Vlooien alleen op oren kater

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gesloten
Gast

Vlooien alleen op oren kater

Bericht door Gast »

Hallo Kattegenoten,

Ik ben nieuw hier en hoop leuke, nuttige dingen te lezen over de kat want daar heb ik er wel een aantal van.

Ikheb even een vraag, een kat heeft uiteraard weleens vlooien en die behandel je dan, maar wat is nu het geval.
Eén van mijn katten zat mijn zijn oren te bewegen en ik zag iets zwart zitten.. dus ik kijk een vlo, kan gebeuren..
Deze kat is een cyper met vrij veel wilt dus ik even een inspectie gedaan op buik rug poten helemaal schoon zelfs geen vlooienpoepje echter alleen op zijn beide oren aan de buitenkant op het randje vind ik wel 10 vlooien zitten??????
Weet iemand wat dit betekend, ik heb hem gelijk een pipetje gegeven maar vind het zo raar dat ze alleen daar zaten??
Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand hoe dit kan??
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Dit zie je wel eens meer hoor...vlooien gaan altijd op de warmste plekjes zitten, en meestal is dit rond de oren.
Ze kruipen over het hele lichaam om bloed te zuigen, maar "zitten" meestal op en rond de oren...
Misschien zaten ze toevallig, toen jij keek, net allemaal rond de oren...
Ik zou me niet teveel zorgen maken, en de poes behandelen met inderdaad een pipet...

Groetjes, veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wat grappig, dit wist ik helemaal niet. Ik zoek juist vlooien altijd op plekjes achter de voorpootjes (oksels, maar heet dat bij katten eigenlijk ook zo? :ethink: ) want dat moet toch ook een heerlijk warm plekje zijn?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dat dacht ik ook al Daantje!! Maar ja, op de oortjes is de huis lekker dun en dat is vast en zeker makkelijker voor de vlooien. Ook liggen de aderen daar heel dicht onder de huid.
Maar een pipetje zal vast wonderen doen!! Vergeet je niet je meubels en evt. vloerbedekking in te spuiten?
Gesloten