# Paranoiakat

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
frederikv

# Paranoiakat

Bericht door frederikv »

hallo,

ik hou echt wel van katten, 'k heb er 3.
1 van die beestjes is echt wel kierewiet. Van toen ze heel klein was was ze op geen enkele manier aan te halen. Gevolg: we konden haar nooit naar de dierenarts brengen om te laten steriliseren.We lieten haar dus maar lopen en gaven haar de pil. Dan lokten we haar binen met lekkere hapjes waarin we de pil pletten. Tot nu toe ging dat goed maar nu zit ze al 2 dagen opgesloten in de keuken en zelfs met de lekkerste hapjes lukt het niet meer. Ze zit alleen maar te janken voor de deur omdat ze buiten wil waar 1 of meerdere lelijke katers klaar zitten om haar te bespringen. Vind ik niet erg, maar ik wil echt geen nieuwe katjes meer, en de buurt ook niet meer. Ik droom ervan haar te kunnen vangen om haar dan te laten steriliseren. Er heeft hier al eens 14 dagen een kattenval gestaan van een asiel, maar daar is dat beest ook al niet in te krijgen. Weet iemand raad?

Frederik
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Euh...als ze al twee dagen opgesloten zit in de keuken, lijkt het me toch niet zo moeilijk om ze te nu dan te vangen, in een kooi/vervoersbox te zetten en naar de da te brengen....
Ik zou zeggen, handschoennen aan, van die om in de tuin mee te werken, een grote haddoek of deken klaarhouden, ze daarin draaien, in de box, en naar de da...
Als je de da belt, het uitlegt, en zegt dat je ze nu binnen hebt, en wil proberen om te vangen, of je ze dan onmiddellijk mag brengen....
Moet volgens mij te doen zijn.
Succes ermee...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Onze Blis is ook wat schuw en ik weet wel dat het heel erg moeilijk is om zo'n katje te vangen, maar je zal toch echt moeten, hoor!
Wat Veronikske al zei.... gewapend met handschoenen en handdoek of een kleine deken moet het echt lukken.
De pil is om langere termijn echt heel erg slecht voor de poes (baarmoederontsteking met alle gevolgen van dien)! En de kans dat ze nu wegglipt is erg groot!
Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Sandra W

kat vangen

Bericht door Sandra W »

En is het al gelukt de kat te vangen?

Zo niet, dan kun je misschien de dierenambulance bellen, want die hebben een speciaal soort stok met een vangnetje eraan om katten te vangen.

Het lijkt misschien erg drastisch om de dierenambulance te bellen, maar dat vinden ze echt niet vervelend of gek hoor en ze hebben heel veel ervaring met het vangen van katten. O ja, het kost niets.

groetjes,
Sandra
Gesloten