspannen is. Hoe meer hoe beter! Maak je dus maar geen zorgen, gewoon veel aandacht leven.

groetjes,
Sandra
dat is een compliment voor me :grin:
Ik wil ook echt t beste voor dit kleine schatje 8-)
hij is ook bijna niet weg te slaan bij me, loopt me achterna enzo..
Shaz schreef: Dat trappelen doen ze ook bij hun moeder als ze melk drinken. En dat doen kittens inderdaad nog regelmatig als ze ontspannen zijn.
Het zal inderdaad wel ontzettend wennen voor hem zijn nu hij zijn speelmaatjes kwijt is en ik denk dat hij daarom nu die aandacht aan jou vraagt. Mijn ervaring is dat dit vanzelf minder wordt als ze groter worden. Whoopy heeft dat mauwen ook heel erg gedaan en hij werd pas rustig als hij bij me zat, ik had hem ook vaak over mijn schouder hangen terwijl ik bezig was. Dat was voor hem genoeg. Wat ook kan helpen is een kledingstuk met jouw geur eraan bij hem leggen.
Das inderdaad een goede tip, ga het meteen proberen!
Thanks voor jullie reactie

Owja, ik wist niet dat kleine katertjes zo'n vieze scheten konden laten :lol:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het winden laten kan komen van blikvoer als hij geen blikvoer gewend is geweest. Als je hem nu blikvoer geeft kunnen zijn darmpjes daarvan van slag raken. Het is dus beter hem (kitten)brokjes te geven.

Als je hem geen blikvoer geeft, dan kan hij ook verstopt zitten en ontsnappen er alleen gassen. Je kunt dit voelen aan zijn buikje: als die hard aanvoelt en dik is én je ziet geen of weinig ontlasting in de kattenbak, dan kan hij verstopt zitten. In dat geval kun je hem juist beter wel even tijdelijk blikvoer geven.

Check de komende dagen of hij misschien verstopt is en neem dan even contact met je dierenarts op. Maak je niet te veel zorgen: het winden laten is waarschijnlijk heel onschuldig, maar je kunt met kittens nooit voorzichtig genoeg zijn!

groetjes,
Sandra
Melb

Bericht door Melb »

Toen ik hem bij het asiel meekreeg werd me geadviseerd om weinig of geen blikvoer te geven. Blikvoer zou slecht voor de tanden zijn en voor de darmen/ontlasting (geen vezels). Omdat hij dus geen blikvoer gehad heeft dacht ik er dus goed aan te doen om hem alleen brokjes (whiskas voor kittens)te geven. Hij krijgt wel als extraatje/afwisseling wat kittensnoepjes (met extra taurine) + een heel klein beetje kattenmelk.
en gewoon een bakje vers water.

De kattenbak houd ik in de gaten en er liggen regelmatig harde kleine drolletjes in. Of het genoeg is weet ik niet?? , maar hij poept wel zeg maar.

Zover als ik kan beoordelen is zijn buikje niet hard of opgezet, wel een beetje 'rond' maar dat is volgens mij wel normaal.

Misschien is hij gewoon een beetje van slag omdat hij in het asiel wrs andere brokjes kreeg?

Thanks voor je uitgebreid antwoord, erg fijn, ben toch wel een beetje bang iets fout te doen. heb em pas een paar dagen maar wil hem nu al niet meer missen.

1 vraag nog? weet jij hoeveel een kitten ongeveer slaapt per dag??

Groetjes Mel
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat hangt echt van de kitten af. Op onze kittenafdeling zijn er kittens die heel veel slapen, maar er zijn ook kittens die je de hele dag ziet rondrennen en spelen. Het zijn eigenlijk net baby's die rond kunnen kruipen en de wereld willen ontdekken. Als ze dan moe zijn gaan ze vanzelf slapen en natuurlijk meestal 's-nachts als het huis rustig is.

Ze zeggen wel eens dat katten het grootste deel van hun leven slapen ;-).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Kittens kunnen inderdaad verschrikkelijke scheten laten...de stank is soms niet te harden :lol: , daar moet je je echter niet ongerust over maken.
Mijn kittens deden dit ook, en ik ben er een aantal keer mee naar de da geweest, omdat ik bang was de verkeerde voeding te geven, of dat ze iets aan hun darmpjes hadden.
Niets aan de hand, een kitten in groei die gezond is laat scheetjes :oops: , da's een goed teken dat de darmpjes zich ontwikkelen en groeien...

Ik heb nu sinds drie weken ook een nieuw kitten, m'n andere 5 kerels zijn al volwassen, en ook deze kleine deugniet laat a volonté scheetjes...en dan nog liefst als hij lekker op m'n schoot ligt te slapen... :roll:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

poezen slapen in het algemeen tussen de 16 en de 20u per dag, dus over veel slapen hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb zelf geen scheetjes latende kitten gehad :icon_shifty: maar ik denk dat je door de antwoorden van de rest misschien al gerustgesteld bent?

Nog even over de brokjes, whiskas kan te zout zijn voor een kat, hethoeft niet zo te zijn, maar als je een katje hebt dat bv. gevoelig is aan de nieren ofzo dan is whiskas geen echt goede keuze ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb inderdaad ook allemaal scheten latende kittens gehad :lol: En dan het liefst als ze net voor je gezicht langs lopen of als ze op schoot liggen.

Kittens slapen het grootste deel van de dag, tussendoor zijn ze wakker om te eten en dan leven ze zich helemaal uit met spelen tot ze vaak nog al spelend weer in slaap vallen. Dat is dus heel normaal.

Whiskasbrokken zou ik inderdaad afraden. We hebben dit toen met Quinto ook gedaan tot hij uiteindelijk blaasgruis kreeg. Sindsdien geven we altijd Royal Canin en de andere katten hebben hier dan ook geen last van gehad.

Dat ronde buikje hoort er inderdaad een beetje bij, zolang je maar regelmatig ontwormd, zeker in het begin hoef je je daar geen zorgen om te maken.
groetjes Sharon
Gesloten